Moderator: Moderafo's
sela schreef:das toeval, menschenlijkerwijs gesproken.
jas schreef:sela schreef:das toeval, menschenlijkerwijs gesproken.
Daar geloof ik absoluut niet in. Dat zou betekenen dat God geen grip heeft op de dingen, maar dat ze zomaar adhoc kunnen gebeuren. Dit strijdt tegen de voorzienigheid zoals die in de Bijbel geleerd wordt.
sela schreef:jas schreef:sela schreef:das toeval, menschenlijkerwijs gesproken.
Daar geloof ik absoluut niet in. Dat zou betekenen dat God geen grip heeft op de dingen, maar dat ze zomaar adhoc kunnen gebeuren. Dit strijdt tegen de voorzienigheid zoals die in de Bijbel geleerd wordt.
daarom ook menschenlijkerwijs... Gods gedachten zijn niet mijn gedachten.
is het niet zo dat, zoals jij het nu zegt, eigenlijk speculatie is? inlegkunde, zoals iemand zei?
jas schreef:sela schreef:jas schreef:sela schreef:das toeval, menschenlijkerwijs gesproken.
is het niet zo dat, zoals jij het nu zegt, eigenlijk speculatie is? inlegkunde, zoals iemand zei?
Nee, dat is het niet. De Bijbel staat vol met waarschuwingen m.b.t. het acht geven op tekenen, rampen of andere straffen van God. Maar laat ik vooral niet uit mezelf spreken, maar uit Gods Woord.
Spreuken 1:23-27; "Keert u tot Mijn bestraffing; ziet, Ik zal Mijn Geest ulieden overvloediglijk uitstorten; Ik zal Mijn woorden u bekend maken. Dewijl Ik geroepen heb, en gijlieden geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte. En gij al Mijn raad verworpen, en Mijn bestraffing niet gewild hebt. Zo zal ik ook in ulieder verderf lachen; Ik zal spotten, wanneer uw vreze komt. Wanneer uw vreze komt gelijk een verwoesting, en uw verderf aan komt als een wervelwind; wanneer u benauwdheid en angst overkom;".
Jes. 1:5a; "Waartoe zoudt gij meer geslagen worden?"
Jes. 13:11; "Want Ik zal over de wereld de boosheid bezoeken, en over de goddelozen hun ongerechtigheid; en Ik zal den hoogmoed der stouten doen ophouden, en de hovaardij der tirannen zal Ik vernederen".
De profetiën staan vol met Gods oordelen. Feit is door de geschiedenis heen, dat God telkens de zonden bezoekt, straft. Dat kan lang duren maar het komt gewis. En Hij doet dat niet altijd op de plaats waar men het verwacht. Daarom ben ik bang dat wanneer het over ons zou komen, het nog vele malen erger zal zijn dan wat nu gebeurd is. Want onze zonden zijn veel en veel groter en meer dan die van die mensen.
jas schreef:Feit is door de geschiedenis heen, dat God telkens de zonden bezoekt, straft. Dat kan lang duren maar het komt gewis. En Hij doet dat niet altijd op de plaats waar men het verwacht. Daarom ben ik bang dat wanneer het over ons zou komen, het nog vele malen erger zal zijn dan wat nu gebeurd is. Want onze zonden zijn veel en veel groter en meer dan die van die mensen.
sela schreef:
maar er staat nergens dat dat deze aardbeving/zeebeving is. dat leg jij zo uit.
Riska schreef:is het in dat licht niet makkelijk om te zeggen 'Hij doet dat niet altijd op de plaats waar men het verwacht?'
Riska schreef:en dat van 'het zou bij ons nog vele malen erger zijn' is best een hele 'correcte-verantwoordelijke-refo-opmerking'.
waarom zouden wij in nederland erger zijn die die mensen daar of meer recht hebben op Gods toorn? ook speculatie.
jas schreef:
Nee, dat is het niet. De Bijbel staat vol met waarschuwingen m.b.t. het acht geven op tekenen, rampen of andere straffen van God. Maar laat ik vooral niet uit mezelf spreken, maar uit Gods Woord.
Waar het wel omgaat is dat er een natuurramp gebeurt is. Gewoon twee platen die tegen elkaar schoven. Niets meer of minder. Iets wat in dat gebied vaak voorkomt alleen was het nu een beetje extreem.
Sabra schreef:jas schreef:
Het enige wat jij doet is logisch rederenen, Jas. In de bijbel staat dat ........, dus dit is............... Jij legt verbanden die je niet kunt leggen. Ik ben het met Zareb eens, de ene continentale plaat is net even wat harder en verder onder de andere continentale plaat geschoven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten