misbruikt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2004 10:13

Ik ben jalours op mensen die met zulke dingen naar God durven en kunnen gaan.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 dec 2004 13:36

Raido schreef:Ik ben jalours op mensen die met zulke dingen naar God durven en kunnen gaan.

Ik ook!!! Zelfs t.o.v. God schaam ik me....

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 28 dec 2004 18:09

essieee schreef:
Raido schreef:Ik ben jalours op mensen die met zulke dingen naar God durven en kunnen gaan.

Ik ook!!! Zelfs t.o.v. God schaam ik me....

ik ook wel en ben ok wel 'boos'op hem en vraag me af waarom hij het laat gebeuren!
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 28 dec 2004 19:31

kuikentje schreef: ik ook wel en ben ok wel 'boos'op hem en vraag me af waarom hij het laat gebeuren!

Omdat God straft voor de zonde. Hij is liefde, maar ook rechtvaardig. Nu bedoel ik dit niet speciaal voor jou, maar in het algemeen.

Moeilijk om echt te geloven, maar het staat in Zijn Woord!
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 28 dec 2004 20:11

kuikentje, meid!!!!! heel veel sterkte!!

ik heb zelf geen ervaring (gelukkig)
maar ik denk dat je er blij mee mag zijn dat je het "over mag geven" bij God.
ken ook mensen die het heel moeilijk hebben en dan word je tog jaloers dattie het bij God hebben gebracht....
naar het is in een relatie wel heel moeilijk..
het is een geven en nemen van elkaar..
maar ook van de ander afwachten hoe hij/zij reageert.
en wat ALwin ook zei.. als hij egt van je houd dan zal hij het accepteren..
NIEMAND IS VOLMAAKT!!
de een heeft dit, ander dat..
ook al zit er heel veel verschil in.. dit is wel iets wat je heeel je leven bij je draagt..
maar het KOMT GOED!!!

sterkte meid!! en ik zal vor je bidden of het goed mag komen!!

doeidoei
xx JAntinuhh

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 dec 2004 20:13

Ik denk dat die mensen soms ook weleens boos zijn op God. (k merk het zelf ook wel dat ik nog best (te) vaak boos ben op God). En soms kan ineens heel veel dingen met Hem delen..... :oops: :|

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 28 dec 2004 20:18

Ik denk dat die mensen soms ook weleens boos zijn op God. (k merk het zelf ook wel dat ik nog best (te) vaak boos ben op God). En soms kan ineens heel veel dingen met Hem delen..... :oops: :|[/quote]

soms???
ik denk dat et wel vaak gebeurd.. je wilt tog iemand de schuld geven.. en God is heel makkelijk om et daar aan te geven.
hoe vaak geef je zelf GOd wel de schuld als iets mis gaat..
en hoe vaak gebuert het niet dat je God pas nodig hebt als et ni goed met je gaat.
Maar blijven vragen... en God wil/zal je helpen!!!!!!!!!!!!!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2004 17:27

jan10e schreef:Ik denk dat die mensen soms ook weleens boos zijn op God. (k merk het zelf ook wel dat ik nog best (te) vaak boos ben op God). En soms kan ineens heel veel dingen met Hem delen..... :oops: :|

soms???
ik denk dat et wel vaak gebeurd.. je wilt tog iemand de schuld geven.. en God is heel makkelijk om et daar aan te geven.
hoe vaak geef je zelf GOd wel de schuld als iets mis gaat..
en hoe vaak gebuert het niet dat je God pas nodig hebt als et ni goed met je gaat.
Maar blijven vragen... en God wil/zal je helpen!!!!!!!!!!!!!!![/quote]

Op een gegeven moment kun je het een plaats geven in je leven. Dan kun je het gedeeltelijk leggen in de handen van je Vader. Maar tegelijkertijd kun je ook heel erg boos zijn en iemand een schuld geven en dan weet je dat je zoiets heel snel doet tegen God.

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 29 dec 2004 21:37

het is denk makkelijker gezegt dan gedaan "aan god overgeven"
dat doe je niet zomaar....denk ik...je zal het heel je leven met je mee dragen...

nicx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicx » 29 dec 2004 21:56

frekje schreef:
kuikentje schreef: ik ook wel en ben ok wel 'boos'op hem en vraag me af waarom hij het laat gebeuren!

Omdat God straft voor de zonde. Hij is liefde, maar ook rechtvaardig. Nu bedoel ik dit niet speciaal voor jou, maar in het algemeen.

Moeilijk om echt te geloven, maar het staat in Zijn Woord!

er staat ook dat hij ons in zijn hand bewaard.
dan is ie ons op dat moment uit t oog verloren zeker?
hey you! need an asperine?

jvwingerden56
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jvwingerden56 » 29 dec 2004 22:06

als je alles goed leest niet hoor.....maybe gebeurd dat wel onder zijn toezicht...(of hoe je dat ook zegt)

je kan geen toekomst kijken. mischien zit er wel een "doel" achter. wat je nu nog niet weet...

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 30 dec 2004 11:03

jvwingerden56 schreef:het is denk makkelijker gezegt dan gedaan "aan god overgeven"
dat doe je niet zomaar....denk ik...je zal het heel je leven met je mee dragen...

ja dat is ook heel moeilijk....
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 11:15

Ik vind persoonlijk het aan God overgeven zo moeilijk, ik heb veel meegemaakt, ik draag sommige dingen nog als zware last op mijn schouders, maar die verhalen van, God wil het dragen (dat wil Hij vast), maar hoe dan? Je bid en poef, je last is weg, alles is weer goed... dat is onmogelijk.

Wat als God het wil dragen? en dan? hoe voelt dat? heb je dan geen pijn meer? geen last? je blijft misbruikt, je blijft je schuldig voelen, je blijft je vies voelen, je bent nog steeds voor jezelf verkeerd... dat veranderd niet, maar misschien steunt het dat God jou wil hebben zoals je bent (maar die mensen zijn er ook).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 30 dec 2004 14:19

Raido schreef:Ik vind persoonlijk het aan God overgeven zo moeilijk, ik heb veel meegemaakt, ik draag sommige dingen nog als zware last op mijn schouders, maar die verhalen van, God wil het dragen (dat wil Hij vast), maar hoe dan? Je bid en poef, je last is weg, alles is weer goed... dat is onmogelijk.

Wat als God het wil dragen? en dan? hoe voelt dat? heb je dan geen pijn meer? geen last? je blijft misbruikt, je blijft je schuldig voelen, je blijft je vies voelen, je bent nog steeds voor jezelf verkeerd... dat veranderd niet, maar misschien steunt het dat God jou wil hebben zoals je bent (maar die mensen zijn er ook).

Er is niets voor God onmogelijk. 'Want geen ding zal bij God onmogelijk zijn'. God kan dat zeker doen. Ook zal Hij verhoren, Bidt en u zal gegeven worden. En als het nu niet lukt? Blijf bidden, God liet nog nooit een bidder staan.

Als je mag geloven dat God je Zaligmaker is, dan voel je jezelf nog wel schuldig enzo, maar God ziet jouw zonden inderdaad aan door Zijn Zoon Jezus. En die is volkomen zondeloos.
Afbeelding

We loved Him, because He first loved us!

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 30 dec 2004 21:36

als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Terug naar “Archief”