jas schreef:Ik ben 1 jaar CG geweest en heb de dominees van diverse pluimage goed kunnen beluisteren. De CG leer staat me sowieso al tegen, het verschil tussen re- en li-flank (om eens Scholtiaanse terminologie te gebruiken) is enorm. Sommige hebben wel eens een aardige boodschap , maar ik hoor eigenlijk niks nieuws en ik word er niet door gevoed. Beetje flauwe kost zeg maar.
aha ok, ik ben al jaren cgk en weet dat wat je zegt inderdaad van sommige dominees die ik gehoord hebt geld ja.
Maar je zegt dat de cgk leer je tegen staat omdat er zo groot verschil is tussen re- en li flank dat begrijp ik eigelijk niet, volgens mij heerst er in de cgk nog wel aardige vrijheid van leer (misschien bedoel je dat) omdat de cgk geen leeruitspraken kent zoals bv. de gg.
Ik ben overigens benieuwd welke dominees dat waren die niks nieuws brachten waardoor jij er niet door gevoed werd... (als je daarmee bv. ds Bouw, ds Hoefnagel, ds Baars, ds Tanis, ds Kievit, ds van der Mey, ds Westerink, ds Egas (en ds Hakvoort nu gg) om er een paar te noemen die ik geregeld gehoord hebt, bedoelt.)
In mijn opinie verschilt deze prediking niet echt veel van de gg prediking en van in de hersteld hervormde kerk gebracht wordt, van de pkn weet ik eigelijk niet of het moet ds Budding wezen.