De zeven zonden van Magnum (reclame voor de ijsjes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 17 feb 2003 16:15

deze aktie is absoluut walgelijk en los van godsdienst in strijd met smaak en goede zeden. Wie dat niet snapt kan het ook niet uitgelegd worden.

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 17 feb 2003 18:31

tja...ik heb er helemaal geen moeite mee dat het zo gepresenteerd word eigelijk. ik vind het er wel leuk uitzien dus. maar inderdaad, zelfs als je t me zou uitleggen zou ik het niet begrijpen nee. maar ieder zn eigen mening he? :D
just below my skin I'm screaming

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 17 feb 2003 18:43

maar ieder zn eigen mening he?
dacht je?

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 17 feb 2003 21:40

Het klinkt waarschijnlijk voor velen te kort door de bocht wat ik ga zeggen, als er ook niet gezien wordt dat dit niet door het poortje kan.

Namelijk dat wat mensen ertoe dreef een dergelijke campagne op te zetten vooral prestatie en geld was, zo niet meer van hetzelfde.
Geloven in Jezus is toch wel het proberen om los te laten van al wat vergankelijk is lijkt mij. En daar horen die dingen niet bij.

Bedrijven zijn gericht op het leveren van een product waar zoveel mogelijk winst mee gedraaid kan worden. Daarbij hoort een campagne die, door wat voor behoefte dan ook gedreven, de mensen zoveel mogelijk geld eraan doet uitgeven.

Daarbij haal ik aan "door wat voor behoefte dan ook gedreven".

Als we naar de kerk gaan en je praat daar met iemand, die zegt dat hij/zij daar komt om een behoefte te bevredigen, die los staat van waar de blijde boodschap om draait, dan wens je ook beters toe aan die persoon. Want jij, als ambtdrager, wil dat het geloof waar je achterstaat, aangenomen wordt vanuit de behoefte om "God" te dienen.

Is er dus geen oog voor de behoefte van waaruit iets gekocht wordt, dan wordt er dus ook een doel gemist waarvoor een product bedoeld is.
Ik geef toe, een Magnum is heerlijk, maar om het ijsje te laten staan omwille van zo een directe campagne als deze (zoveel reclame speelt indirect in op zonden waar ik het ook niet mee eens ben dus) zal mij meer genot geven dan er ook maar 1 likje van te nemen.
sol lucet omnibus

Bosaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bosaap » 17 feb 2003 21:58

Wishori Wasesu schreef:Ik geef toe, een Magnum is heerlijk, maar om het ijsje te laten staan omwille van zo een directe campagne als deze (zoveel reclame speelt indirect in op zonden waar ik het ook niet mee eens ben dus) zal mij meer genot geven dan er ook maar 1 likje van te nemen.

Mee eens.
"Gij hebt mij in het hart meer vreugd gegeven, dan anderen smaken in een tijd; ....."
(ik weet zo niet welke psalm dit is, maar de inhoud is niet onbekend)

Ik had het met m'n vriend er nog over: kunnen we niet 1 weekje de Unilever producten in de schappen laten staan?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 21:59

moeilijk want veel producten zijn van unilever
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bosaap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bosaap » 17 feb 2003 22:02

johannes1 schreef:moeilijk want veel producten zijn van unilever

Ja daar heb je gelijk in (400 merken).
Maar het lijkt me niet onmogelijk.
We kunnen beginnen met een lijst van merken aan te leggen. (of juist een lijst wat je wel kan kopen, als die korter is :wink: )

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 20 feb 2003 14:03

nu smaken die ijsjes véél lekkerder :mrgreen:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 20 feb 2003 14:13

D.Duck schreef:nu smaken die ijsjes véél lekkerder :mrgreen:

Schop ajb ff niet overal tegenaan, heeft toch geen zin..? Discussieren is prima, met iedere mening, maar hou het leuk!

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 20 feb 2003 14:15

mag ik niks zeggen he doe ik dus wel
wat maakt het uit wat erop staat als ze maar lekker zijn

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 feb 2003 14:16

Je zegt niet wat... je schopt met woorden!!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 20 feb 2003 14:18

D.Duck schreef:mag ik niks zeggen he doe ik dus wel
wat maakt het uit wat erop staat als ze maar lekker zijn

Je 2e zin is nu wel een mening, m.i. niet juist, maar minder vijandig, je was niet bepaald assertief bezig bedoel ik maar te zeggen ;)

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 20 feb 2003 14:27

Het heeft inderdaad een katholieke achtergrond. Kheb laatst toevallig de film Seven gezien. Gaat ook over de zeven hoofdzonden en is echt afschuwelijk om te zien. Ik snap niet waarom mensen met zoiets de publiciteit willen halen.

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 20 feb 2003 16:00

Else16 schreef:Het heeft inderdaad een katholieke achtergrond. Kheb laatst toevallig de film Seven gezien. Gaat ook over de zeven hoofdzonden en is echt afschuwelijk om te zien. Ik snap niet waarom mensen met zoiets de publiciteit willen halen.

Seven is inderdaad de film waar ik ook aan moest denken bij dit project. Vond het een beetje een lege film.
Heeft de Katholieke community hier al op gereageerd eigenlijk?

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 20 feb 2003 17:02

Of er op seven gereageerd is weet ik niet, maar op die film die laatst uitgebracht is "Amen" wel. Als daar op gereageerd is neem ik aan op Seven ook, maar het is slechts een aanname.
sol lucet omnibus

Terug naar “Archief”