Raido schreef:Natuurlijk is dat zo! maar die tekst is gewoon anders bedoeld...
En ik vind van niet.
Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Ik denk dat kerken zich absoluut niet moeten mengen in het omschrijven van een bepaald kader waar binnen geloofd kan worden. Zij moet enkel de bijbelse hoofdstroom weergeven, en dat is het geloof in Jezus Christus en het navolgen van Hem. Een kerk moet dus niet elk onderdeel van het leven voor de gelovigen gaan invullen. Dit is helaas wel gebeurd met het definiëren van de bepaalde leerstellingen. Hierdoor wordt de gelovige zo veel afgenomen dat hij of zij niet langer de bijbel als kader heeft, maar enkel de leer.
Sabra schreef:Het probleem vind ik gewoon dat bepaalde 'leren' heel veel dingen uitsluiten. Hiermee sluiten kerken bepaalde dingen af die wel bijbels zijn. Dat vind ik een zeer groot gevaar van een leer. Het beperkt enkel, het verrijkt niet. Nu moet je heel veel verschillende leerstellingen onderzoeken die niet bij jouw kerk horen of passen om een genuanceerd beeld te krijgen van de bijbel, omdat in een leer slechts een zeer klein gedeelte wordt benadrukt.
jas schreef:Sabra schreef:Het probleem vind ik gewoon dat bepaalde 'leren' heel veel dingen uitsluiten. Hiermee sluiten kerken bepaalde dingen af die wel bijbels zijn. Dat vind ik een zeer groot gevaar van een leer. Het beperkt enkel, het verrijkt niet. Nu moet je heel veel verschillende leerstellingen onderzoeken die niet bij jouw kerk horen of passen om een genuanceerd beeld te krijgen van de bijbel, omdat in een leer slechts een zeer klein gedeelte wordt benadrukt.
Maar het is juist ook goed om veel uit te sluiten. Door eliminatie kun je dan bij de ware leer terecht komen.
Blijf zoeken!
jas schreef:Sabra schreef:Het probleem vind ik gewoon dat bepaalde 'leren' heel veel dingen uitsluiten. Hiermee sluiten kerken bepaalde dingen af die wel bijbels zijn. Dat vind ik een zeer groot gevaar van een leer. Het beperkt enkel, het verrijkt niet. Nu moet je heel veel verschillende leerstellingen onderzoeken die niet bij jouw kerk horen of passen om een genuanceerd beeld te krijgen van de bijbel, omdat in een leer slechts een zeer klein gedeelte wordt benadrukt.
Maar het is juist ook goed om veel uit te sluiten. Door eliminatie kun je dan bij de ware leer terecht komen.
Blijf zoeken!
Sabra schreef:Binnen de reformatorische kring wordt er over het algemeen nogal huiverig gedaan over gebedsgenezing. Zie hiervoor ook de aanverwante topics. Toch is dit iets wat een gave van de Heilige Geest is.
alex leusink schreef:Ik denk dat je er nu een beetje naast zit, want wat jij bedoeld is die hele heisa die er vaak bij gemaakt (moet) worden. Er staat echter nergens in Gods woord dat we naar iemand toe moeten, we kunnen tenslotte zelf ook bidden.
caprice schreef:De gebedsgenezers hebben er ook geen oog voor dat de Heere een ziekte wel eens kan brengen als beproeving, om Zijn goud te louteren, of als middel om een mens naar God te doen uitdrijven.
Sabra schreef:caprice schreef:De gebedsgenezers hebben er ook geen oog voor dat de Heere een ziekte wel eens kan brengen als beproeving, om Zijn goud te louteren, of als middel om een mens naar God te doen uitdrijven.
Ik ken in het Nieuwe Testament geen voorbeelden van mensen die ziek worden omdat God hen wil beproeven of dat God dat wil gebruiken om hen naar Hem toe te leiden.
Socrates schreef:jas schreef:Blijf zoeken!
Hm.. of het kind met het badwater weggooien...
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten