Moderator: Moderafo's
DavidOpposite schreef:Dus je ziet een enkele video (die weliswaar je vermoedens bevestigt) en je gooit maar meteen al je cd's weg? Goed, je geeft zelf al aan dat je het alleen zwart-wit kunt zien, maar toch.
Persoonlijk kan ik muziek best los zien van de artiest of de boodschap die er in verweven zit. Michael Jackson vind ik bijvoorbeeld een walgelijk persoon, maar ik kan niet anders dan toegeven dat hij geweldige muziek heeft geproduceerd.
Ach ja, als ongelovige zal ik waarschijnlijk toch nooit mee kunnen gaan in deze discussie...maar ik wil het toch graag proberen!
JMvVliet schreef:Ik neig ernaar om te beweren dat de visie die de film uitdraagt (maar dan wel meer gematigd) inderdaad een juiste visie is...
Aragorn schreef:JMvVliet schreef:Ik neig ernaar om te beweren dat de visie die de film uitdraagt (maar dan wel meer gematigd) inderdaad een juiste visie is...
En wat is die visie in het kort? Je zei zelf dat het heel snel gaat allemaal, en wat ik ervan begrepen heb is het meer emotioneel effectbejag dan een uiteenzetting van een heldere visie.
Wbt. Shaggy kan ik me er iets bij voorstellen, dat soort artiesten voegen mi. ook weinig toe. Maar het is ontzettend kort door de bocht om dan maar alle artiesten die geen klassieke of christelijke muziek maken in het verdomhokje te zetten.
Maargoed, ik moet hem rap eens kijken geloof ik.
Raido schreef:Aleister Crowley is niet de grondlegger van het moderne occultisme, naar mijn weten word Aleister ook weinig of niet aangehaald maar Anton LaVey die grondlegger van het moderne satanisme. Er zijn inderdaad bands en mensen die deze filosofie aanhangen en die uitdragen in hun muziek. Maar om daarmee de hele seculiere muziekstroming in kwaad daglicht te stellen gaat gewoon echt te ver.
JMvVliet schreef:Aragorn schreef:JMvVliet schreef:Ik neig ernaar om te beweren dat de visie die de film uitdraagt (maar dan wel meer gematigd) inderdaad een juiste visie is...
En wat is die visie in het kort? Je zei zelf dat het heel snel gaat allemaal, en wat ik ervan begrepen heb is het meer emotioneel effectbejag dan een uiteenzetting van een heldere visie.
Wbt. Shaggy kan ik me er iets bij voorstellen, dat soort artiesten voegen mi. ook weinig toe. Maar het is ontzettend kort door de bocht om dan maar alle artiesten die geen klassieke of christelijke muziek maken in het verdomhokje te zetten.
"Dan krijg je dus twee heel verschillende visies (muziek bespreken an sich versus muziek bespreken op basis van het leven van de artiest)", schreef ik in mijn post. De tweede visie draagt de film m.i. uit.
Bovendien zet ik lang niet alle seculiere muziek in het verdomhokje, maar ik ga ervan uit dat je dat ook wel snapte uit mijn post.
Aragorn schreef:JMvVliet schreef:Aragorn schreef:JMvVliet schreef:Ik neig ernaar om te beweren dat de visie die de film uitdraagt (maar dan wel meer gematigd) inderdaad een juiste visie is...
"Dan krijg je dus twee heel verschillende visies (muziek bespreken an sich versus muziek bespreken op basis van het leven van de artiest)", schreef ik in mijn post. De tweede visie draagt de film m.i. uit.
Bovendien zet ik lang niet alle seculiere muziek in het verdomhokje, maar ik ga ervan uit dat je dat ook wel snapte uit mijn post.
Nee, klopt, ik had het ook over de film. Maar ik heb de indruk dat de film ook muziek van artiesten met een min of meer 'normale' levensstijl (Sting) afkeurt, dus daar is niet alles mee gezegd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten