Ik zal eens aan Tears vragen wat hij er ook alweer over zei...
Iets natuurkunde-achtigs. Dat licht gewoon een bepaalde trilling is. En dat dát dus wel al aanwezig kon zijn. Ofzo...
Hm, ik zal om opheldering vragen

Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Als er staat dat er licht was voordat de zon er was, dan is dat gewoon zo, want het staat in Gods Woord.Collateral schreef:Ik geloof zelf in een schepping via de oerknal, en zie het scheppingsverhaal (of de scheppingsverhalen) uit Genesis als symbolisch.
Op wat voor gronden geloof je dit?
caprice schreef:Optimatus schreef:Het feit dat dit wetenschappelijk is aangetoond.
Wat is wetenschappelijk aangetoond? Dat apenverhaal?
Cathy schreef:Lees dan meteen ook 1 Joh 1:5.
Waar G.d is, is Licht
groenrondballetje schreef:Cathy schreef:Lees dan meteen ook 1 Joh 1:5.
Waar G.d is, is Licht
Dus licht en donker betekent dan aan- en afwezigheid van God ...
Echter "het staat in Gods Woord": Adam was de zoon van God, lees Lukas 3: 38 Den zoon van Enos, den zoon van Seth, den zoon van Adam, den zoon van God.30
... en Jakob vocht met God ...
paprikameisje2 schreef:De vraag van de leerling en nu ook van mij, als er geen zon was, waar kwam dan dat licht vandaan. Wij geloven dat, wanneer de zon er niet is, er geen licht is. Hoe kan dat? wie kan dit verklaren?
Maja de Bij schreef:Ik denk dat hier de zonnegod z'n plaats gewezen krijgt. De zon is gewoon niet de schepper van het licht, maar slechts de drager van het licht.
Retep schreef:Als je kijkt naar de verplaatsingssnelheid van licht, moet het licht er vele lichtjaren over doen om de aarde te bereiken.
joepie schreef:Maar het licht van de sterren doet er dus veel langer over.
Terwijl toen God de sterren schiep ze gelijk te zien waren op aarde.
Hoe kan dat dan?
Maja de Bij schreef:Dus, als je aanneemt dat de aarde ca. 10.000 jaar oud is en het licht van de sterren er miljoenen jaren over doet om bij ons te komen, dan zitten we dus eigenlijk helemaal niet naar de sterren te kijken maar naar geschapen lichtstralen.
Misschien bestaan de sterren wel niet eens, God schiep alleen de lichtstralen.
Maja de Bij schreef:joepie schreef:Maar het licht van de sterren doet er dus veel langer over.
Terwijl toen God de sterren schiep ze gelijk te zien waren op aarde.
Hoe kan dat dan?
Dus, als je aanneemt dat de aarde ca. 10.000 jaar oud is en het licht van de sterren er miljoenen jaren over doet om bij ons te komen, dan zitten we dus eigenlijk helemaal niet naar de sterren te kijken maar naar geschapen lichtstralen.
Misschien bestaan de sterren wel niet eens, God schiep alleen de lichtstralen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten