Onverantwoorde films

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 13:43

Ok, dan is LOTR Occult en niet gevaarlijk :S
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 jan 2005 16:09

suus_ schreef:discusie over goede of slechte films is dat niet nutteloos??

hoe veel uur kijk en geniet jij van een film?? zijn deze uren niet de uren voor genade tijd??

wat hebben wij veel om ons heen dat ons aftrekt van de kern van het leven. we leven voor God! en als je bedenkt dat je iedere seconde kan worden weggenomen door de dood. kun jij en ik dan verantwoording afleggen over ons leven en daar het tijd gebruik van??

er is niets belangrijker dan god zoeken !! zoekt en u zult vinden, klopt en u zal worden opengedaan.[/code]

als je het zo bekijkt dan is alles nutteloos behalve het zoeken van God in gebed en Bijbellezen. volgens mij leven we daarnaast ook nog gewoon in deze wereld en mag je hier best genieten van dingen. vb. Jezus ging toch ook naar de bruiloft te Kana?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 16:12

Maar dat stond in de Bijbel :mrgreen:

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 06 jan 2005 16:30

Yael schreef:

hoe veel uur kijk en geniet jij van een film?? zijn deze uren niet de uren voor genade tijd??

wat hebben wij veel om ons heen dat ons aftrekt van de kern van het leven. we leven voor God! en als je bedenkt dat je iedere seconde kan worden weggenomen door de dood. kun jij en ik dan verantwoording afleggen over ons leven en daar het tijd gebruik van??

er is niets belangrijker dan god zoeken !! zoekt en u zult vinden, klopt en u zal worden opengedaan.[/code]

als je het zo bekijkt dan is alles nutteloos behalve het zoeken van God in gebed en Bijbellezen. volgens mij leven we daarnaast ook nog gewoon in deze wereld en mag je hier best genieten van dingen. vb. Jezus ging toch ook naar de bruiloft te Kana?
Als ik zoiets lees krijg ik altijd een beetje het idee dat mensen proberen de genade te verdienen door zich af te sluiten voor alles wat fijn is en zo God aan jou kant te krijgen. De realiteit is dat God maar een ding echt haat en dat is zonde, de rest is allemaal toegestaan, alleen niet alles is nuttig...
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 jan 2005 18:13

tja maar dat maak je denk voor jezelf uit of je het wel of niet nuttig vindt af en toe een film te kijken. 8)

caprice

Berichtdoor caprice » 07 jan 2005 06:47

Yael schreef:

We kunnen die nutteloze dingen nog veel te veel doen, als je bedenkt dat er een eeuwigheid voor de deur staat. Kun je Hem dan ontmoeten, als je daar een film zit te bekijken?
En als we niet met God verzoend zijn? Het komt op mij hetzelfde over als iemand die in een brandend huis verkeert, en toch geen aanstalte maakt om dat huis te verlaten.

En als er iemand roept, zeggen ze: 'Je manier van roepen staat mij niet aan, dus ik kom niet.'

Verkwansel je genadetijd toch niet! Je hebt maar één ziel te verliezen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 07:56

En valt daar refowebben ook niet onder?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2005 10:32

caprice schreef:We kunnen die nutteloze dingen nog veel te veel doen, als je bedenkt dat er een eeuwigheid voor de deur staat. Kun je Hem dan ontmoeten, als je daar een film zit te bekijken?

Met Refoweppen wel? Of met jouw reis naar Canada?
Volgens mij zit jij in de verkeerde kerk, Caprice, en ben jij hartstikke Rooms-Katholiek. Je vertoont alle kenmerken van een contemplatieve Benedictijn (zonder Cisterciënser hervorming):

bidden, bijbellezen, bidden, bijbellezen.

en dat in volkomen afzondering.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 07 jan 2005 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 10:56

hoho en achter de nonnen aanvangen :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 jan 2005 11:16

Raptor schreef:k heb daarom ook nooit beweerd dat occultisme per definitie gevaarlijk is, maar blijkbaar hangt er (zelfs bij kurtyo, niet naar bedoeld!) een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer groot taboe op het woord 'occult'... Er is zeker een verschil in fantasy en occultisme, omdat de één een literair genre is en de ander een verzamelterm. Maar dat wil dus niet zeggen dat occultisme niet in fantasy kan voorkomen (ik zeg niet dat jij dat zo beweerd, maar even voor de duidelijkheid)!

hohoho, bij mij geen taboe. Daarbij weet ik weldegelijk wat occultisme inhoudt (Ja, ook daar heb ik me over ingelezen en mee beziggehouden)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jan 2005 13:11

Als je er mee bezig hebt gehouden, kun je de term occultisme ook meer inhoud geven en dan weet ik van mij zelf dat LOTR niet occult is. Maar als er hier mensen zijn die dat zo willen kenmerken. Ok, hun keus :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 jan 2005 13:46

Indeed, I agree.

Moonwolf
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Moonwolf » 12 jan 2005 18:14

Iemand ooit weleens gehoord van de site angelsandelves.com ? Christelijke visie op LOTR, errug goed en uitgebreid!

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 12 jan 2005 19:38

Ik vidnt trouwens niet dat Lord of the RInds een slechte film is, het is namelijk een interesante film.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

Terug naar “Archief”