Marnix schreef:parsifal schreef:Als het echt om de beste plekjes vast te houden gaat vind ik het ook wat verwerpelijk. Toch blijf ik erbij dat het nut er is bij de bijzondere diensten, waar de gemeente niet meer in het gebouw past door de vele bezoekers. De eredienst is niet in de eerste plaats voor de mensen buiten de kerk, maar het is de samenkomst van de gemeente zelf. Natuurlijk zijn anderen welkom, maar het moet wel blijven passen.
Hm daar ben ik het niet helemaal mee eens.... De mensen die geloven kennen het evangelie al... mensen die normaal nooit in de kerk komen niet... en bovendien, zo vol zit een kerk nou ook weer niet..... je kan altijd als gemeenteleden op de grond gaan zitten... en de gasten in de kerkbanken laten plaatsnemen... de ander uitnemender achten dan jezelf heet datStraal je gelijk een stukje vriendelijkheid (zij alle mensen bekend!) , naastenliefde en dienstbaarheid uit.
Of zijn we daar te goed voor?
Stelling: In de kerk moeten we niet als eerste aan ons zelf denken maar eens beginnen met eerst aan de ander te denken, zo heeft Jezus dat gewild.
Soms mogen dingen niet van de brandweer. En de eredienst is niet in de eerste plaats voor Evangelisatie. Dit hoort er bij, maar juist het samen God ontmoeten staat toch voorop. Dit lampje doet wat mij betreft ook alleen dienst tijdens de bijzondere diensten voor doop, belijdenis of intrede of afscheid van een predikant. Ik ben het met de stelling eens, als de ander in de eerste plaats God is.