Berichtdoor Wishori Wasesu » 17 feb 2003 21:40
Het klinkt waarschijnlijk voor velen te kort door de bocht wat ik ga zeggen, als er ook niet gezien wordt dat dit niet door het poortje kan.
Namelijk dat wat mensen ertoe dreef een dergelijke campagne op te zetten vooral prestatie en geld was, zo niet meer van hetzelfde.
Geloven in Jezus is toch wel het proberen om los te laten van al wat vergankelijk is lijkt mij. En daar horen die dingen niet bij.
Bedrijven zijn gericht op het leveren van een product waar zoveel mogelijk winst mee gedraaid kan worden. Daarbij hoort een campagne die, door wat voor behoefte dan ook gedreven, de mensen zoveel mogelijk geld eraan doet uitgeven.
Daarbij haal ik aan "door wat voor behoefte dan ook gedreven".
Als we naar de kerk gaan en je praat daar met iemand, die zegt dat hij/zij daar komt om een behoefte te bevredigen, die los staat van waar de blijde boodschap om draait, dan wens je ook beters toe aan die persoon. Want jij, als ambtdrager, wil dat het geloof waar je achterstaat, aangenomen wordt vanuit de behoefte om "God" te dienen.
Is er dus geen oog voor de behoefte van waaruit iets gekocht wordt, dan wordt er dus ook een doel gemist waarvoor een product bedoeld is.
Ik geef toe, een Magnum is heerlijk, maar om het ijsje te laten staan omwille van zo een directe campagne als deze (zoveel reclame speelt indirect in op zonden waar ik het ook niet mee eens ben dus) zal mij meer genot geven dan er ook maar 1 likje van te nemen.
sol lucet omnibus