Solus schreef:B!ngoL!efHebber schreef:Sabra schreef:Laatst had ik een gesprek met iemand, en die durfde te beweren dat Jezus alleen naar deze aarde is gekomen voor de uitverkorenen.
Wie onderschrijft dit en waarom, en wat zijn de zogenaamde bijbelse argumenten voor deze dwaalleer?
Dwaalleer? Juist als je dat niet gelooft ben je aan het dwalen. Het wordt tijd dat je eens beter leest in je Bijbel lijkt het.
Zo is het. Hij is alleen gekomen voor de gegevenen des Vaders (zie ook Joh. 6 en Joh. 17). Deze hele wereld bestaat alleen nog omdat er mensen toegebracht zullen worden tot het heil in Jezus. En mensen die toegebracht zijn, dat zijn uitverkorenen. Of gaan we de uitverkiezing tot zaligheid ook al ontkennen?
En de bijbelteksten die het tegendeel bewijzen sla je voor het gemak maar even over? Johannes noemde Jezus ook: Het Lam Gods dat de zonden van de wereld op zich nam. In het bekende 3:16 staat dat ieder die in Hem gelooft eeuwig leven heeft... Ik lees nergens dat Jezus de zonden van een gedeelte van de wereld droeg... maar dat Hij de zonden van de wereld op zich nam... Dat mensen niet gered worden is dan ook hun eigen fout, ook hen wordt genade aangeboden maar ze nemen het niet aan... en zijn daarom zelf ook verantwoordelijk voor het feit dat ze niet gered worden.... De bijbel zegt nergens dat God de genade maar aan een aantal mensen aanbiedt, integendeel... het zegt dat de genade voor iedereen is... die het aan wil nemen. Lees bijvoorbeeld de pinkstertoespraak van Petrus (Handelingen 2) maar eens.
Mensen die verloren gaan gaan niet verloren omdat ze geen genade aangeboden kregen... maar omdat ze het niet wilden aannemen.
Lees niet zomaar hier overheen...
Kinderen, ik zeg dit om u van de zonde af te houden. Maar als iemand zondigt, hebben wij een rechtvaardige verdediger bij de Vader: Jezus Christus. 2 Hij nam de straf voor onze zonden op Zich en maakte ons één met God. Hij is het offer voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die van de hele wereld. 3 Hoe kunnen wij er zeker van zijn dat wij bij Hem horen? Als we doen wat Hij zegt! (1 Johannes 2)