film van het leven.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

film van het leven.

Berichtdoor Spons » 05 jan 2005 22:22

kwam via caprice ivm een discussie terecht op www.eindeloosgelukkig.nl daar stond op de eerste bladzij rechts een film van het leven, wat vinden jullie van deze film ?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 jan 2005 22:26

het is helaas in vele levens zo (gelukkig niet in alle levens)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

caprice

Berichtdoor caprice » 05 jan 2005 22:28

Dit is een middel om mensen te laten zien hoe zij hun genadetijd kunnen verkwanselen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 08:17

Caprice, als jij dat filmpje aan een atheist laat zien en zegt dat hij zijn genadetijd verkwanseld dan trekt hij zijn wenkbrouwen op en zegt "juist ja, en nu concreet"...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Raptor

Berichtdoor Raptor » 06 jan 2005 10:00

Het is wel iets waar je bij stil wordt gezet. Maar wat doen we ermee? Wat caprice zei, dat bedoelt de 'film' wel. En die 'film' is concreet, Raido!

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 06 jan 2005 10:15

Ik zag het net ook. Ik vraag mij af, roept deze film op tot het 24 uur per dag met je neus in de bijbel en andere godsdienstige boeken zitten en als het kan ook veel gebed? In dat geval lijkt het mij verstandig om in een klooster te gaan.

Ik vraag mij serieus af of je God alleen kunt vinden door het constant lezen van de bijbel en andere godsdienstige boeken (of dat God jouw alleen kan vinden op die wijze).
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 jan 2005 10:25

Floefloe schreef:Ik zag het net ook. Ik vraag mij af, roept deze film op tot het 24 uur per dag met je neus in de bijbel en andere godsdienstige boeken zitten en als het kan ook veel gebed? In dat geval lijkt het mij verstandig om in een klooster te gaan.

Ik vraag mij serieus af of je God alleen kunt vinden door het constant lezen van de bijbel en andere godsdienstige boeken (of dat God jouw alleen kan vinden op die wijze).

Mee eens. Jezus is gekomen voor de hoeren en de tollenaars, niet voor de schriftgeleerden. Het geheim van het evangelie is dat God te maken wil hebben met mensen die niet naar Hem vragen. In deze film wil men de genade toch weer verdienen.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 jan 2005 10:32

even mijn mening over de foto's en ik citeer mezelf maar even uit dit topic http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... highlight=

omdat er gesuggereerd wordt dat niemand aan God denkt en dat is absoluut niet waar en als ik die fotos dan zie, mag je dan niet voetballen, mag je niet als twee mensen genieten van een zonsondergang, bij elke foto wordt meteen een negatief iets neergezet en dan gaan mijn haren rijzen. zou die man in de hangmat niet kunnen nadenken over god, zou die man die dat geld heeft er geen armen mee kunnen helpen en waarom zou die vrouw die in die rolstoel zit niet in God geloven, je kan zelfs op je laatste dag als ongelovig iemand nog bekeerd worden tot God. Waarom zo negatief

volgens mij moeten we als christenen juist in de samenleving staan en door ons gedrag en goedheid en medelievendheid de liefde van God en Jezus Christus uitstralen naar de medemens. En als mens zijnde ook als kind van God mogen we oook genieten van de schepping en van de medemens.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 06 jan 2005 10:34

Je kunt dit "filmpje"gebruiken in een klas met leerlingen van 13/ 14 jaar als ondersteuning van een les over goede tijdbesteding. Bij de meeste volwassenen moet je niet met dit soort filmpjes aankomen.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 06 jan 2005 11:12

mmm, tis volgens mij niet negatief bedoelt. En neej, je kan niet de hele dag met de bijbel ed bezig zijn. Soms zou ik dat wel willen, maar je moet ook een beetje normaal leven. Je kunt wel de hele dag met God bezig zijn, met Hem leven. Daar hoef je niet voor in een klooster. In een andere topic ook al gezegd: vaak is het toch zo dat je druk of moe bent en geen zin in lezen of bidden hebt en zo uitsteld. Wat dat betreft heel realistisch.

Raptor

Berichtdoor Raptor » 06 jan 2005 12:02

Maja de Bij schreef:Mee eens. Jezus is gekomen voor de hoeren en de tollenaars, niet voor de schriftgeleerden. Het geheim van het evangelie is dat God te maken wil hebben met mensen die niet naar Hem vragen. In deze film wil men de genade toch weer verdienen.

Jezus is ook gekomen voor de schriftgeleerden, anders geloof je niet dat iedereen zalig kan worden! Het is wat anders dat de schriftgeleerden Hem niet wilden geloven...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 12:48

Raptor schreef:
Maja de Bij schreef:Mee eens. Jezus is gekomen voor de hoeren en de tollenaars, niet voor de schriftgeleerden. Het geheim van het evangelie is dat God te maken wil hebben met mensen die niet naar Hem vragen. In deze film wil men de genade toch weer verdienen.

Jezus is ook gekomen voor de schriftgeleerden, anders geloof je niet dat iedereen zalig kan worden! Het is wat anders dat de schriftgeleerden Hem niet wilden geloven...
Hij zegt zelf, ik ben gekomen voor de armen van geest, want de rijken hebben mij niet van node... (vinden ze zelf).

Raptor

Berichtdoor Raptor » 06 jan 2005 13:04

Raido schreef:
Raptor schreef:

Hij zegt zelf, ik ben gekomen voor de armen van geest, want de rijken hebben mij niet van node... (vinden ze zelf).

Zoals Nicodemus?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 13:09

Nicodemus zag inderdaad in dat zijn leven ijdelheid was, lucht en leegte. Arm van geest...

Raptor

Berichtdoor Raptor » 06 jan 2005 13:11

Raido schreef:Nicodemus zag inderdaad in dat zijn leven ijdelheid was, lucht en leegte. Arm van geest...

Gelukkig! Dus toch voor iedereen... :wink:

Terug naar “Archief”