Vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Vrienden

Berichtdoor Het_doet » 27 feb 2003 16:50

Wie heeft goede of minder goede herinneringen aan mensen die eerst vrienden werden genoemd? Of dat nog steeds zijn?

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 27 feb 2003 17:49

Ik heb zeer negatieve gevoelens over mensen van wie ik dacht dat het vrienden waren. De eerste groep was alleen uit o pmijn centen en de tweede op roddels en nieuwsgierigheid. De eerste groep hoorde ik niets meer van doordat ik verhuisde. De tweede viel al snel door de mand omdat ze van mij te weinig ( niets) hoorde wat betreft roddels.

bovenstaande heeft mijn vertrouwen in mensen trouwens behoorlijk beschadigd.

Ik ben wel trots op me vrienden de me echte vrienden zijn. Die cijferen zichzelf weg en staan met hun hele hart voor je open.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 27 feb 2003 18:20

Het is inderdaad wel goed dat je ook nog echte vrienden hebt. Want anders had je helemaal een soort persoonlijke-vriendenstoornis gekregen. Zelf heb ik ook niet altijd even goede ervaringen gehad met mensen. Dat is wel jammer, want hierdoor wantrouw je soms de mensen die wel je echte vrienden willen zijn.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 27 feb 2003 19:24

voor mij hoef ik geen vrienden meer
vrienden kunnen je ook kwetsen en pijn doen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 feb 2003 20:17

Nu ik erover nadenk... ik heb me weleens gekwetst gevoeld, doordat ik via via hoorde dat een hele goede vriendin van me mij een paar jaar lang alleen nog had uitgenodigd, omdat haar moeder dat zei ofzo. Een paar maanden geleden heb ik van dat meisje een kaartje gekregen, met haar excuses dat het misschien toch wel op een lullige manier was doodgebloed. Ik begreep ook wel dat we uit elkaar gegroeid waren, maar het deed me toch wel heel goed dat ze inzag dat het niet zo netjes was afgelopen. Nu kon ik haar pas helemaal vergeven.
Als ik haar nu ergens toevallig tegenkom, kan ik tenminste gewoon een praatje maken zonder vervelend onderbuikgevoel.

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 28 feb 2003 00:40

Kheb nooit echt een hele goeie vriend/vriendin gehad op vriendschappelijke basis.

Zal je wel een rare knakker als ikke voor moeten zijn. :roll:
sol lucet omnibus

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 28 feb 2003 09:04

absoluut niet!!!!!

Ik heb ook een vriendin gehad maar die heeft me niet meer nodig... (soms nog wel, als haar andere vriendinnen niet kunnen).. Maar dat is al jaren zo.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 28 feb 2003 11:37

Nooit negatieve ervaringen gehad. Ik noem ook iemand niet snel 'vriend'. Wat andere vrienden noemen, noem ik doorgaans 'goeie kenissen' ofzo.

Houd het zelf maar bij twee à drie echt goede vrienden met wie je heel veel deelt.

MAXIMUS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MAXIMUS » 28 feb 2003 12:04

heeiijj leuke topic alleereerst daar zat ik min of meer op te wachten..

Nou kzal is vertellen hoor: khad vroeger een buurjongetje waar ik altijd mee speelde met een buurmeisje met z'n drietjes. int begin ging het wel maar hij kon op den duur mij niet uitstaan en ik hem niet meer.

toen begonnen ze te pesten kben 2 jaar gepest door hem en hij was bang voor me nu na 4 jaar kan ik supergoed met em opschieten beter dan iemand anders. eigenlijk. (een vriend)
Groetjes Adriaan
....UGH..... Het opperhoofd heeft gesproken tot de bleekgezichten....

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 28 feb 2003 12:07

Ben vroeger ook wel een beetje gepest, dat was daarvoor nog m'n beste vriendin. Beetje vreemd gelopen allemaal. Maar nu zie ik haar nog wel in de kerk, maar praten of 'hoi'-zeggen doen we niet. Vind ik ook helemaal niet erg, eerlijk gezegd.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 28 feb 2003 15:14

ik werd vroeger ook veel gepest op school en had helemaal geen vriendin of vriend
ik was veel op meeigen

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 28 feb 2003 15:34

Kruipen juist mensen die weinig vrienden hebben en vroeger gepest werden soms op een forum?......

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 28 feb 2003 15:39

Dat wilde ik net gaan vragen. En zo te zien heb je wel gelijk :lol:

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 28 feb 2003 15:54

Hrm. Ik merk trouwens wel dat veel mensen die op hun middelbare school niet werden geaccepteerd, in hun studentenperiode een grote hoeveelheid vrienden krijgen. Ondertekende meegerekend.
Heeft iemand hier eigenlijk een interesante verklaring voor?

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 28 feb 2003 16:18

Zelf heb ik gemerkt dat de meeste mensen die gepest zijn, veel sterker zijn geworden, onafhankelijker van de meningen van andere mensen, dan de mensen die niet zijn gepest. Misschien is het een vreemde theorie, maar volgens mij is het helemaal nog niet zo gek als je gepest bent. Veel mensen worden er onafhankelijker, zelfverzekerder en harde werkers door.

Terug naar “Archief”