Thedudehimself schreef:Corne van 't Hof schreef:wat is iedereen toch niewsgierig naar mijn favourite kerk zeg? ik ben van geen enkele kerk lid hoor, als jullie mijn reacties lezen dan kan je ook zien dat ik vind dat elke kerk in NL geen bijbelse doctrine heeft. 's Zondags kerk ik op verschillende plaatsen, waar ik het nog redelijk kan uithouden wat doctrine en praxis pietica betreft.
Waarom Johannes1 klink er vertwijfeling door in je reactie of ik bij de Ware Kerk zou behoren?
Toch vind ik het een beetje een rare redenering Corne. Aan de ene kant zeg je... ik ga niet naar de kerk omdat een en ander niet zuiver genoeg naar mijn zin is. Aan de andere kant ben je zelf niet zuiver in de leer door niet naar een kerk te gaan.
Ik vind dat jij zelf de verantwoordelijkheid op je moet nemen om je andere geloofsgenoten te wijzen op onzuiverheden. Door jouw opstelling kun je dat niet doen en neem je niet de verantwoordelijkheid op je die je zou moeten nemen... en dus ben je zelf niet zuiver. Is het niet onze taak om vooreerst zelf zuiver te worden?
Nog ter overdenking, een zin uit de film A beautiful Mind: overmatig sterke overtuiging is voor mensen die aan de kantlijn staan.
Corne wil je hier nog op reageren?