Terug naar het topic.
Waarom denk jij dat het kijken van films je aandacht van de preek op zondag zou afleiden?
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Terug naar het topic.
Waarom denk jij dat het kijken van films je aandacht van de preek op zondag zou afleiden?
Optimatus schreef:Raptor schreef:Wat ik hier op refoweb begrepen heb, moet je toch wel een beetje ingewijdt zijn om LOTR te begrijpen... Komt er geen magie in het verhaal voor? Ik zal toegeven dat het geen occult handboek is, maar er is toch niet te ontkennen dat er occulte elementen in naar voren komen!
Wat een onzin. Dat boek is één grote fictie en dat weet de gemiddelde lezer ook. Als je dat niet door hebt, moet je het boek niet lezen.
Solus schreef:Optimatus schreef:Terug naar het topic.
Films zijn volledig ingesteld op snelle wisseling van beelden, actie, spanning etc.
Raido schreef:Er zullen vast mensen zijn die diepste betekenis niet begrijpen, maar iedereen die de film ziet, ziet de strijd tussen goed en kwaad, dat is de kern van het verhaal.
Raptor schreef:Dan vraag ik me toch af waarom er zovelen zijn die na het bekijken van de LOTR films er helemaal niets van begrepen hebben... Of zijn dat maar 'simpele' zielen, ver onder het 'gemiddelde' niveau?
Optimatus, als ik jou goed begrijp mag je dus alles opschrijven wat je wilt, want het is toch maar 'fictie'?
Bovendien was dat de vraag ook niet, deze was gesteld aan de hand van de in mijn ogen volkomen terechte opmerking van caprice of LOTR en Harry Potter occult zijn! En wat is daar nou je gefundeerde antwoord op?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten