jas schreef:Beste jongen, je zou volkomen gelijk hebben als ik hier mijn grieven spuide voordat ik deze niet eerst persoonlijk met betrokken mensen uitvoerig had doorgesproken.

Degene die nu dus onterecht beschuldigt ben jij, niet ik. Zeer uitvoerig is door mij over al deze dingen met vertegenwoordigers van de kerk gesproken en gecorrespondeerd. Het resultaat was volslagen liefdeloos reageren en pure haat. Steek dus gerust ook je hand in eigen boezem voordat je mij de brandstapel opsleept.
Zucht... ik beschuldig niemand! Dat jij dat zo voelt, daar kan ik niets aan doen. Ik wil gewoon dat er door iedereen eerlijk naar Gods woord wordt gekeken en ook naar wat voor kerkverbanden dan ook. Jij hebt dat gedaan, en dat waardeer ik in je. Dat heb ik ook al vaker gezegd. Maar als iemand anders zalig kan worden zonder op dezelfde manier te geloven dan wat jij gelooft, dat kan toch? Of zitten er geen 'bekeerde' mensen in de GG? Ik heb persoonlijk niets met een kerkgenootschap of wat voor vereniging dan ook, maar dat doet er niets aan af.
Alles wat je zegt over lifde, bewogenheid, etc. heb ik nu juist in het geheel niet aangetroffen bij de mensen waarmee ik destijds van mening verschilde.
Dat is heel erg. En zeker ook niet goed te praten. Maar dat geldt niet voor iedereen!
Maar goed, ik heb geen zin in een woordenstrijd hier op refoweb. Ik ken de leer van de gg en de ggin zeer goed. Ik blijf er bij dat het een dwaalleer is, niet in alles, maar in de belangrijkste stukken, nl. het aanbod van genade en de rechtvaardigmaking.
Daar ging het me om, niet in alles... Dat is eerlijker dan te zeggen dat er niets van deugd (alweer niet persoonlijk bedoeld).
Wat de oudvaders betreft, ik ken ze allemaal. En jij weet net zo goed als ik, dat de leer van de gg en ggin meer de leer is van Comrie dan die van van der Groe. Er is dus wel degelijk een basis voor de dwalingen in het verleden aan te wijzen.
Mee eens, maar dat ontkende ik ook niet! Ik richt mij persoonlijk meer op wat God tegen ons zegt, maar we kunnen inderdaad (nog) veel leren van oudvaders (en anderen).
Verder begrijp ik niet goed, waarom je zo hatelijk reageert. Heb ik jou iets in de weg gelegd dan? Waarom, als je zo overtuigd bent van de waarheid binnen je kerkverband, kun je dan niet tegen kritiek? Waarom weerleg je het niet gewoon? Ik heb op het topic, gg versus ggin al vele malen aangegeven wat mijn grieven zijn en heb deze tot nog toe door niemand weerlegd gezien. Alleen hatelijke reacties en niet de waarheid willen zien van het feit dat sommige predikanten, die eigenlijk gewoon dictatoriaal bezig zijn, als goden behandeld worden. Ik kots er op.
Eerlijk lezen, jas. Dat heb ik nooit zo bedoeld en gezegd! Maar als dat zo op jou overgekomen is, dan bied ik bij deze mijn nederige excuses aan!

Mijn punt was echter dat dit eerst onder vier ogen besproken moet worden (en zo verder) en dit op een liefdevolle (etc.) manier, vandaar ook de bijbelteksten. Niet tegen jou persoonlijk gericht of, zoals gezegd, mijn gelijk te bewijzen!