misbruikt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alwin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 23 dec 2004 13:00

Je moet dit rustig aan opbouwen en accepteren als zij zegt nu even niet. Dit is ook best wel moeilijk hoor. En er over durven praten met haar. Het beste hoe je dingen kan verwerken is over te praten. Praten werkt heel goed.

Heb zelf op mijn werk al meerdere vechtpartijen en bedreigingen gehad ook al is dit mischien niet te vergelijken met dat maar er over praten werkt het beste. Ik vertel dit gewoon als voorbeeld niet om mijn dingen gelijk te stellen met een seksueel misbruik. Dat is veel heftiger dan wat ik heb meegemaakt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 13:06

Die persoon is kapot gemaakt en het liefste wat die vriend dan doet is met ee n jachtgeweer naar die persoon te gaan. Je gunt hem van alles, dat hij weet ik wat mag krijgt, totdat zijn kindje vlak na de geboorte doodgaat, dan weetje dat je het nooit gewild zult hebben.

Het is zo erg wat die mensen doen, en ze hebben het zelf vaak niet door, die mensen (slachtoffers) zijn voor altijd kapot, een scheur, een wond of een lidteken blijft. Vertrouwen in mensen is weg, ze voelen zich vies, vragen zich zelf af of het door hun komt, durven geen korter rokje aan te doen omdat ze bang zijn zo iemand te verleiden, dat is toch erg? Ze durven niet te zwemmen, naar het strand te gaan, een hempje aan te doen als het snikheet is, die mensen durven zichzelf niet meer te zijn. En de dader loopt vrij rond.

De vriend accepteerd het, maar heeft er zelf net zoveel pijn van, dat zijn vriendin zo door een dal moet gaan, alles moet dragen en er zelf niet uitkomt en er vaak niet overpraten kan. De vriend wil ook graag praten, laten merken dat ze niet alleen staat... maar hoe, als je er niet samen over durft te praten om elkaar pijn te doen..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 23 dec 2004 14:48

he mensen zeker is het niet het moeilijkste om verkering aan te gaan.ik heb zelf nu ook al weer een poosje verkering. maar het moeilijkste is wat jullie ook wel zeggen om intiem te worden. Je wilt hem wel geloven maar toch blijf je bang dat het weer gebeurd. En veel over praten helpt ook wel. ik praat er met men vriend heel veel over. en toch blijf je bang. en vooral ja omdat de dader gewoon rond loopt...ben vaak bang om hem weer tegen te komen. gelukkig is dat nooit gebeurd!
van zomer ook ik durfde gewoon niet in een korte broek te lopen toen het zo warm was om de reden die raido zij band dat je mensen te verleiden...de angst blijft... maar ik heb hier aan dit ook een hele goede heriinnering. door dit bne ik wel veel dichter bij God gekomen...daar bne ik wel blij om!
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 23 dec 2004 15:57

Wat fijn Kuikentje, dat je alles bij God kan brengen!

Wat ik je wil adviseren is: Doe rustig aan, neem de tijd en doe vooral geen dingen die je eigenlijk niet wilt... Dat kan praten zijn, maar ook het intiem zijn...

Ik hoop van harte dat je het een plaatsje kan en mag geven met de hulp van God de Vader! Hij is Machtig en weet van je verdriet!
Je bent een parel in Gods hand!!!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 dec 2004 16:05

he mensen zeker is het niet het moeilijkste om verkering aan te gaan. maar het moeilijkste is wat jullie ook wel zeggen om intiem te worden.

Maar in een relatie ben je toch intiem?
Intiem als in; je partner alles vertellen, persoonlijke dingen delen, je hart luchten, close met iemand zijn.
Een relatie die niet intiem is, is gewoon een vriendschap toch?

Ik denk dus dat het voor (de meeste van) die mensen zeker wel moeilijk zal zijn om een relatie aan te gaan.
Vooral vertrouwen in de ander hebben, is erg moeilijk voor iemand die misbruikt is.
Terwijl vertrouwen zo belangerijk is in een relatie.

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 23 dec 2004 16:46

AikonGirl schreef:
he mensen zeker is het niet het moeilijkste om verkering aan te gaan. maar het moeilijkste is wat jullie ook wel zeggen om intiem te worden.

Maar in een relatie ben je toch intiem?
Intiem als in; je partner alles vertellen, persoonlijke dingen delen, je hart luchten, close met iemand zijn.
Een relatie die niet intiem is, is gewoon een vriendschap toch?

Ik denk dus dat het voor (de meeste van) die mensen zeker wel moeilijk zal zijn om een relatie aan te gaan.
Vooral vertrouwen in de ander hebben, is erg moeilijk voor iemand die misbruikt is.
Terwijl vertrouwen zo belangerijk is in een relatie.

ja daar heb je wel gelijk in ja...en dat is ook wel moeilijk! ik vind ook heel moeilijk om er met hem erover te praten en vertrouwen in hem te hebben(en in anderen) en dat blijft ook wel zo lijkt me.... :(

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2004 17:23

Toch zou ik het moeilijk hebben om een relatie aan te gaan als je misbruikt bent! Maar dat is ieder zijn eigen mening!

Knap dat je er hier open over durft te praten Kuikentje.

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 23 dec 2004 18:24

[quote="Evelien"]Toch zou ik het moeilijk hebben om een relatie aan te gaan als je misbruikt bent! Maar dat is ieder zijn eigen mening!

het is ook heel moeilijk!in op dit moment gaat het ook niet zo heel goed tussen ons... :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 dec 2004 19:25

kuikentje schreef:
Evelien schreef:Toch zou ik het moeilijk hebben om een relatie aan te gaan als je misbruikt bent! Maar dat is ieder zijn eigen mening!

het is ook heel moeilijk!in op dit moment gaat het ook niet zo heel goed tussen ons... :oops:

Het enige wat ik je nu kan mee geven is:

Zoek rust en stilte en praat met Hem. En gooi alles maar voor Hem neer wat je te vragen heb!!! Laat je gevoelens spreken, etc.

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 23 dec 2004 20:03

O Kuikentje wat moeilijk voor je! Zoals Evelien al zij, je kan bij God terecht, Hij zal bij je zijn...Veel Sterkte meid!!

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 23 dec 2004 20:08

bedankt! en dat doe ik ok zeker! echt bedankt!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 dec 2004 23:40

kuikentje schreef:
Evelien schreef:Toch zou ik het moeilijk hebben om een relatie aan te gaan als je misbruikt bent! Maar dat is ieder zijn eigen mening!

we zitten ws in hetzelfde schuitje, als ik wat doen kan. Wel liever via pb, ben nogal berucht hier...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2004 08:38

Ess je mag zijn wie je bent ;-) alleen is het soms zo moeilijk om hier niet te gaan gillen...

Kuikentje, het is inderdaad erg moeilijk om weer iemand te gaan vertrouwen maar op een dag (en die komt echt!) dan zul je weer iemand kunnen en willen vertrouwen, dan kun je intiem zijn, dan wil je dat ook, dan wil je liefde geven en liefde krijgen, die dag komt, en dat kan erg lang duren... Ik weet niet hoelang dit geleden gebeurd is, maar ik ken dus iemand en die heeft er bijna twee jaar voornodig gehad.

Ik duim voor je
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 28 dec 2004 09:36

[quote="Ik weet niet hoelang dit geleden gebeurd is, maar ik ken dus iemand en die heeft er bijna twee jaar voornodig gehad.

Ik duim voor je[/quote]

het is nu een jaar geleden iets langer al in november....

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 28 dec 2004 09:40

Sterkte Kuikentje, vertrouw op Hem in al je nood dat is het beste.

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

Terug naar “Archief”