JRC schreef:Waarom niet meegaan in de PKN,
Ik wil allereerst benadrukken dat we totaal niet vijandig tegenover elkaar mogen staan. Laat toch beide partijen het Groote gebod van de liefde eerbiedigen.
Ik ben zelf ook zeer sterk van mening dat God ook in de PKN werkt, al wordt daar nogal eens anders over gedacht. Gods Heilige Geest gaat door en over kerkmuren heen.
Mijn keuze voor de HHK heb ik gemaakt omdat ik niet meekan met de kerkorde. Nu weet ik wel dat er allerlei stukken zijn ondertekend waaruit je dan zou kunnen opmaken dat de eigen gemeente niet veranderd, maar je hebt wel je handtekening gezet onder de nieuwe orde.
Wat mij het diepst geraakt heeft, en dan wil ik hiermee niet schoppen oid, maar dat is mijn mening: De PKN beweerd dat de bijbel het fundament is van de kerk, maar als ik dan zie dat in de kerkorde dingen als het homohuwelijk geaccepteerd worden, hoeveel waarde hecht je dan aan het fundament waarin dit verboden wordt?
JRC
Ik vind het fijn dat je schrijft dat we er geen ruzie om moeten gaan maken en dat God ook zeker in de PKN werkt. Dit hoor je niet vaak.
Maar inderdaad worden er homohuwelijken ingezegend, die niet naar het Woord zijn. Helaas. Maar deze mensen interpreteren de Schrift zo, dat ze het er wel uit kunnen halen. Dus het probleem ligt er niet bij dat de Bijbel niet het fundament is van de PKN.
Waarom ik nu wel ben meegegaan? Heel eenvoudig: omdat alle scheuringen in de kerk mensenwerk zijn!