ik vind het hooguit beledigend voor de mensen daar dat God deze ramp zou gebruiken om ons te waarschuwen. wat verbeelden wij ons dat God zoveel dode mensen voor ons overheeft.
Moderator: Moderafo's
sela schreef:ik vind het hooguit beledigend voor de mensen daar dat God deze ramp zou gebruiken om ons te waarschuwen. wat verbeelden wij ons dat God zoveel dode mensen voor ons overheeft.
ik vind het hooguit beledigend voor de mensen daar dat God deze ramp zou gebruiken om ons te waarschuwen. wat verbeelden wij ons dat God zoveel dode mensen voor ons overheeft.
sela schreef:http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=9194&highlight=
hm.. ook vandaag chagerijnig? ik wilde ff reageren op het gesprek van 6 pagina's lang en quote daarom de bovenstaande reactie. waarom verbeelden wij ons dat we de groootste der zondaren zijn? [want dan ben je echt een refo!]
joepie schreef:Ik heb eigenlijk niet zo zin om dit hele topic door te wordstelen.
Maar heb wel even een vraag.
Jas, is die ramp dus een straf op de zonde van de mensen daar?
Of is de ramp een gevolg van de zonde van ONS mensen?
2 Thessalonicensen 2 schreef:1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.
Retep schreef:Vanmorgen viel mij het volgende op wat Paulus schreef over de wederkomst van Chritus:2 Thessalonicensen 2 schreef:1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs;
4 Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geëerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is.
jas schreef:Retep schreef:Vanmorgen viel mij het volgende op wat Paulus schreef over de wederkomst van Chritus:2 Thessalonicensen 2 schreef:1 En wij bidden u, broeders, door de toekomst van onzen Heere Jezus Christus, en onze toevergadering tot Hem,
Ja, maar dat is inmiddels 2000 jaar geleden hoor. Overigens zeg ik niet dat de wereld vergaat hoor. Er zullen eerste nog vele andere oordelen volgen. En idd de verpersonivicatie van de antichrist moet eerst nog komen. Het feit dat ik deze ramp dus als een oordeel zie, daarmee zeg ik niet dat de wereld vergaat.
butterfly schreef:Sorry ik zie de schuld van de mensen hier even niet in.. dit is gewoon een natuurramp, die wel helaas vaker gaat voorkomen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten