Berichtdoor Jeronimuz » 30 dec 2004 10:50
Persoonlijk (let op, mijn mening, geen veroordeling) vind ik dat jullie in het geval van dit nummer een beetje proberen te zoeken naar een "demonische" uitleg.
Hotel California is een verhaal, een soort sprookje. Een beetje een griezelverhaal, over een hotel waar het spookt.
Het is vooral ook een erg leuk nummer, qua muziek en dergelijke.
Als je op de manier waarop jullie bezig zijn elk stukje muziek gaat ontleden kun je eigenlijk bijna nergens meer naar luisteren. Nu ben ik zelf geef ik toe niet heel erg moeilijk op dit gebied, er zijn wel bepaalde artiesten die ik niet wil horen, maar dat zijn er niet zo veel.
Je kunt elke willekeurige tekst van een willekeurige artiest met een gouden kam gaan uitzoeken of er ergens een dubbele bodem of een verkeerd te interpreteren zin in zit, maar dan ga je mijns inziens voorbij aan de essentie van muziek.
Dat is voor mij ontspanning, ik kan genieten van muziek, ik kan het hele nummer van de Eagles meezingen zonder beinvloed te worden door de bezweringen die er blijkbaar inzitten.
Mijn advies is, til er niet te zwaar aan, maak je liever druk om dingen die er meer toe doen...
Just my $ 0,02....