Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt, Brammetje. De kerk van Caprice zal ik niet snel vrijwillig bezoeken.
jas schreef:Optimatus schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt, Brammetje. De kerk van Caprice zal ik niet snel vrijwillig bezoeken.
Volgens mij beoordelen jullie caprice onredelijk. Ik meen uit zijn woorden te kunnen opmaken, dat het de zondaar die het oprecht om Christus te doen is met de minste plaats in de kerk genoegen zal nemen, en niet dat hij vindt dat ze het daar als gast maar mee moeten doen. Maar ja, 't is maar wat je wilt lezen hè.
Cisca schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt, Brammetje. De kerk van Caprice zal ik niet snel vrijwillig bezoeken.
Volgens mij beoordelen jullie caprice onredelijk. Ik meen uit zijn woorden te kunnen opmaken, dat het de zondaar die het oprecht om Christus te doen is met de minste plaats in de kerk genoegen zal nemen, en niet dat hij vindt dat ze het daar als gast maar mee moeten doen. Maar ja, 't is maar wat je wilt lezen hè.
Zo komt het toch echt wel over, misschien dat Caprice het wil verduidelijken?
jas schreef:Cisca schreef:jas schreef:Optimatus schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt, Brammetje. De kerk van Caprice zal ik niet snel vrijwillig bezoeken.
Zo komt het toch echt wel over, misschien dat Caprice het wil verduidelijken?
Op mij komt het zo niet over. Bovendien, in de geschiedenis van de tollenaar, waaraan hij refereert was het idd wel zo dat deze niet welkom was in de tempel. Toch ging hij gerechtvaardigd naar huis. Het bezoekje als onwelkome gast had voor die man toch eeuwigheidswaarde gekregen. Zitten jullie dan zo graag in het voorgestoelte?
Spons schreef:en het onverantwoord is qua brandvoorschriften etc Desnoods stop je de mensen in de constestorie (hoe schrijf je dat ) en laat je ze meegenieten via de luidspreker.
caprice schreef:Spons schreef:en het onverantwoord is qua brandvoorschriften etc Desnoods stop je de mensen in de constestorie (hoe schrijf je dat ) en laat je ze meegenieten via de luidspreker.
Dat gebeurt wel eens bij drukke diensten, of in vakantietijd. En het gebeurt ook wel dat er mensen naar huis gestuurd moeten worden...
denk ook niet dat er zulke gevaren waren als nu en dat er over het algeemn toch meer buiten gepreekt werdMaar goed dat er ten tijde van Jezus' omwandeling op aarde dan nog niet zulke brandweervoorschriften golden! In mijn ogen moet er altijd plaats genoeg zijn voor iedereen die naar God wil luisteren... Jezus stelde ook geen beperkingen, de mensen stonden zelfs op de straat naar hem te luisteren!
caprice schreef:Dat gebeurt wel eens bij drukke diensten, of in vakantietijd. En het gebeurt ook wel dat er mensen naar huis gestuurd moeten worden...
Maja de Bij schreef:caprice schreef:Dat gebeurt wel eens bij drukke diensten, of in vakantietijd. En het gebeurt ook wel dat er mensen naar huis gestuurd moeten worden...
Een beter idee dan het lampje is dan om bijvoorbeeld via de lokale VVV toegangskaarten voor de dienst te verkopen. Prijs inclusief twee of drie collectebonnen 10 euro. Dat spekt de kas, en mensen hoeven niet onverrichter zake huiswaarts te keren.
Sabra schreef:Tja, sommige kerken zijn vanwege hun fundamentalisme niet meer zo in zwang.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten