Ik ben nog niet zo lang actief lid, maar kijk wel af en toe mee. Als 't mag probeer ik eens een serieus onderwerp.
Anyway, ik ben ondertussen 24 jaartjes oud en gelovig opgevoed. Ik "wil" echt graag geloven, bid regelmatig (laatste maanden steeds minder) om sterkte, de Heilige Geest, maar het lijkt zo ontzettend "one-way", ik merk en voel zelden iets terug. Beetje moeilijk om te typen hoe dat voelt, maar veel beter kan ik dit niet omschrijven. Mijn vraag is nu eigenlijk: herkent iemand dit en heeft iemand "tips"? Dit klinkt wel erg goedkoop en het antwoord "blijven bidden" lijkt gewoon niet te werken ofzo.

Wat voor mij bijvoorbeeld ook een vraag is, is Genesis 4, daar valt te lezen over Kain en Abel. Er staat letterlijk dat God het offer van Abel wel aanneemt en van Kain niet. Da's nou precies hoe ik me voel, als Kain. En ja, ik heb een broer, die past de rol van Abel prima denk ik (qua geloof en aanname door God zo lijkt 't). Don't get me wrong, ik peins er niet over om de gelijkenis tussen Kain/Abel en ik en m'n broer verder te realiseren.

Maar het gaat er dus om dat God kennelijk sommige mensen WEL en sommige mensen NIET wil aannemen? Of begrijp ik iets verkeerd? Dat strookt namelijk niet echt met de rest van het evangelie. Weet iemand hoe ik hier anders mee om kan gaan?
Bedankt alvast voor serieuze reacties!