hijwel schreef:Cisca schreef:Nee, ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen, dat hij niet bestaat, daardoor heb ik geen reden om bang te zijn.
Laat je maar eens vallen in de handen van de Heer, dan weet je dat Hij bestaat.
Dat heb ik destijds gedaan

maar er was niets, 'k heb totaal geen kracht, steun of aanwezigheid ervaren
Collateral schreef:Ik ben benieuwd naar de redenering die je tot deze conclusie bracht.
Je wilt echt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt voor ellende, her en der staat bij diverse onderwerpen best veel, omdat ik nogal open over alles ben, maar goed, als je in al je ellende en wanhoop je tot god richt, waar je je hulp en steun van verwacht, hoe volhoudend ook, en je ervaart niets, dan kom je op een bepaald moment tot de conclusie, dat hij niet bestaat, juist toen de periode aanbrak, dat ik dacht van alle ellende af te zijn, werd ik ziek, dat was voor mij de bevestiging van de juistheid van m'n conclusie, ik kan dat niet rijmen, met iemand die almachtig en rechtvaardig zou zijn, als er iets onrechtvaardig is, is het dat wel, een leven van en vol ellende, en als toetje ongeneeslijk ziek, dan is het mij ten ene male onmogelijk om nog te kunnen geloven.