Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 09 nov 2004 19:38

Nee, volgens mij heb je gelijk. Ik interpreteerde het verkeerd omdat het hier voornamelijk om liefde en verliefdheid gaat. Mijn fout sorry.

Ik wil alleen zeggen dat ik het super van je vind dat ondanks je verlegenheid toch naar de meetings komt. :) Ik zal de volgende keer naar je uitkijken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 09 nov 2004 20:40

je mag naar me uitkijken hoor..... :| kga als goed is naar de bowling.... maybe herken ik je dan (een x) wel...maar kwee cker dat ik dan niets durf te zeggen....(uit mezelf dan...) :(

owja op meetings heet ik anders hoor....gebruik dan de naam van de chat

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 27 nov 2004 10:00

kheb je niet gezien op de bowl-meeting geloof ik? :lol:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 nov 2004 16:23

Heej jvwingerden,

Je komt zeker niet verlegen over hoor! En het lukt je toch best wel om praatjes te maken? Wij hebben gisteren toch ook gepraat?
Er zijn heleboel mensen die verlegen zijn en niet zo gauw op mensen durven af te stappen. Ik ook. En zelfs mensen die totaal niet verlegen eruit zien, kunnen onzeker zijn in gesprekken. Verlegenheid is geen eigenschap, maar een gemoedstoestand.
Je kan er overheen groeien door veel te oefenen en blunders te mogen maken van jezelf.
En je doet het echt niet verkeerd hoor! Je vertelt over jezelf, je stelt vragen... das belangrijk!

Doeiii,
mystery
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 08 jan 2005 22:07

nou dat kost soms best veel moeite hoor. cker de eerste x. jopu had ik dan wel vaker gezien.....en een gesprek met jou gaat wel makkelijk. jij hou van babbelen enzo...en als je iemand heb die dat niet doet...vallen er stiltes denk he

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 08 jan 2005 22:44

jvwingerden56 schreef:nou dat kost soms best veel moeite hoor. cker de eerste x. jopu had ik dan wel vaker gezien.....en een gesprek met jou gaat wel makkelijk. jij hou van babbelen enzo...en als je iemand heb die dat niet doet...vallen er stiltes denk he

ja daar heb je met de babbelbox (mystery) geen problemen bij :mrgreen:

nu weer ontopic
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

nieuwe vraag

Berichtdoor verknipterefo » 09 jan 2005 17:11

Hey dr. Love,

Wat moet je doen als je verlangen hebt naar intimiteit,
maar geen behoefte meer aan een relatie hebt?
Ik zou soms gewoon meer willen, maar wil ook geen verwachtingen bij die ander wekken. Verwachtingen waaraan ik niet kan/wil voldoen....

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 10 jan 2005 11:33

Lucky7 schreef:
jvwingerden56 schreef:nou dat kost soms best veel moeite hoor. cker de eerste x. jopu had ik dan wel vaker gezien.....en een gesprek met jou gaat wel makkelijk. jij hou van babbelen enzo...en als je iemand heb die dat niet doet...vallen er stiltes denk he

ja daar heb je met de babbelbox (mystery) geen problemen bij :mrgreen:

nu weer ontopic

:lol: :lol: :lol: Jullie maken mij dan ook wel kletskopperig mee he :wink: Ik kan in andere situaties megaverlegen zijn hoor...

Het is inderdaad wel zo dat een gesprek van twee kanten moet komen. Als jij alleen praat en de ander maar niks zegt, zegt dit meer over de ander dan over jou hoor! De enige tip die ik kan geven is: open vragen stellen. Dus vragen stellen waar je geen ja of nee op kan antwoorden.
Of.. maar dat is enger: zeggen dat je graag meer reactie wilt van de ander. Zeggen dat jij het vervelend vind als diegene niet zoveel terugzegt, terwijl je het wel leuk vind om meer van hem/haar te horen.

Idee :?:

mystery
Kapitein
Kapitein

Re: nieuwe vraag

Berichtdoor mystery » 10 jan 2005 11:38

verknipterefo schreef:Hey dr. Love,

Wat moet je doen als je verlangen hebt naar intimiteit,
maar geen behoefte meer aan een relatie hebt?
Ik zou soms gewoon meer willen, maar wil ook geen verwachtingen bij die ander wekken. Verwachtingen waaraan ik niet kan/wil voldoen....

Hoi verknipterefo!

Ik ben geen dr. Love...maar wil wel reageren.
Wat versta jij onder intimiteit? Intimiteit is niet alleen lichamelijke nabijheid, maar ook open zijn naar elkaar (in communicatie). Ik neem aan dat jij dat eerste bedoeld.
Wanneer vind jij intimiteit kunnen? BInnen een relatie of met 'zomaar iemand'?

Ik begrijp uit je vraag dat je niet de verwachting voor een vaste relatie bij de ander wilt wekken?

Ik zou bij jezelf nagaan wat je tegenhoud voor een relatie. En op welke manier je hier aan zou kunnen werken.

Als je een oortje nodig hebt, pb dan maar hoor.

Groetjes!
mystery

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 10 jan 2005 17:06

Hey Mystery!

Het klopt dat intimiteit niet alleen lichamelijk is. En ik bedoelde in mijn vraag dus inderdaad lichameiljke intimiteit.

Tot nu vond ik dat lichamelijke intimiteit alleen binnen een relatie pastte. Maar ik ben nu mijn mening aan het herzien. Nadat drie jaar geleden mijn laatste relatie uit ging, had ik gewoon geen behoefte meer aan een relatie. Maar wat doet een jongen van 25 dan met zijn hormonen. Jezelf bevredigen wordt je ook een keertje zat.

Toen ik net op kamers woonde, leefde ik veel losser dan ik nu leef. Ik dacht dat ik gelukkiger zou worden als ik daarmee ophield, maar het tegendeel is waar. Ik vind nu dat intimiteit met 'zomaar iemand' ook moet kunnen. Maar ik wil ook niet iemand 'gebruiken'.

Ik heb geen zin in een relatie omdat het zoveel gezeur geeft en omdat ik heel erg gesteld ben op mijn vrijheid!

verknipterefo

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 10 jan 2005 17:29

mystery schreef:
jvwingerden56 schreef:nou dat kost soms best veel moeite hoor. cker de eerste x. jou had ik dan wel vaker gezien.....en een gesprek met jou gaat wel makkelijk. jij hou van babbelen enzo...en als je iemand heb die dat niet doet...vallen er stiltes denk he

:lol: :lol: :lol: Jullie maken mij dan ook wel kletskopperig mee he :wink: Ik kan in andere situaties megaverlegen zijn hoor...

Het is inderdaad wel zo dat een gesprek van twee kanten moet komen. Als jij alleen praat en de ander maar niks zegt, zegt dit meer over de ander dan over jou hoor! De enige tip die ik kan geven is: open vragen stellen. Dus vragen stellen waar je geen ja of nee op kan antwoorden.
Of.. maar dat is enger: zeggen dat je graag meer reactie wilt van de ander. Zeggen dat jij het vervelend vind als diegene niet zoveel terugzegt, terwijl je het wel leuk vind om meer van hem/haar te horen.

het is inderdaad een idee, maar om dat zomaar tege iemand te zegge doe ik nou ook niet hoor....doe dan nog liever vragen stellen. maar dan heb je het volgende probleem...ben ik ook niet goed in :? of ik moet heel rustig nadenken ofzow....maar in een gesprek is dat vrij lastig denk ik. zeker ook als je een gestresst iemand heb als gesprekspartner. jij komt mij aardig rustig over hoor :)

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 10 jan 2005 18:19

verknipterefo schreef:Hey Mystery!

Het klopt dat intimiteit niet alleen lichamelijk is. En ik bedoelde in mijn vraag dus inderdaad lichameiljke intimiteit.

Tot nu vond ik dat lichamelijke intimiteit alleen binnen een relatie pastte. Maar ik ben nu mijn mening aan het herzien. Nadat drie jaar geleden mijn laatste relatie uit ging, had ik gewoon geen behoefte meer aan een relatie. Maar wat doet een jongen van 25 dan met zijn hormonen. Jezelf bevredigen wordt je ook een keertje zat.

Toen ik net op kamers woonde, leefde ik veel losser dan ik nu leef. Ik dacht dat ik gelukkiger zou worden als ik daarmee ophield, maar het tegendeel is waar. Ik vind nu dat intimiteit met 'zomaar iemand' ook moet kunnen. Maar ik wil ook niet iemand 'gebruiken'.

Ik heb geen zin in een relatie omdat het zoveel gezeur geeft en omdat ik heel erg gesteld ben op mijn vrijheid!

verknipterefo

Wel de lusten en niet de lasten? Dan moet je naar de prostituees gaan. Ik keur het af, omdat de Bijbel het afkeurt. Het is een volstrekt onbijbelse gedachte. Geef die alsjeblieft geen plaats.
The one thing you can give and still keep is your word.

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 10 jan 2005 21:41

Maarten schreef:Wel de lusten en niet de lasten? Dan moet je naar de prostituees gaan. Ik keur het af, omdat de Bijbel het afkeurt. Het is een volstrekt onbijbelse gedachte. Geef die alsjeblieft geen plaats.

Als je goed gelezen hebt, las je dat ik het over intimiteit had. Bij een prostituee gaat het niet om de intimiteit, maar enkel om de seks.
Maarten schreef:Ik keur het af, omdat de Bijbel het afkeurt. Het is een volstrekt onbijbelse gedachte. Geef die alsjeblieft geen plaats.

Drie jaar lang heb ik die gedachte verdrongen en het heeft me niet gelukkig gemaakt.

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 10 jan 2005 21:51

verknipterefo schreef:
Maarten schreef:Wel de lusten en niet de lasten? Dan moet je naar de prostituees gaan. Ik keur het af, omdat de Bijbel het afkeurt. Het is een volstrekt onbijbelse gedachte. Geef die alsjeblieft geen plaats.

Als je goed gelezen hebt, las je dat ik het over intimiteit had. Bij een prostituee gaat het niet om de intimiteit, maar enkel om de seks.
Zo goed ben ik niet op de hoogte, maar je had het over lichamelijke intimiteit, over hormonen en bevrediging. Dat leidde tot mijn gedachte.
Maarten schreef:Ik keur het af, omdat de Bijbel het afkeurt. Het is een volstrekt onbijbelse gedachte. Geef die alsjeblieft geen plaats.

Drie jaar lang heb ik die gedachte verdrongen en het heeft me niet gelukkig gemaakt.
Het plaats geven van die gedachte zal je nog ongelukkiger maken.
The one thing you can give and still keep is your word.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 14 jan 2005 21:42

jvwingerden56 schreef:
mystery schreef:
jvwingerden56 schreef:nou dat kost soms best veel moeite hoor. cker de eerste x. jou had ik dan wel vaker gezien.....en een gesprek met jou gaat wel makkelijk. jij hou van babbelen enzo...en als je iemand heb die dat niet doet...vallen er stiltes denk he

het is inderdaad een idee, maar om dat zomaar tege iemand te zegge doe ik nou ook niet hoor....doe dan nog liever vragen stellen. maar dan heb je het volgende probleem...ben ik ook niet goed in :? of ik moet heel rustig nadenken ofzow....maar in een gesprek is dat vrij lastig denk ik. zeker ook als je een gestresst iemand heb als gesprekspartner. jij komt mij aardig rustig over hoor :)

Vragen stellen kan je leren hoor! :) Het handigste zijn de open vragen, die beginnen met wie, wat, waarom, hoe, waar, wanneer, ... Daar kan geen ja of nee op worden gezegd. Probeer gewoon, oefen overal en accepteer het als het fout gaat.
Ik begrijp dat je het moeilijk vind, want je wilt een goed gesprek hebben en dus kan je niet meer zo goed rustig nadenken over wat je voor vragen wilt gaan stellen. Probeer tegen jezelf te zeggen dat het geen goed gesprek hoeft te worden en dat jij eens lekker gaat oefenen met vragen stellen. Jij bent niet alleen verantwoordelijk voor het gesprek. Die ander ook he! Als die ander gestresst overkomt, zou het kunnen dat hij het ook reuze-eng vindt om te doen. Dat kan jou juist weer rustig(er) maken, omdat je weet dat je niet de enigste bent.

Jep, ik ben ook best rustig hoor :) Heb je goed opgemerkt!

Terug naar “Archief”