frekje schreef:Zou God dan zo slecht zijn dat Hij jou echt niet verhoord? Dat zou God nooit doen. Want bidders zullen verhoord worden. En misschien beproefde God jou inderdaad wel.
Ik zou toch nog maar eens gaan bidden en vragen of Hij een teken zou willen geven dat Hij bestaat.
God heeft namelijk ook lief die Hem liefhebben (Spr 8:17)
Frekje, ik heb hem zo lief gehad, en zo veel gebeden, ik weet ook niet hoe dat dan kan.
Collateral schreef:Moet God per sé een geluksautomaat zijn, Iemand die het vreselijk belangrijk vindt dat mensen in hun leven gelukkig zijn? In denk van niet; we hebben een vrije wil en kunnen dus zelf onze richting aangeven.
Nee, dat was niet mijn verwachting, maar je mag toch wel verwachten iets te voelen.
Een vrije wil, dat schijnt zo, daar heb ik door omstandigheden niets van gemerkt, ik kreeg niet de gelegenheid om zelf een richting aan te geven.
Collateral schreef:Ofwel, misschien kun je na je dood wel lachen om alle dingen die je tijdens dit leven als naar hebt ervaren.
Nou, ik denk dat er na de dood niets meer is, als het anders is, weet ik nu al zeker, dat ik er achteraf niet om kan lachen, daarvoor is me te veel ellende aangedaan, eigenlijk snap ik niet, dat ik nu (gelukkig maar) wel kan lachen.
Cornelis schreef:God wil niet,dat je verloren gaat,Hij gaf Jezus ook voor jou Cisca!.
Cornelis, je hebt m'n pb inmiddels gelezen, apart, we blijken hier bijna net zo lang te zijn, en nu kom ik je pas tegen, fijn je teruggevonden te hebben, 'k heb heel goede herinneringen aan onze gesprekken destijds, ergens in de chat
Caprice schreef:Makkelijk hé, die leer van algemene verzoening?
Zo komen we er tenminste allemaal.
Uitgaande van wat ik weet, gezien mijn achtergrond, ben ik het met je eens.
Hijwel schreef:Doch weet één ding, onthoudt dat goed:
Jouw tobben zal niet baten.
Je lasten kan Ik dragen slechts
als jij ze los wilt laten.”
Heel mooi gedicht, ik heb alleen het laatste deel gequot.
Dat was wat ik wilde, van m'n last verlost worden, en m'n last loslaten, maar ik kon het nergens kwijt, dus ja, dan houdt het op den duur een keer op
Japijo schreef:Ik geloof niet in de alverzoening.
Ik denk als je wel in de alverzoening gelooft, dat je lijdelijk wordt en God links laat liggen omdat je toch wel zalig wordt.
Nee, dat lijkt mij ook niet kunnen, het een of/of situatie.
Optimatus schreef:Ik hoop dat God en jij elkaar vinden, want ik heb zo het idee dat de kerk tussen jou en God heeft gestaan als een gebouw zonder nooduitgang.
Echt een opmerking voor jouw zeg, waarom heb je me dat jaren geleden niet verteld, misschien had ik dan de nooduitgang gevonden, alhoewel ik dan ook weg was geweest, lijkt me
Geweldig dat jullie allemaal zo meeleven, dat doet me echt goed, ik denk er nu eenmaal anders over, maar waardeer jullie goede bedoelingen.