Mijn God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 10 jan 2005 18:04

caprice schreef:Als jij bekeerd bent...

Maar vele mensen zijn dat nog niet. En zouden we daarom onze mond maar moeten houden?

En denk jij dat je met dit soort verhalen mensen tot bekering brengt? En wat is bekering eigenlijk?
Uit angst in God gaan geloven, omdat je anders voor eeuwig verdoemd bent, of is bekering: uit liefde voor God en wat Hij voor ons deed je hart geven???

Riska

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 jan 2005 18:48

Riska schreef:
Hijwel schreef:en dat het van God of van de duivel kan komen. Dat God liefde IS is duidelijk. Maar hij kan die ramp ook hebben veroorzaakt uit liefde!

Denk je echt? Ik kan er geen enkele blijk van liefde in vinden. Liefde is: tot heil van de ander... denk ik weer aan die vader... hoezo heil???
Ik denk dat we met zo'n ramp helemaal geen verklaringen moeten zoeken, maar het gewoon moeten laten staan zoals het is en doen wat we kunnen doen... al is het inderdaad alleen maar financieel en niet in de laatste plaats: gebed voor allen die het overleefden en zoveel verloren...

Riska

ik ben het helemaal mee eens, dat je niet de ramp moet gaan verklaren, of het gebeurt is door God of door de Duivel. Maar ik vindt het ook niet goed om niet overna te denken!

Zeker ik ben het voor 100% met je eens dat we er wat aan moeten doen. En ik geloof zeker dat God op dit moment bij de mensen is die hem nu nodig hebben in azie. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet overna moet denken. In de bijbel staan voorbeelden van rampen/oorlogen enz, en ik weet zeker dat dit ook toepasbaar is op de wereld van vandaag!
De bijbel is actueel!

als het Gods liefde was die deze ramp veroorzaakte zijn veel dingen voor mij niet te verklaren! als het de duivel zijn schuld is zijn ook dingen voor mij niet te verklaren. En zelfs als het onstaan is door de natuur is het niet te verklaren! Maar deze gevoelens moet je niet wegstoppen!

of de duivel of God of de natuur het nu heeft veroorzaakt! 1 ding blijft als een paal boven water staan: "God IS liefde, en alles wat Hij doet, doet hij uit liefde!"
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 18:51

TheKeimpe schreef:
Liefde... Hij heeft nog geen lust in de dood van óns volk, maar waarschuwt nog. Wij kunnen nog bekeerd worden. En wat onderscheidt ons van die mensen in Azië?

Europa komt ook aan de beurt, hoor. Binnenkort.

Caprice, ben jij een profeet? :?

Ik bedoel: je laatste opmerking is niet te onderbouwen vanuit de Bijbel.

Er staat toch dat dit het beginsel der smarten is?
Heb je de drie artikelen gelezen van Ds. Mijnders, Ds. Vlietstra en Ds. Schuurman?

Wilde je zeggen dat dit het laatste teken was voor de grote dag des HEEREN die komt?
Laatst gewijzigd door caprice op 10 jan 2005 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 18:54

Riska schreef:

Maar vele mensen zijn dat nog niet. En zouden we daarom onze mond maar moeten houden?

En denk jij dat je met dit soort verhalen mensen tot bekering brengt? En wat is bekering eigenlijk?
Uit angst in God gaan geloven, omdat je anders voor eeuwig verdoemd bent, of is bekering: uit liefde voor God en wat Hij voor ons deed je hart geven???

Riska

Ik hoop dat ik nooit iemand bekeert heb of zal bekeren, want dan zal het met die persoon slecht aflopen. Alleen God kan een mens levendmaken.

Die ramp is een waarschuwing dat de Heere nog geen lust heeft in onze dood. Dát is toch liefde, dat de Heere ons wéér een kans geeft?!

Een ware bekering is geen slaafse vreze, maar kinderlijke Godsvreze.

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 10 jan 2005 19:03

caprice schreef:
Riska schreef:

Riska

Ik hoop dat ik nooit iemand bekeert heb of zal bekeren, want dan zal het met die persoon slecht aflopen. Alleen God kan een mens levendmaken.

Die ramp is een waarschuwing dat de Heere nog geen lust heeft in onze dood. Dát is toch liefde, dat de Heere ons wéér een kans geeft?!

Een ware bekering is geen slaafse vreze, maar kinderlijke Godsvreze.

Er wel eens overnagedacht dat jij niemand dichter bij God kan brengen dan dat jezelf bent ?
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 19:08

Je kunt niemand bij God brengen (of God bij iemand) uitgezonderd in het gebed, maar de persoon zelf niet.

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 10 jan 2005 19:14

caprice schreef:Je kunt niemand bij God brengen (of God bij iemand) uitgezonderd in het gebed, maar de persoon zelf niet.

Precies in gebed . maar niet verder dan jezelf bent .

Nooit uit jezelf .
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 19:15

brammetje schreef:
caprice schreef:Je kunt niemand bij God brengen (of God bij iemand) uitgezonderd in het gebed, maar de persoon zelf niet.

Nooit uit jezelf .

Wat bedoel je eigenlijk met 'dat je niemand verder bij God kunt brengen dan je zelf bent'?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 19:16

Het is de dwaasheid ten top geredeneerd dat God, Die zegt "de haren uws hoofd zijn alle geteld", en zonder Wiens wil niet één musje sterft, niet gaat over een dergelijke ramp van deze ongekende omvang. Het spijt me voor de tegenstanders, maar dit volhouden is geheel onbijbels en degene die dit doen redeneren vanuit zichzelf maar niet vanuit de Bijbel. Ook is het gevoel wat ze dit doet geloven absoluut niet van God maar van een andere macht die er bij gebaat is dat men niet gelooft dat dit Gods oordelen zijn. Iemand enig idee welke macht ik bedoel?
Er wordt hier veel te veel vanuit de mens geredeneerd en niet vanuit de Bijbel. Het is helemaal niet belangrijk of die mensen groter of kleiner zondaars zijn dan wij. Elk mens heeft door de zonde een dergelijke ramp verdiend, ook wij. Daarom is het puur algemene genade naar ons toe en ook niets meer dan dat, dat deze ramp niet in europa maar in azië gebeurd is. We moeten er maar goed erg in hebben, dat niemand voor God onschuldig is. Niet in Azië en ook niet elders ter wereld.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 10 jan 2005 19:18

caprice schreef:
brammetje schreef:

Nooit uit jezelf .

Wat bedoel je eigenlijk met 'dat je niemand verder bij God kunt brengen dan je zelf bent'?

denk er maar eens overna . schrijf dit niet voor niets .

kom er morgen maar eens op terug
Maar gij geheel anders !

Opdracht ?!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 jan 2005 19:20

nou en of!

Jezus is Vlees geworden woord!
Als jij wandelt met de Heer, dan zien mensen dat! Als jij Gods liefde in jou hebt, gaan mensen Gods ongelovelijke liefde zien in jou!
Jij bent het licht der wereld! Door jou kunnen mensen in contact komen met de levende God!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 19:24

brammetje schreef:
caprice schreef:
brammetje schreef:

Nooit uit jezelf .

denk er maar eens overna . schrijf dit niet voor niets .

kom er morgen maar eens op terug

Wij zijn toch onmachtig om mensen tot God te brengen?

Bedoel je daarmee dat je hij/zij alles kunt leren wat God jouw geleerd heeft? Dat zal die persoon toch zelf allemaal van God moeten leren?

(Volgens mij vat ik iets verkeerd op, of begrijp ik de zinsconstructie niet helemaal. :oops: )

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 19:27

hijwel schreef:

nou en of!

Jezus is Vlees geworden woord!
Als jij wandelt met de Heer, dan zien mensen dat! Als jij Gods liefde in jou hebt, gaan mensen Gods ongelovelijke liefde zien in jou!
Jij bent het licht der wereld! Door jou kunnen mensen in contact komen met de levende God!

Het klopt wel, als er iets van een kind des HEEREN uitgaat kun je daar jaloers op worden, en de Heere gaan vragen of Hij je dat ook wil schenken.

Riska

Berichtdoor Riska » 10 jan 2005 19:52

Jas,

Jij maakt de klassieke fout.
Er staat in Mathheüs niet: zonder de wil van de Vader, er staat: "En niet één daarvan zal ter aarde vallen zonder uw Vader" (Matth. 10: 31)Statenvertaling: "En niet één van deze zal op de aarde vallen zonder uwen Vader"
Er staat dus beslist niet: zonder de wil, maar zonder de Vader, oftewel Hij is erin, Hij is erbij. Dat wil dus niet zeggen dat het Zijn wil was, het wil wél zeggen dat God erbij is, dat Hij misschien alleen maar troostend nabij is.
Doet mij weer aan die man denken, die alles kwijt was en zei: "God zal mij helpen"... Want zó wil Hij erbij zijn.

Riska

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 10 jan 2005 19:54

Jas schreef
Elk mens heeft door de zonde een dergelijke ramp verdiend, ook wij. Daarom is het puur algemene genade naar ons toe en ook niets meer dan dat, dat deze ramp niet in europa maar in azië gebeurd is
nou ja zeg, alsof jij kan bepalen dat ze dat verdiend hebben en dat wij dat ook maar verdieneen. waar is je gevoel van medeleven voor je medemens, zoals je het nu zegt is iedereen daar maar een zondaar, of ongelovig, of een heiden en verdient hij deze verschrikkelijk dood. Dan hoop ik nu dat je daar zou wonen en alles kwijt raakt inclusifef je fam. want ach ook al probeer je zo gelovig te doen je bent toch met zonde bevlekt door Adam en Eva dus verdien je een verschrikkelijk lot. Wie ben jij om te oordelen over deze mensen ? ER zal straks maar één persoon oordelen over ons en dat is God.

En het lijkt wel of ik in de 18e eeuw terecht gekomen bent zeg met al die hel en verdoemeniis. Als ik zo tot God zou moeten komen kies ik nog liever voor de duivel bij wijze van spreke , bah

:cry: :cry:

Terug naar “Archief”