Moderator: Moderafo's
suus_ schreef:discusie over goede of slechte films is dat niet nutteloos??
hoe veel uur kijk en geniet jij van een film?? zijn deze uren niet de uren voor genade tijd??
wat hebben wij veel om ons heen dat ons aftrekt van de kern van het leven. we leven voor God! en als je bedenkt dat je iedere seconde kan worden weggenomen door de dood. kun jij en ik dan verantwoording afleggen over ons leven en daar het tijd gebruik van??
er is niets belangrijker dan god zoeken !! zoekt en u zult vinden, klopt en u zal worden opengedaan.[/code]
Als ik zoiets lees krijg ik altijd een beetje het idee dat mensen proberen de genade te verdienen door zich af te sluiten voor alles wat fijn is en zo God aan jou kant te krijgen. De realiteit is dat God maar een ding echt haat en dat is zonde, de rest is allemaal toegestaan, alleen niet alles is nuttig...Yael schreef:suus_ schreef:discusie over goede of slechte films is dat niet nutteloos??
hoe veel uur kijk en geniet jij van een film?? zijn deze uren niet de uren voor genade tijd??
wat hebben wij veel om ons heen dat ons aftrekt van de kern van het leven. we leven voor God! en als je bedenkt dat je iedere seconde kan worden weggenomen door de dood. kun jij en ik dan verantwoording afleggen over ons leven en daar het tijd gebruik van??
er is niets belangrijker dan god zoeken !! zoekt en u zult vinden, klopt en u zal worden opengedaan.[/code]
als je het zo bekijkt dan is alles nutteloos behalve het zoeken van God in gebed en Bijbellezen. volgens mij leven we daarnaast ook nog gewoon in deze wereld en mag je hier best genieten van dingen. vb. Jezus ging toch ook naar de bruiloft te Kana?
Yael schreef:suus_ schreef:discusie over goede of slechte films is dat niet nutteloos??
als je het zo bekijkt dan is alles nutteloos behalve het zoeken van God in gebed en Bijbellezen. volgens mij leven we daarnaast ook nog gewoon in deze wereld en mag je hier best genieten van dingen. vb. Jezus ging toch ook naar de bruiloft te Kana?
caprice schreef:We kunnen die nutteloze dingen nog veel te veel doen, als je bedenkt dat er een eeuwigheid voor de deur staat. Kun je Hem dan ontmoeten, als je daar een film zit te bekijken?
Raptor schreef:k heb daarom ook nooit beweerd dat occultisme per definitie gevaarlijk is, maar blijkbaar hangt er (zelfs bij kurtyo, niet naar bedoeld!) een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer groot taboe op het woord 'occult'... Er is zeker een verschil in fantasy en occultisme, omdat de één een literair genre is en de ander een verzamelterm. Maar dat wil dus niet zeggen dat occultisme niet in fantasy kan voorkomen (ik zeg niet dat jij dat zo beweerd, maar even voor de duidelijkheid)!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten