masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 13:49

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we dit niet zondig willen vinden, omdat we het vlees zo graag behagen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 13:50

PeterD schreef:Ok lees dit dan nog eens, en reageer dan nog eens:
Dan nemen we toch het eten van een snoepje? Dat gaat je alleen om het genot om even een lekker iets te eten.
Dat gaat ook puur en alleen om genot. Alleen om het ik. Dus zonde?

Masturberen ten behoeve van zelfbevrediging druist in tegen het zevende gebod. Ik kan het eten van een snoepje nu niet bepaald onrein noemen, hooguit slecht voor je tanden.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 13:57

jas schreef:Masturberen is en blijft een puur vleselijke bezigheid of je dat nu alleen, of samen met je vrouw doet. De Bijbel zegt over de seksualiteit tussen man en vrouw, die twee zullen tot één vlees zijn. Bij masturberen is er geen sprake van één vlees. Men windt slechts elkaar op en met liefde heeft het al helemaal niks te maken, alleen met lust.

Oneens, als de vrouw aan de rooie is -dus ongesteld- kan ze wel zin hebben maar kan het wat minder smakelijk zijn zogezegd. Dan kan dit een prima oplossing zijn die voortkomt uit liefde.

Overigens vraag ik me tegelijkertijd af of gemeenschap binnen het huwelijk altijd voortkomt uit liefde...

jas schreef:Masturberen doe je niet uit het geloof. En wat niet uit het geloof is, is zonde. Dat zijn niet mijn woorden, maar dat zijn Gods woorden. Dat kun je nalezen in Rom. 14:23. En ook zegt de Heere; "zijt heilig, want Ik ben heilig". 1 Petr. 1:16

Dus alles wat we doen moet uit het geloof gebeuren, anders is het zonde? En het eten van een snoepje dan?

jas schreef:En voor degenen die niet zo vroom zijn om het samen met hun partner te doen maar het alleen moeten stellen; waar denk je aan als je het doet? Wat zwaarder weegt, een kilo veren, of een kilo ijzer? Dat het gelukkig al weer bijna zondag is?

Hier heb ik al op gereageerd :roll:

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 14:00

jas schreef:Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we dit niet zondig willen vinden, omdat we het vlees zo graag behagen.

Kan zijn, maar als jullie niet met gefundeerde argumenten komen zal het moeilijk discussieren zijn.

Ik heb al eerder aangegeven dat het kan zijn dat het binnen het huwelijk gebeurt. Lijkt me geen znde dan omdat je met mekaar bezig bent. En ja, ook om mekaar te behagen. So what? Mag dat niet? Nee? Dan hoef ik in ieder geval ook geen bos bloemen meer te geven.

En daarnaast heb ik ook al gesteld dat als je aan andere vrouwen/mannen denkt het wel degelijk zonde is tegen het 7e gebod.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 14:02

Masturberen is en blijft een puur vleselijke bezigheid of je dat nu alleen, of samen met je vrouw doet. De Bijbel zegt over de seksualiteit tussen man en vrouw, die twee zullen tot één vlees zijn. Bij masturberen is er geen sprake van één vlees. Men windt slechts elkaar op en met liefde heeft het al helemaal niks te maken, alleen met lust.
Dus anale penetratie van je vriendin of orale penetratie mag wel, op grond van dit argument mag dit wel omdat het hier niet om het hebben van geslachtsgemeenschap gaat.

Masturberen doe je niet uit het geloof. En wat niet uit het geloof is, is zonde. Dat zijn niet mijn woorden, maar dat zijn Gods woorden. Dat kun je nalezen in Rom. 14:23. En ook zegt de Heere; "zijt heilig, want Ik ben heilig". 1 Petr. 1:16

Een mens kan al niet heilig zijn vanuit zich zelf.

en daarbij wie zonder zonden is werpe de eerste steen, ik kan die steen niet oprapen en die naar iemands hoofd werpen, doet alles tot eer van God, ik denk er soms wel eens overna hoe God zo iets fijns al een orgasme heeft kunnen maken, doet alles tot eer van God, tot eer van God op de pot zitten, uit je neus eten?... Kunnen wij nog iets tot eer van God doen? kan er uit een kwade boom, goed vrucht voortkomen?[/quote]
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 14:02

Hannibal Lecter schreef:
PeterD schreef:Ok lees dit dan nog eens, en reageer dan nog eens:
Dan nemen we toch het eten van een snoepje? Dat gaat je alleen om het genot om even een lekker iets te eten.
Dat gaat ook puur en alleen om genot. Alleen om het ik. Dus zonde?

Masturberen ten behoeve van zelfbevrediging druist in tegen het zevende gebod. Ik kan het eten van een snoepje nu niet bepaald onrein noemen, hooguit slecht voor je tanden.

Ik hoop dat je bedoelt masturberen met daarbij in gedachten een andere vrouw. Dan ben ik het met je eens dat het tegen het 7e gebod is. Anders niet.

Daarnaast het bewuste snoepje. Je zei eerder in een post dat het zonde is omdat het ik-gericht is. Daarop reageerde ik met het voorbeeld van het snoepje.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 14:03

Ik kan het eten van mensen ook niet echt gezond vinden... kun je dat dan ook verantwoorden tegenover je God?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 14:03

Raido schreef:Ik kan het eten van mensen ook niet echt gezond vinden... kun je dat dan ook verantwoorden tegenover je God?
:mrgreen: :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 14:07

PeterD schreef:
Raido schreef:Ik kan het eten van mensen ook niet echt gezond vinden... kun je dat dan ook verantwoorden tegenover je God?
Sorry ik zal het even duidelijk stellen.

1. Ik masturbeer en denk aan mijn vriendin
2. Ze vinden hier dat ik dus overspel pleeg en dat is dus zonde.
3. Hannibal Lecter is een kannibaal uit een film
4. Is de persoon die deze nick gebruikt dan zelf ook een kannibaal?

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 14:10

PeterD, ik krijg het gevoel dat we het wel eens zijn.

Masturbatie uit zelfbevrediging beschouwen we als zonde. Masturbatie bínnen het huwelijk, met als doel elkaar liefde betonen (dus géén zélfbevrediging) beschouwen we als niet zondig.

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 14:14

Raido schreef:
PeterD schreef:
Sorry ik zal het even duidelijk stellen.

1. Ik masturbeer en denk aan mijn vriendin
2. Ze vinden hier dat ik dus overspel pleeg en dat is dus zonde.
3. Hannibal Lecter is een kannibaal uit een film
4. Is de persoon die deze nick gebruikt dan zelf ook een kannibaal?

@1&2: Ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat je uit liefde voor je vriendin jezelf bevredigt. Bij masturbatie zoals jij het hier bedoelt, draait het volgens mij puur om je eigen genot. Ongeacht aan wie je denkt. Ik denk dat dat onbijbels is.

@3&4: Ik ben uiteraard geen kannibaal. Ik vind de films meesterlijk, vandaar de keuze voor deze nick.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 14:17

Hannibal Lecter schreef:PeterD, ik krijg het gevoel dat we het wel eens zijn.

Masturbatie uit zelfbevrediging beschouwen we als zonde. Masturbatie bínnen het huwelijk, met als doel elkaar liefde betonen (dus géén zélfbevrediging) beschouwen we als niet zondig.

Zet je gevoel maar weer aan de kant!
Ik heb gezegd dat masturbatie met daarbij de gedachte aan een andere man/vrouw verkeerd is. Ik heb niet gezegd dat masturbatie uit zelfbevrediging als zonde beschouwd moet worden. Ik denk dat zelfbevrediging met in gedachte je man of vrouw geen enkel probleem is.

Overigens nog even over je laatste zinsnede. Het interreseert me helemaal niet wat jij als zondig beschouwd. Het gaat er om wat God als zonde ziet.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 14:19

Hannibal Lecter schreef:draait het volgens mij puur om je eigen genot. Ongeacht aan wie je denkt. Ik denk dat dat onbijbels is.

Begrijp ik het goed als jij stelt dat genot naar jezelf gericht fout is?

Zo ja, leg me het snoepje nog eens uit dan?
Zo nee, gelukkig

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 14:24

He, dacht ik dat we er waren... :mrgreen:

Nu ja, dan verschillen wij principieel van mening. Masturbatie (in je eentje) daarbij denkend aan je eigen vrouw of man, zie ik ook als zonde.

God heeft sexualiteit bedoeld voor man en vrouw samen. Sexualiteit is het ultieme geschenk van God om de liefde tot elkaar uit te drukken.

Wanneer je alléén masturbeert, gaat het, ongeacht aan wie je denkt, om je eigen genot. Ik heb al gezegd dat je moeilijk liefde aan je vrouw kunt betonen, wanneer je zonder haar aanwezigheid jezelf bevredigt. Onmogelijk. En dus valt het mijns inziens buiten de sexualiteit zoals God die heeft bedoelt, en is het derhalve een onreine handeling, veroordeeld door het zevende gebod.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 14:29

Masturbatie is altijd zelfbevrediging, elkaar bevredigen binnen of buiten het huwelijk is geen masturbatie omdat je het niet zelf doet. En Hannibal, je vind het normaal om naar een mensenmoordenaar en kannibaal te kijken en ook nog te zeggen dat je het meesterlijk vind (de film), is het kijken naar een moordenaar niet het zelfde als het plegen van een moord zelf? zo ja, dan zijn we het eens, zo nee, dan zou ik je willen nomineren tot een hypocriet en iemand die splinters trekt maar balken in zijn ogen oog laat zitten.
Laatst gewijzigd door Raido op 22 dec 2004 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”