caprice schreef:Ik vraag me af wat de oorzaak van deze vraag is, want in Gods Woord kom je hier toch niets over tegen?
Om eerlijk te zijn geloof ik dat deze vraag actueel is geworden door een nonsens boek als de "Da Vinci Code".
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Ik vraag me af wat de oorzaak van deze vraag is, want in Gods Woord kom je hier toch niets over tegen?
Maja de Bij schreef:Jezus was volgens het Evangelie niet getrouwd. Eenmaal zal Hij wel trouwen, als Hij terugkomt op de wolken. Hij is dan de Bruidegom en de kerk is dan de bruid. Nu zijn we nog verloofd, de Heilige Geest is de verlovingsring die we van Hem gekregen hebben.
lin schreef:Er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn voor een vraag! Ik vroeg me gewoon af hoe anderen hier over denken!
Nou vraag ik me af (al weer) je hoort zoveel mensen zeggen ik wil Jezus volgen en op Hem gaan lijken....(nu ga ik er vanuit dat Jezus niet getrouwd was) dus moeten wij als man en vrouw wel trouwen?!
dus moeten wij als man en vrouw wel trouwen?!
parsifal schreef:Zelf denk ik niet dat het principieel niet kan dat de Zoon van God zou trouwen. Hij was volop mens. Wijlen prof Graafland schreef eens Christus was in alles volop mens. Hij zou ook als puber wel zijn eerste zaadlozing hebben gehad. Seksualiteit is niet iets onreins in zichzelf.
Vaya con Dios,
Parsifal
jas schreef:Het is een puur vleselijk gebeuren. In 1 Joh 3:9 staat een tekst die weliswaar vaak alleen geestelijk verstaat wordt, maar ik wil toch ook de letterlijke tekst even onder de aandacht brengen; "Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want (Z)zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren".
jas schreef:Parsifal
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten