Moderator: Moderafo's
Pieter schreef:Neuh, 1 jaar kan ook genoeg zijn. Maar dat er ellendekennis moet zijn, staat voor mij vast. Of het daar ook altijd mee begint, durf ik niet met zekerheid te stellen en dat is wellicht een andere discussie waard.
Maar zonder ellendekennis (ongeacht hoeveel en hoe diep) heb je geen verlosser nodig, dunkt me. Waar moet Hij je anders van verlossen?
Retep schreef:Ik vind het een beetje kwetsend dat er hier over 'stappen' gesproken wordt. Alsof de bekering een proces is dat je aan de hand van een boekje kunt uitvoeren! Het is God toch die 'stap 1' in je werkt, waardoor je naar Hem gaat zoeken en uiteindelijk in dankbaarheid Hem aanbidt?
sela schreef:inderdaad, je kunt niet stap 1 voor stap 2.
toch bemerkt ik bij mezelf een spanningsveld.
als de nadruk te veel op zonden ligt ligt de nadruk meer op mij dan op onze Heer. terwijl het draait om God.
bijvoorbeeld in dat door jas geopende topic over h&m. in dat topic gaat het meer over onze zonden dan over Gods eer..
caprice schreef:Marnix schreef:misschien moeten we op die manier eerst 5 jaar aan onze ellendekennis werken en als die groot genoeg is kunnen we naar stap 2, de verlossing
De bekering is geen stappenplan.
caprice schreef:Marnix schreef:misschien moeten we op die manier eerst 5 jaar aan onze ellendekennis werken en als die groot genoeg is kunnen we naar stap 2, de verlossing
De bekering is geen stappenplan.
jas schreef:sela schreef:inderdaad, je kunt niet stap 1 voor stap 2.
toch bemerkt ik bij mezelf een spanningsveld.
als de nadruk te veel op zonden ligt ligt de nadruk meer op mij dan op onze Heer. terwijl het draait om God.
bijvoorbeeld in dat door jas geopende topic over h&m. in dat topic gaat het meer over onze zonden dan over Gods eer..
Dat vind ik nou echt een onterechte conclusie. Het bedrijven van zonde is een poging God van Zijn eer te beroven. Daarom zal eerst moeten aangetoond worden wat zonde is. Hoewel, zo is mij gebleken op dat topic, velen onder de zonde verhard zijn geworden.
Zonde is tegenwoordig geen zonde meer. Dan kun je lang en breed over Gods eer praten, maar dat wordt dan een inhoudloos verhaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten