Moderator: Moderafo's
Cisca schreef:Nee, ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen, dat hij niet bestaat, daardoor heb ik geen reden om bang te zijn.
Retep schreef:Cisca schreef:Nee, ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen, dat hij niet bestaat, daardoor heb ik geen reden om bang te zijn.
Je zegt het: voor mezelf. Maar het is dan maar de vraag of God daar rekening mee zal houden. Als je Hem afgeschreven hebt, zal Hij ook jou voor eeuwig afschrijven, besef dat wel! En dat is iets waar ik wel degelijk bang voor zou zijn.
Cisca schreef:Retep schreef:Cisca schreef:Nee, ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen, dat hij niet bestaat, daardoor heb ik geen reden om bang te zijn.
Je zegt het: voor mezelf. Maar het is dan maar de vraag of God daar rekening mee zal houden. Als je Hem afgeschreven hebt, zal Hij ook jou voor eeuwig afschrijven, besef dat wel! En dat is iets waar ik wel degelijk bang voor zou zijn.
Dat voor mezelf, houdt alleen in, dat ik anderen die mening niet wil opdringen, omdat ieder recht heeft op een eigen mening.
Iets duidelijker dan, mijn overtuiging is, dat hij niet bestaat.
Ik heb daar lang mee gestreden, en kan niet tot een andere conclusie komen, als zou blijken, dat het toch anders is, had hij mij dus allang afgeschreven, waarom zou ik zijn bestaan anders niet ervaren hebben.
frekje schreef:Cisca schreef:Nee, ik ben voor mezelf tot de conclusie gekomen, dat hij niet bestaat, daardoor heb ik geen reden om bang te zijn.
Geloof je wel dan dat er iets is waarom je bestaat?
Brion schreef:Andre schreef:Lana schreef:Omdat je weet dat je in sommige dingen je eigen weg wilt gaan terwijl je tegelijkertijd weet dat je God's weg moet gaan..
Hoop niet dat ik arrogant overkom, is iig niet mijn bedoeling.
Ik omschrijf het zelf als dat je een kinderlijk geloof hebt, namelijk ik vertrouw zo op God, dat wat ik doe en laat Zijn weg met mij is.
Dit moet je niet opvatten in de zin dat ik niet met God bid, en niet vraag en dank, maar er is een soort van vertrouwen dat je b.v. ook als ouder/kind kunt ervaren.
Ik vind dat helemaal niet arrogant, en eigenlijk ook heel mooi wat je schrijft. Toch vraag ik mij in alle bescheidenheid af, of het niet heel makkelijk is om op God te vertrouwen als het ons goed gaat. M.a.w. als die aardbevings-vloedgolf nu eens hier was gebeurd? En ons complete huis was ingestort, en misschien zelfs wel familieleden omgekomen? Zouden we dan ook zo zeker weten op God te vertrouwen? Of hopen we alleen, dat we dat in zulke vreselijke omstandigheden óók zullen doen? Misschien doen we dan wel het tegenovergestelde: en zijn we boos en opstandig. En begrijpen we opeens niets meer van God.
Raido schreef:Dat vind ik dus een kromme redenatie, omdat ik niet bang voor mijn aardse vader ben, ben ik het ook niet voor mijn hemelse vaders sorry.
Raido schreef:Bang, ja, omdat ik er niet aan moet denken dat er iemand is die alles in Zijn hand zou hebben, die alles bestuurd.
En bang omdat God god is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten