Maranatha schreef:meschianza schreef:Het is gewoon goed om je kennis woordje klaar te hebben, dat je het kan onderbouwen. Zodat je niet zo makkelijk klemgepraat kan worden.
Kennis verzamelen hoeft niet voort te komen uit discussies, door te lezen vergaar je ook al een hoop kennis.
Mijn kennis komt ergens anders vandaan en dat is:.
Als je goed mijn postings in de discussie lees, zie je dat ik momenteel meer aan het lezen ben over de evolutie dan dat ik hier discussieer.Spreuken 9:10
De vreze(=ontzag) des HEREN is het begin der wijsheid en het kennen van de Hoogheilige is verstand.
Dan zijn wqe het daarover met elkaar eens. Natuurlijk staat de bijbel voor mij op de hoogste plaats. Ik hoop dat ik bewaard blijf om mijn eigen verstandje boven die van G'd te plaatsen! Maar jij zit blijkbaar niet n een klas waar je de enige christen ben en je continue moet verdedigen. Op den duur kom je er niet meer met antwoorden: 'omdat het in de bijbel staat'. Soms moet je ze juist een goed onderbouwd weerwoord geven die hen aan het denken zet zoals bijvoorbeeld: je geloofd niet in God? dus in de evolutie? Wist je dat Darwin ook in God geloofde? Dan laat je hen eens zien dat zijzelf in onbewijsbare en weerlegbare zaken geloven.
Ik vind het jammer dat mijn bedoelingen met deze discussie verkeerd opvat.