Imam wilde minister Verdonk geen hand schudden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 jan 2005 23:44

Okee, ik vind het belachelijk van Mevr Verdonk dat ze zich zo ontiegelijk aanstelt.

pip
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pip » 04 jan 2005 20:19

the undutchable schreef:een dominee of pastoor geeft tenminste nog een hand

Want, als je maar een klein beetje van de Islaam weet, dan weet je ook dat een vrouw niet een andere man aan hoort te raken.

ja alleen bij de echt streng gelovigen een gewone moslimvrouw die gewoon
hier geinteregeerd is geeft gewoon een hand. en zo hoort het :wink:
net zoals je ook gelovigen hebt die op zondag niet autorijden en andere weer wel. dus er zijn wel degelijk verschillen van hoe letterlijk je bijvoorbeeld de bijbel of de koran opvat.

De zondag is van oorsprong een heidense dag. De dag welke in het teken stond van d zonneverering binnen de zonnecultuur. Het jonge christendom heeft de Sabbath omgezet naar de zondag. Zodoende is de zondag een dag welke je naar believen mag invullen als het maar met de goede intentie is.
vrede voor allen

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 jan 2005 20:21

Net zoals het heidense feest van het licht, het kerstfeest.

pip
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pip » 04 jan 2005 20:29

Mariamagdalena schreef:Okee, ik vind het belachelijk van Mevr Verdonk dat ze zich zo ontiegelijk aanstelt.

Of je nu mevr. Verdonk een goede bewindsvrouw vind of niet doet niet ter zake als het gaat om respect voor de positie welke zij inneemt, nl. die van minister. Gekozen door het volk. Je zou als gast van niet Nederlandse komaf in Nederland waar je blijkbaar vrij bent in het uitoefenen van jouw specifieke geloof wel wat meer respect mogen tonen. De komst van deze vrouw kwam echt niet uit de lucht vallen, toch kon deze immam het bestaan in de rij te gaan staan om nederland bij persoon van Verdonk te schofferen. Het is niet alleen een belediging aan Verdonk maar ook aan de Nederlandse rechtstaat en ik vind deze daad dan ook dermate schofterig dat deze man niet alleen zichzelf maar ook hetgeen waar hij voor staat terugverwijst naar de achterlijkheid van onze eigen middeleeuwen waar we gelukkig overheen gegroeid zijn..
vrede voor allen

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 jan 2005 20:38

Dat is jou persoonlijke mening, en je moet zelf uitmaken wat je vindt.
Ik vind wat anders, volgens mij provoceerde ze de boel, om ophef uit te lokken, de zoveelste verdeeldheid onder het volk.
Echt een vrouwenstreek, om dat soort dingen vind ik zowiezo al dat vrouwen niet in de politiek thuishoren, dus ben ik het op dat punt eens met de SGP.
Maar, een ieder zijn eigen mening over deze zaak.

the undutchable
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor the undutchable » 05 jan 2005 00:10

Ik vind wat anders, volgens mij provoceerde ze de boel, om ophef uit te lokken, de zoveelste verdeeldheid onder het volk.

eventjes alles op een rijtje :mrgreen:
Er stonden een stel vertegenwoordigers die de islam vertolkten.
Minister Verdonk ging het rijtje af om iedereen een hand te geven om geloof ik zich voor te stellen of zoiets.
Iedereen gaf netjes een hand (niks mis mee) tot de laatste meneer in de rij die gaf aan toen zij der hand uitstak naar hem dat dit niet gebruikelijk was in de islam (ook niks mis mee)
MAAR WAAROM IN DE RIJ GAAN STAAN ALS GE VIND DAT VROUWEN ALS DERDERANGS VEE BEHANDELD MOETEN WORDEN (hij wist dat dit zou gaan gebeuren dat er een vrouwelijk persoon langskomt) DIT IS GEWOON OPENLIJK GEEN RESPECT TONEN en terecht dat ze toen zei dat hier nog het een en ander over gesproken zal worden.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 05 jan 2005 00:14

The undutchable schreef:ja alleen bij de echt streng gelovigen een gewone moslimvrouw die gewoon
hier geinteregeerd is geeft gewoon een hand. en zo hoort het :wink:
net zoals je ook gelovigen hebt die op zondag niet autorijden en andere weer wel. dus er zijn wel degelijk verschillen van hoe letterlijk je bijvoorbeeld de bijbel of de koran opvat.

Als ik het laatste deel van deze posting van je goed begrijpt zeg je dat er verschillen zijn tussen hoe letterlijk de bijbel of de koran worden uitgelegd. Dat verschil zit m ook tussen de Imams. Dus de ene Imam geeft wel een hand en de andere niet.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

the undutchable
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor the undutchable » 05 jan 2005 00:25

I know,maar je hebt ook grenzen en je kan soms ook te ver gaan in sommige dingen.

ja alleen bij de echt streng gelovigen een gewone moslimvrouw die gewoon
hier geinteregeerd is geeft gewoon een hand. en zo hoort het

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 jan 2005 20:46

Mariamagdalena schreef:Dat is jou persoonlijke mening, en je moet zelf uitmaken wat je vindt.
Echt een vrouwenstreek, om dat soort dingen vind ik zowiezo al dat vrouwen niet in de politiek thuishoren, dus ben ik het op dat punt eens met de SGP.

vrouwen horen niet thuis in de politiek?
tjonge jonge :(

denk trouwens niet dat zij de boel provoceerde en al was dat wel zo: dan geeft het alleen maar aan dat die man zich niet heeft aangepast aan de Nederlandse normen en waarden...
gods hand creeërt prachtige dingen

pip
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pip » 05 jan 2005 22:55

Mariamagdalena schreef:Dat is jou persoonlijke mening, en je moet zelf uitmaken wat je vindt.

jA ,jA , nederig achter het aanrecht en wachten totdat manlief thuiskomt om de lakens uit te delen.
Houd nou toch eens op met die verwrongen gedachte dat God er een tweede rangs mens bij geschapen zou hebben.
Wanneer de gangen van Jesus naloop(lees), dan vind ik nergens dat hij de vrouw in haar algemeen als zijn minder beschouwde.
Geen enkel mens was zijn mindere!!!!!!!!!!!
Kijk, daar hou ik nou van!!!
vrede voor allen

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 05 jan 2005 23:32

Volgens mij zijn er al een paar topics over de vrouw in de politiek en de SGP en vrouwen in het forum 'Politiek' laten we het hier nog even over de Imam hebben.

Wat ik opvallen vind is dat vele van jullie de Imam afwijzen omdat hij zich aan zijn principes wil houden, terwijl het grootste deel van de Refowereld vind dat een gewetensbezwaarde ambtenaar geen homo's mag trouwen. Bespeur ik hier enige vorm van intolerantie en het voortrekken van de eigen soort/religie?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 jan 2005 01:21

Ach ja, maar dat is niet iets nieuws. Vaak kijkt men niet verder dan de neus lang is. Veel SGP-gemeenteraadsleden stemmen tegen de bouw van een moskee, terwijl dit op grond van de vrijheid van godsdienst mogelijk zou moeten zijn. Dat ze hiermee hun eigen graf aan het graven zijn hebben ze waarschijnlijk niet door.

pip
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor pip » 06 jan 2005 08:59

[quote="Sabra"]Ach ja, maar dat is niet iets nieuws. Vaak kijkt men niet verder dan de neus lang is. Veel SGP-gemeenteraadsleden stemmen tegen de bouw van een moskee, terwijl dit op grond van de vrijheid van godsdienst mogelijk zou moeten zijn. Dat ze hiermee hun eigen graf aan het graven zijn hebben ze waarschijnlijk niet door.[/quote

Dan blijft nog steeds boven water dat er een grove belediging heeft plaatsgevonden tegenover een bewindsvrouwe welke de nederlandse rechtsstaat vertegenwoordigd. De vertegenwoordiger van de islam heeft hiermee een signaal van intolerantie en minachting voor de vrouw in het algemeen af gegeven.
In mijn ogen is de man en waar hij voor staat geen knip voor de neus waard.
vrede voor allen

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 06 jan 2005 10:06

Dan blijft nog steeds boven water dat er een grove belediging heeft plaatsgevonden tegenover twee mannen of vrouwen die volgens de nederlandse rechtsstaat mogen trouwen. De vertegenwoordiger van de gemeente heeft hiermee een signaal van intolerantie en minachting voor de homofiele medemens in het algemeen af gegeven.
In mijn ogen is de ambtenaar van de burgerlijke stand en waar hij voor staat geen knip voor de neus waard.

Begrijp je wat ik bedoel? Er is geen begrip voor een Imam die volgens zijn geloof een vrouw geen hand mag geven maar wel voor een gewetnsbezwaarde ambtenaar van de burgerlijke stand die een homofiel paar niet wil trouwen. Wanneer je één lijn zou trekken dan zou je ook begrip hebben voor de Imam

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 10:11

Waarom niet? waar maak je je druk om vraag ik me soms af, er zijn hier mensen die niet in een cafe willen komen, moet je ze dan dwingen? respect...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”