caprice schreef:Zie artikel, tweede en derde bladzijde.
Ik heb het gelezen caprice in het document, staat hetzelfde.

Moderator: Moderafo's
meschianza schreef:Ja, idd. Dat je bid en je weet dat je gebed echt gemeenschap is met God, en niet wat woorden die bij het plafond blijven hangen. Dat God middels de bijbel rechtstreeks tot je spreekt, woorden in je hart legt.
Ik denk dat dat bevinding is.
Dette schreef:Bevinding..
heb ik ook altijd moeilijk gevonden! Volgens mij is bevinding, ervaring, dat je iets bevonden hebt: in dit geval het leven met God.
En dan spreekt men over bevindelijk gereformeerden.. en dan snap ik er helemaal nix meer van! Sorry hoor, misschien kwets ik nu mensen (dat is niet mijn bedoeling), maar in bevindelijk gereformeerde preken mis ik juist altijd het leven met God. Het gaat dan vaker over een God die ver weg is, die niets met zondaars te maken wil hebben, over regels en wetten, en niet over de gemeenschap met God!
Misschien heb ik het mis, leg het me dan maar uit..
In een echte schriftuurlijk-bevindelijke preek gaat het wel over God en over de wegen die Hij houdt met Zijn volk, en hoe Hij zondaren bekeert.
cornelis schreef:Beste allemaal.
Weer een leerzame topic.
In de SOW kerk heb ik weinig van dit woord gehoord.
Dat is in de Bondskerk wel anders.
Ik dacht het wel,dat bevinden,ervaring is.
En kan me heel goed vinden in wandelen,leven met God.
Maar ook caprice is duidelijk in haar (1) uitleg.
Zo blijft heel deze website leerzaam. (2)
Heeft het ook niet te maken met de praktijk van de Godzaligheid,dat is toch het zelfde,of te wel leven met de Drie Enige God,dag en nacht.
Wederom een hartelijke groet van Cornelis.
Van Anna staat geschreven dat ze dag en nacht in de tempel was. Ze had er niets meer te zoeken, want het was daar een dode vormendienst. Maar toch kwam ze er, omdat ze wist dat daar de heilige God woonde. En Die wilde ze zoeken.
lizzz schreef:misschien een beetje. Kan je denk ik niet zo zeggen, maar wat wel raar is, als je die 'tale kanaans' niet hebt, ben je niet vroom. Heb een ouderling wel eens horen praten over iemand die zei in God te geloven, maar dat kon niet, want, ze had de 'tale kanaans' niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten