Een aparte naam misschien, maar dit onderwerp is een gevolg van het off-topic gaan in het onderwerp 'Onverantwoorde films'.
Voor de inhoud van dit onderwerp, zie wat er in het volgende bericht aan de orde komt.
Moderator: Moderafo's
Spons schreef:Om dan maar niet te spreken hoe hedendaagse dominee's preken
kijk dat klinkt mij in de oren als , al die dominees zijn fout bezig en zijn niet de ware leer, jammer komt op mij niet over als respectvol. Dus omdat ik toevalig hervormd ben zijn onze dominees niet goed, stel dat ik nu zeg dat alle chriselijkt gereformeerden niet goed zijn, dan ben ik toch goed bezig he, nee niet dus,
Spons schreef:Besef je wel dat we op een forum zitten met zeer diverse geloven behalve het katholieke geloof (als je dat als geloof kan zien, ben er te weinig van op de hoogte om daaar over te oordelen ) en dat maakt het juist zo intr. om je mening te vormen. Als je niet open staat voor de mening van een ander , ook al hoef je het daar niet mee eens te zijn ben je net zo slecht bezig als een fundementalist van de Islam. Ik ben overigens eens zo vrij geweest om in je profiel te kijken en keek even op eindeloosgeluk.nl en die foto's aan de rechterkant doen echt zeer, daar ben ik het absoluut niet mee eens,
Spons schreef:daar spreekt geen enkele woord van vreugde uit, het lijkt wel of ik naar de hel kijk met al die teksten erbij, zei ik fanatiek, je begint meer op een godsdiensfanatiekeling te lijken, en dan in de negatieve betekenis van het woord.
nee ik gaf mezelf maar als voorbeeld aan ,Nee, dan ben je inderdaad niet zo goed bezig. Ik heb namelijk geen enkele naam of kerkverband genoemd, maar je gaat er vanzelfsprekend van uit dat ik predikanten uit de Hervormde kerk bedoel.
ik ben het zowaar met je eens , alleen zijn er vele wegen die naar rome leiden , korte , lange gemakkelijke, gevaarlijke, moeizame, maar als je hem volgt kom je in rome nietwaar alleen welke route neem je en respecteer je dat een ander een andere weg kiest ook al is het niet jouw keuze ?Er is maar één waar geloof, en dat is het geloof in de Heere Jezus Christus.
Die foto's op de website zijn realiteit. Dat gebeurt er nu met veel mensen.
Waarom doen ze zeer? Omdat je dit bij veel mensen ziet gebeuren?
Wat is er mis met die foto's? Het is realiteit, de Here Jezus waarschuwde ook duidelijk en gebruikte nog wel hardere termen (om maar te zwijgen over de oude profeten). Dat moet je niet zien als iets hatelijks ofzo... het is juist liefde om mensen te waarschuwen voor komend onheil. Er wordt immers niet alleen gewaarschuwd maar ook een uitweg geboden, de site heet niet voor niet oneindig gelukkig...Spons schreef:je komt er op via een link via de door jouw genoemde site, zie ook in bijbelsectie, waar ik een topic er over maakte, www.eindeloosgelukkig.nl
kleine junior schreef:Ik denk dat die foto's er staan om je aan het denken te zetten. Je mag best die dingen doen die op die foto's staan, maar dat moet niet het belangrijkste zijn in je leven. Tuurlijk mag je voetballen, gelukkig zijn enzovoorts, maar je moet wel goed in de gaten houden dat God het belangrijkste is. En daar moet je ook voldoende tijd voor vrijmaken.
Raptor schreef:kleine junior schreef:Ik denk dat die foto's er staan om je aan het denken te zetten. Je mag best die dingen doen die op die foto's staan, maar dat moet niet het belangrijkste zijn in je leven. Tuurlijk mag je voetballen, gelukkig zijn enzovoorts, maar je moet wel goed in de gaten houden dat God het belangrijkste is. En daar moet je ook voldoende tijd voor vrijmaken.
Ik wist dat apen veel verstand hebben, maar zoveel...Zoals hier staat, zo is het ook bedoeld door de makers van de 'film'!
Spons schreef:en van die foto's dat vindt ik echt zo negatief over komen in plaats van iets positiefs te zeggen altijd maar dreigen met hel, verdoemenis en de duivel daar jaag je mijns inziens mensen mee de kerk uit.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 15 gasten