Moderator: Moderafo's
ach een heel weekend of een dag na het werken volgens mij als je echt sex met elkaar wil hebben maakt dat niks uit , dan kan je het ook in een uur doen, als de drang er mocht zijn dus dat wat jij nu zegt is pas hypocriet, Alsof je dan geen gemeenschap of sexuele aantrekking op elkaar zou kunnen hebben. En persoonlijk zou ik (even los van het feit of sex mag voor het huwelijk ) liever gemeenschap hebben in een huis , dan dat ik het zou doen in een tent waar iedereen kan meegenieten. En dat jij zegt van leeftijd doet er niet toe vindt ik ook grote onzin. Ik denk dat je heel wat meer levenswijsheid hebt of ervaring als je ouder bent omdat je gemiddeld gesproken en uitgaande van een normale levensopbouw dingen meemaakt die je vormen. wat overigens niet wil zeggen dat iemand van 18 of 15 geen levenservaring kunnen hebben door omstandigheden die al dan niet positeif kunnen zijn.Nee, ik vind niet dat je als stelletje samen op een kamer behoort te zijn een heel weekend. Ook als je al 6 jaar op kamers woont. Of weet ik wat voor leeftijd hebt.
Ook niet samen op vakantie in een tent of hotel kamer of weet ik wat.
oh wacht even daar kan je ook wel een discussie over beginnen want moeten wij niet vertrouwen op de here God en onze wijsheid dat de vrouw zal baren , mogen wij zomaar ingrijpen dan in de levenscyclus ? maar goed dat is een punt voor een aparte discussieEr is niets tegen voorbehoedsmiddelen als ze gebruikt worden binnen het huwelijk om aan weloverwogen geboorteregeling te doen.
ik ben het hier niet mee eens want je kan nooit alles van elkaar leren, het huwelijk is tenslotte ook een leerproces nietwaar, wel is het zo dat je een betere basis , cq fundament krijgt wat steviger is voor dat je gaat trouwen, dat neemt overigens niet weg dat het fundament dan altijd maar blijft staan, het kan ook blijven bestaan met een wrak van een huis erboven om maar eens in beeldtaal te spreken.Verder is het toch wel erg vreemd dat de meeste echtscheidingen gebeuren bij stellen die eerst al voor het huwelijk van alles hebben uitgeprobeert. Zoals er in de wereld gebeurd.
Dus een garantie dat het goed gaat omdat je tenslotte voor je trouwen wel moet weten hoe iemand is in ALLE situaties is een nonargument
afgezien van het feit dat iemand bij elkaar slaapt, waarom zouden ze niet samen kunnen bidden, uit de bijbel lezen en danken , dat jij je dat regelmatig af vraagt laat wel klinken in mijn oren dan he dat je weinig vertrouwen hebt in jongeren, alsof ze er maar op los leven en niet bewust met elkaar en samen met god bezig zijn. (ik zeg niet dat dat zo is maar zo komt het wel over, ) en nu klinkt het net of het heel zondig is als stelletjes bij elkaar zijn, of dat niet mag , zelfs niet als ze apart zouden slapen, bedoel je nu dat je elkaar alleen in het weekend of doordeweeks mag zien bij elkaar ouders ook als je op kamers zou wonen alle twee en pas na het trouwen bij elkaar mag zijn want dat zou je kunnen concluderen (let op ik zeg ZOU ) uit jouw woordenWant al die stelletjes die dus het heel gewoon vinden om samen bij elkaar te zijn in het weekend, vinden die het ook heel gewoon om samen voor het slapen gaan eerst uit de Bijbel te lezen, en samen te bidden en te danken???
Vraag het met regelmatig af.
precies ik geloof ook dat het een stuk verantwoording is die je meekrijgt, zelf hebt en een stuk zelfstandigheid die je leert , ouders moeten ook leren loslaten en niet krampachtig vasthouden tot aan een huwelijk, op een gegeven moment moet iemand zelf verder kunnen gaan in het leven en dan is het zijn of haar keuze om met of zonder God verder te gaan. Zelf zijn keuzes te bepalen ook al zijn die mischien niet wat de ouders gewent zen of waaraan de ouders het absoluut niet willen. dan horen ze dat te respecteren. Of moetn we stellen dat je pas vrij bent als je echt getrouwd bent en dat dat je dan pas mag doen waarvan hij / zij denkt dat het goed is en verantwoordelijk tegenover God ook al denkt een ander daar geheel anders over ?Ik vind het heerlijk als Borkdude naar mij komt en ik het weekend op m'n eigen kamer kan zijn. En dan kunnen we ook nog naar een kerk die ons goed bevalt (integendeel tot die van onze ouders) en daarna koffiedrinken met onze christelijke vrienden.
In zo'n geval kan ik je wel gelijk geven, tenslotte moet je samen een weg vinden met behulp van vrienden, ouders en elkaar, als de een teveel gas geeft kan de ander (en in dit geval zoui ik persoonlijk ) ook de rem er op zetten zodat er weer balans in het geheel komt.Ik heb zelf een tijdje met iemand verkering gehad die totaal geen rem had zitten, zowel op sexueel gebied als bijvoorbeeld op het gebied van alcohol. In dat soort gevallen kun je beter proberen niet te veel alleen bij elkaar te zijn om dingen te voorkomen waar je later spijt van krijgt.
Mariamagdalena schreef:Ik ben blij dat er zoveel mensen hier zijn die er zo puur en rein over denken, die echt serieus zijn. Ik heb eens een tijdje op een niet Christelijk forum geschreven, nou en als je dan zoiets zegt, van dat het beter is, om te wachte met sex tot je huwelijk, dan heb je gelijk met iedereen ruzie, en dan vinden ze je niet meer van deze tijd.
Gelukkig is men hier anders, netter, beschaafder.
joepie schreef:Want al die stelletjes die dus het heel gewoon vinden om samen bij elkaar te zijn in het weekend, vinden die het ook heel gewoon om samen voor het slapen gaan eerst uit de Bijbel te lezen, en samen te bidden en te danken???
Acire schreef:joepie schreef:Want al die stelletjes die dus het heel gewoon vinden om samen bij elkaar te zijn in het weekend, vinden die het ook heel gewoon om samen voor het slapen gaan eerst uit de Bijbel te lezen, en samen te bidden en te danken???
Kvind het onlogisch dat je je dat afvraagt. Als je samen het weekend op de kamer van een van beiden bent, heb je veel meer tijd. Je hoeft niet koffie te drinken met de hele fam, verhalen aan te horen van broers zusjes vader moeder enz.
Dus is er veel meer gelegenheid voor bijbelstudie samen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten