Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:echter voor mij is de biologische overeenkomst tussen mens en dier een alledaags feit van waaruit ik mijn werk doe, om mensen te helpen
dus zie je een dier gelijk als een mens of snap ik het verkeerd>?
surfer schreef:Mijn geloof overstijgt mijn verstand.
Mijn verstand is namelijk beperkt tot de dingen die ik ooit geleerd of gezien heb.
Mijn intuitie overstijgt ook het verstand. De intuitie is namelijk in staat om bliksemsnel grote hoeveelheden kennis af te wegen en te integreren, terwijl je bij een verstandelijke redenatie/analyse maar een heel klein stukje kunt behappen.
groenrondballetje schreef:johannes1 schreef:echter voor mij is de biologische overeenkomst tussen mens en dier een alledaags feit van waaruit ik mijn werk doe, om mensen te helpen
dus zie je een dier gelijk als een mens of snap ik het verkeerd>?
Biologisch: ja
Geestelijk: Nee:!:
johannes1 schreef:hoe verklaar je dan dat we geschapen zijn naar Zijn evenbeeld?
johannes1 schreef:hoe kom je op die getallen van 98% en 2%.
Toriso schreef:80.000.000 (!) verschillen is inderdaad gigantisch weinigDat moet ik toegeven
![]()
(k'heb grote bewondering voor de teller
)
Maranatha schreef:Maar aangezien ik maar een simpele jongen ben, vlieg het me grotendeels boven de pet. Ik meng me verder niet in deze discussie en lees gewoon de reacties.
Maranatha schreef:Er is wel 1 ding wat ik los wil laten. Ik ben student Wertktuigbouw HTS.
Als ik zie hoeveel inteligentie al nodig is om een kunstofbekertje te maken om iets simpels en alledaags te noemen en dat neerleg naast de complexiteit van het leven, dan wordt ik met ontzag vervult.![]()
Wij mensen zijn in staat om lichamen te bestuderen, leuke experimenten uit te voeren (met elektriciteit geeft erg leuke effecten vooral op vervelende leraren en puberende klasgenootjes), wijzigingen via de medische wetenschap aan te brengen.
Maar wij bezitten niet de technologie om 1 simpele levende cel te maken.![]()
groenrondballetje schreef:meschianza schreef:B: Dat een embryo uiterlijk erg op elkaar lijken vind ik een slap argument. Nou en? Het gaat toch om de informatie die in de cellen en genen aanwezig zijn, die het organisme maken tot wat het is?
De mens is meer dan geneticaanders zouden eeneiige tweelingen niet unieke mensen zijn
![]()
Met de embryo's wordt o.a. bedoelt dat mensen een staart ontwikkelen tijdens de embryogenese (let op de positie van de benen t.o.v. de ruggewervel rond week 5). Heb jij een goede verklaring waaom mensen een staart ontwikkelen die ze weer kwijt worden![]()
meschianza schreef:Het is gewoon goed om je kennis woordje klaar te hebben, dat je het kan onderbouwen. Zodat je niet zo makkelijk klemgepraat kan worden.![]()
Spreuken 9:10
De vreze(=ontzag) des HEREN is het begin der wijsheid en het kennen van de Hoogheilige is verstand.
1 Corinthe 8:1
Wat het offervlees aangaat, wij weten, dat wij allen kennis bezitten. De kennis maakt opgeblazen, maar de liefde sticht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten