Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Ok lees dit dan nog eens, en reageer dan nog eens:
Dan nemen we toch het eten van een snoepje? Dat gaat je alleen om het genot om even een lekker iets te eten.
Dat gaat ook puur en alleen om genot. Alleen om het ik. Dus zonde?
jas schreef:Masturberen is en blijft een puur vleselijke bezigheid of je dat nu alleen, of samen met je vrouw doet. De Bijbel zegt over de seksualiteit tussen man en vrouw, die twee zullen tot één vlees zijn. Bij masturberen is er geen sprake van één vlees. Men windt slechts elkaar op en met liefde heeft het al helemaal niks te maken, alleen met lust.
jas schreef:Masturberen doe je niet uit het geloof. En wat niet uit het geloof is, is zonde. Dat zijn niet mijn woorden, maar dat zijn Gods woorden. Dat kun je nalezen in Rom. 14:23. En ook zegt de Heere; "zijt heilig, want Ik ben heilig". 1 Petr. 1:16
jas schreef:En voor degenen die niet zo vroom zijn om het samen met hun partner te doen maar het alleen moeten stellen; waar denk je aan als je het doet? Wat zwaarder weegt, een kilo veren, of een kilo ijzer? Dat het gelukkig al weer bijna zondag is?
jas schreef:Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat we dit niet zondig willen vinden, omdat we het vlees zo graag behagen.
Dus anale penetratie van je vriendin of orale penetratie mag wel, op grond van dit argument mag dit wel omdat het hier niet om het hebben van geslachtsgemeenschap gaat.Masturberen is en blijft een puur vleselijke bezigheid of je dat nu alleen, of samen met je vrouw doet. De Bijbel zegt over de seksualiteit tussen man en vrouw, die twee zullen tot één vlees zijn. Bij masturberen is er geen sprake van één vlees. Men windt slechts elkaar op en met liefde heeft het al helemaal niks te maken, alleen met lust.
Masturberen doe je niet uit het geloof. En wat niet uit het geloof is, is zonde. Dat zijn niet mijn woorden, maar dat zijn Gods woorden. Dat kun je nalezen in Rom. 14:23. En ook zegt de Heere; "zijt heilig, want Ik ben heilig". 1 Petr. 1:16
Hannibal Lecter schreef:PeterD schreef:Ok lees dit dan nog eens, en reageer dan nog eens:
Dan nemen we toch het eten van een snoepje? Dat gaat je alleen om het genot om even een lekker iets te eten.
Dat gaat ook puur en alleen om genot. Alleen om het ik. Dus zonde?
Masturberen ten behoeve van zelfbevrediging druist in tegen het zevende gebod. Ik kan het eten van een snoepje nu niet bepaald onrein noemen, hooguit slecht voor je tanden.
Sorry ik zal het even duidelijk stellen.PeterD schreef:Raido schreef:Ik kan het eten van mensen ook niet echt gezond vinden... kun je dat dan ook verantwoorden tegenover je God?![]()
Raido schreef:Sorry ik zal het even duidelijk stellen.PeterD schreef:Raido schreef:Ik kan het eten van mensen ook niet echt gezond vinden... kun je dat dan ook verantwoorden tegenover je God?![]()
1. Ik masturbeer en denk aan mijn vriendin
2. Ze vinden hier dat ik dus overspel pleeg en dat is dus zonde.
3. Hannibal Lecter is een kannibaal uit een film
4. Is de persoon die deze nick gebruikt dan zelf ook een kannibaal?
Hannibal Lecter schreef:PeterD, ik krijg het gevoel dat we het wel eens zijn.
Masturbatie uit zelfbevrediging beschouwen we als zonde. Masturbatie bínnen het huwelijk, met als doel elkaar liefde betonen (dus géén zélfbevrediging) beschouwen we als niet zondig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten