Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:ik wil hier op reageren met het homo trouwerij. in de pkn is dit toegestaan, maar zegt men als je niet wilt hoeft het niet. in een dorp zitten 2 kerken kerk A, waar het wel mag en kerk B waar het niet mag. ik kerk B zitten 2 homo's die met elkaar willen trouwen, maar van de kerk mag het niet. maar het is toch hun kerk. dus stappen ze naar de synode om te klagen. de eerste paar keer zal de synode de kerk in zijn gelijk stellen, maar op den duur zal men de banden strakker aantrekken om 1 lijn te krijgen. dus dan zal je verplicht worden om het toe te laten.
Frekje schreef:Wel eens gehoord van het convenant van Alblasserdam? In dat convenant heeft de PKN afgesproken dat de Hervormde Kerken (op Gereformeerd Grondslag) hun eigen regels mogen stellen. Dus zij hoeven geen homo's te laten inzegenen omdat ze met het convenant zich kunnen verdedigen.
frekje schreef:johannes1 schreef:ik wil hier op reageren met het homo trouwerij. in de pkn is dit toegestaan, maar zegt men als je niet wilt hoeft het niet. in een dorp zitten 2 kerken kerk A, waar het wel mag en kerk B waar het niet mag. ik kerk B zitten 2 homo's die met elkaar willen trouwen, maar van de kerk mag het niet. maar het is toch hun kerk. dus stappen ze naar de synode om te klagen. de eerste paar keer zal de synode de kerk in zijn gelijk stellen, maar op den duur zal men de banden strakker aantrekken om 1 lijn te krijgen. dus dan zal je verplicht worden om het toe te laten.
Wel eens gehoord van het convenant van Alblasserdam? In dat convenant heeft de PKN afgesproken dat de Hervormde Kerken (op Gereformeerd Grondslag) hun eigen regels mogen stellen. Dus zij hoeven geen homo's te laten inzegenen omdat ze met het convenant zich kunnen verdedigen.
johannes1 schreef:frekje schreef:johannes1 schreef:ik wil hier op reageren met het homo trouwerij. in de pkn is dit toegestaan, maar zegt men als je niet wilt hoeft het niet. in een dorp zitten 2 kerken kerk A, waar het wel mag en kerk B waar het niet mag. ik kerk B zitten 2 homo's die met elkaar willen trouwen, maar van de kerk mag het niet. maar het is toch hun kerk. dus stappen ze naar de synode om te klagen. de eerste paar keer zal de synode de kerk in zijn gelijk stellen, maar op den duur zal men de banden strakker aantrekken om 1 lijn te krijgen. dus dan zal je verplicht worden om het toe te laten.
Wel eens gehoord van het convenant van Alblasserdam? In dat convenant heeft de PKN afgesproken dat de Hervormde Kerken (op Gereformeerd Grondslag) hun eigen regels mogen stellen. Dus zij hoeven geen homo's te laten inzegenen omdat ze met het convenant zich kunnen verdedigen.
ik zie het convenant als een stukje papier waar veel mensen de pkn mee zijn ingelokt. ik geloof dat in barneveld een man was die wilde wel lid worden van de plaatselijke pkn, maar niet van de landelijke. maar als je lid wordt van de plaatselijke dan ben je ook lid van het landelijke (wat logisch is natuurlijk). zo is het ook met het convenant, je doet/stemt in met wat het landelijke voor staat.
johannes1 schreef:De PKN kan niet zomaar een contract doorbreken.
de pkn kon anders wel zomaar afscheid nemen van zijn eigen broeders.
frekje schreef:TheKeimpe schreef:Das wel heel makkelijk gezegd. Ontneem iemand z'n belijdenis en zeg dan: tja, je kiest er toch zelf voor om weg te gaan?
Toch is het wel waar. Je gaat zelf. Je wordt niet gedwongen om weg te gaan. Toch???
frekje schreef:johannes1 schreef:ik wil hier op reageren met het homo trouwerij. in de pkn is dit toegestaan, maar zegt men als je niet wilt hoeft het niet. in een dorp zitten 2 kerken kerk A, waar het wel mag en kerk B waar het niet mag. ik kerk B zitten 2 homo's die met elkaar willen trouwen, maar van de kerk mag het niet. maar het is toch hun kerk. dus stappen ze naar de synode om te klagen. de eerste paar keer zal de synode de kerk in zijn gelijk stellen, maar op den duur zal men de banden strakker aantrekken om 1 lijn te krijgen. dus dan zal je verplicht worden om het toe te laten.
wh schreef:Optimatus schreef:Onzin. De huisbaas (de synode) besloot om de muren naar de buren weg te bikkelen om samen met de buren een schitterend bouwwerk te creëren.
Nou ja, wat je schitterend vind.![]()
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten