Kerkbezoek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 dec 2004 13:48

Yael schreef:Jas, wat is er mis met de prediking van ds Kievit dan? (heb deze man weleens gehoord ben namelijk zelf cgk.)

Ik ga voorlopig niet meer over dominees discussiëren. Daar heb ik tabak van. Het loopt alleen op ruzie uit omdat de aanbidders van die mensen geen kritiek kunnen verdragen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 dec 2004 13:55

Aragorn schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:Ja oke, maar dat betekent dan toch dat jij je niet meer zo kunt vinden in de PKN? Overigens lijkt het me ietwat overdreven dat er een imam op de preekstoel zal komen, maar ik snap je bezwaar wel. Aan de andere kant werk je zelf mee aan het probleem als je vertrekt.

Er zijn PKN kerken waar het H.A. gevierd wordt met moslims in het kader van wederzijds begrip. Geef mijn portie dan maar aan fikkie.

O, echt? :roll: Dat lijkt me niet helemaal zuivere koffie..

En trouwens, waar is dat dan?

Misschien is het idd niet echt handig om hier over dominee's te gaan discussieren, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig (en geen aanbidder). :)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2004 14:51

jas schreef:
Yael schreef:Jas, wat is er mis met de prediking van ds Kievit dan? (heb deze man weleens gehoord ben namelijk zelf cgk.)

Ik ga voorlopig niet meer over dominees discussiëren. Daar heb ik tabak van. Het loopt alleen op ruzie uit omdat de aanbidders van die mensen geen kritiek kunnen verdragen.

Anders misschien pb. Als jouw kritiek terecht is hoor ik dat juist graag en dat meen ik echt. Waarom zou ik daar boos om worden? :roll: owja en het ging ook niet om de dominee maar om zn preek. :wink:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 dec 2004 16:11

Aragorn schreef:
Aragorn schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:Ja oke, maar dat betekent dan toch dat jij je niet meer zo kunt vinden in de PKN? Overigens lijkt het me ietwat overdreven dat er een imam op de preekstoel zal komen, maar ik snap je bezwaar wel. Aan de andere kant werk je zelf mee aan het probleem als je vertrekt.

Er zijn PKN kerken waar het H.A. gevierd wordt met moslims in het kader van wederzijds begrip. Geef mijn portie dan maar aan fikkie.

O, echt? :roll: Dat lijkt me niet helemaal zuivere koffie..

En trouwens, waar is dat dan?

O, dat wil ik je wel vertellen. Vrienden van me hebben dat meegemaakt in Zwolle, in een vrijzinnige PKN gemeente.
Aragorn schreef:Misschien is het idd niet echt handig om hier over dominee's te gaan discussieren, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig (en geen aanbidder). :)
Ik ben 1 jaar CG geweest en heb de dominees van diverse pluimage goed kunnen beluisteren. De CG leer staat me sowieso al tegen, het verschil tussen re- en li-flank (om eens Scholtiaanse terminologie te gebruiken) is enorm. Sommige hebben wel eens een aardige boodschap , maar ik hoor eigenlijk niks nieuws en ik word er niet door gevoed. Beetje flauwe kost zeg maar.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 dec 2004 16:35

Ah, bedankt voor de toelichting. Ik ken de CGK niet echt, maar vond die ds. niet verkeerd. Maarrehm.. waarom wil je iets nieuws horen dan? De oude waarheid voldoet toch wel? :D

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 16:45

Aragorn schreef:Ah, bedankt voor de toelichting. Ik ken de CGK niet echt, maar vond die ds. niet verkeerd. Maarrehm.. waarom wil je iets nieuws horen dan? De oude waarheid voldoet toch wel? :D

Jeremia 2 vers 13:
Want Mijn volk heeft twee boosheden gedaan; Mij, den Springader des levenden waters, hebben zij verlaten, om zichzelven bakken uit te houwen, gebroken bakken, die geen water houden.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2004 19:44

jas schreef:Ik ben 1 jaar CG geweest en heb de dominees van diverse pluimage goed kunnen beluisteren. De CG leer staat me sowieso al tegen, het verschil tussen re- en li-flank (om eens Scholtiaanse terminologie te gebruiken) is enorm. Sommige hebben wel eens een aardige boodschap , maar ik hoor eigenlijk niks nieuws en ik word er niet door gevoed. Beetje flauwe kost zeg maar.

aha ok, ik ben al jaren cgk en weet dat wat je zegt inderdaad van sommige dominees die ik gehoord hebt geld ja.
Maar je zegt dat de cgk leer je tegen staat omdat er zo groot verschil is tussen re- en li flank dat begrijp ik eigelijk niet, volgens mij heerst er in de cgk nog wel aardige vrijheid van leer (misschien bedoel je dat) omdat de cgk geen leeruitspraken kent zoals bv. de gg.
Ik ben overigens benieuwd welke dominees dat waren die niks nieuws brachten waardoor jij er niet door gevoed werd... (als je daarmee bv. ds Bouw, ds Hoefnagel, ds Baars, ds Tanis, ds Kievit, ds van der Mey, ds Westerink, ds Egas (en ds Hakvoort nu gg) om er een paar te noemen die ik geregeld gehoord hebt, bedoelt.) :roll:
In mijn opinie verschilt deze prediking niet echt veel van de gg prediking en van in de hersteld hervormde kerk gebracht wordt, van de pkn weet ik eigelijk niet of het moet ds Budding wezen. 8)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 dec 2004 20:48

Yael schreef:
Ik ben overigens benieuwd welke dominees dat waren die niks nieuws brachten waardoor jij er niet door gevoed werd... (als je daarmee bv. ds Bouw, ds Hoefnagel, ds Baars, ds Tanis, ds Kievit, ds van der Mey, ds Westerink, ds Egas (en ds Hakvoort nu gg) om er een paar te noemen die ik geregeld gehoord hebt, bedoelt.) :roll:
In mijn opinie verschilt deze prediking niet echt veel van de gg prediking en van in de hersteld hervormde kerk gebracht wordt, van de pkn weet ik eigelijk niet of het moet ds Budding wezen. 8)

Nee exact. Maar ik ben het dus met de gg en hhk ook niet eens.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2004 21:33

ja dat is vrij lastig, ik ben het lang niet met alle (bij)zaken eens wat er geleerd wordt in mijn kerk (cgk) maar ik geloof zeker wel dat de weg der Zaligheid zuiver gepredikt wordt. (voor zover dat mogelijk is.)
Hier op aarde zijn geen volmaakte kerken en mijn kerkverband is zeker helemaal niet volmaakt, maar is dat een rede om dan niet meer naar de kerk te gaan? mi. niet eigelijk. Of je moet thuislezer worden en je eigen godsdienst creeren. :roll:
Zelf hoop ik ooit nog een gemeente te vinden die aan mijn eisen voldoet. :mrgreen: 8) (Evangelische Messiaanse Reformatorische kerk :P )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 dec 2004 22:13

Yael schreef:ja dat is vrij lastig, ik ben het lang niet met alle (bij)zaken eens wat er geleerd wordt in mijn kerk (cgk) maar ik geloof zeker wel dat de weg der Zaligheid zuiver gepredikt wordt. (voor zover dat mogelijk is.)
Hier op aarde zijn geen volmaakte kerken en mijn kerkverband is zeker helemaal niet volmaakt, maar is dat een rede om dan niet meer naar de kerk te gaan? mi. niet eigelijk. Of je moet thuislezer worden en je eigen godsdienst creeren. :roll:
Zelf hoop ik ooit nog een gemeente te vinden die aan mijn eisen voldoet. :mrgreen: 8) (Evangelische Messiaanse Reformatorische kerk :P )

Ik zoek niet de ware kerk op aarde. Ik zoek een kerk waar het leerstuk van de rechtvaardigmaking zuiver verkondigd wordt. En die kan ik niet vinden. Dit is geen utopie o.i.d. want zo'n kerk is er vroeger wel geweest. Dat mensen tegenwoordig met minder genoegen nemen en dan tegen anderen zeggen, het is niet goed om niet naar de kerk te gaan, ja, daar kan ik ook niets aan doen. Ik wou het eens omdraaien.
Het is niet goed om naar een kerk te gaan, waar de zuivere leer niet gepreekt wordt, en met minder neem ik geen genoegen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 dec 2004 22:16

Start die kerk op zou ik zeggen. :wink: Misschien ben ik dan wel je eerste lid. 8)

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 23:23

jas schreef:
Yael schreef:ja dat is vrij lastig, ik ben het lang niet met alle (bij)zaken eens wat er geleerd wordt in mijn kerk (cgk) maar ik geloof zeker wel dat de weg der Zaligheid zuiver gepredikt wordt. (voor zover dat mogelijk is.)

Ik zoek niet de ware kerk op aarde. Ik zoek een kerk waar het leerstuk van de rechtvaardigmaking zuiver verkondigd wordt. En die kan ik niet vinden. Dit is geen utopie o.i.d. want zo'n kerk is er vroeger wel geweest. Dat mensen tegenwoordig met minder genoegen nemen en dan tegen anderen zeggen, het is niet goed om niet naar de kerk te gaan, ja, daar kan ik ook niets aan doen. Ik wou het eens omdraaien.
Het is niet goed om naar een kerk te gaan, waar de zuivere leer niet gepreekt wordt, en met minder neem ik geen genoegen.

Dan vind jij misschien www.godiswaarheid.nl wel een goede site?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 10 dec 2004 23:32

caprice schreef:Dan vind jij misschien www.godiswaarheid.nl wel een goede site?

Ik vind dit stukje op die site wel aardig:

quote:
"Stelling: De duivel wil niet dat u nu verder leest. Hij wil dat u deze site onmiddellijk afsluit en nooit meer bezoekt.

Wellicht denkt u, wat een boude veronderstelling. Ik ben toch zelf baas wat ik doe, dat gaat de duivel me toch niet vertellen? Wel, lieve lezer, wij gaan u vragen om nu, als u enige weerstand in uw binnenste voelt opkomen, te handelen tegen wat uw gemoed u ingeeft. Maak een keus tegen nature. Dit klinkt u misschien vreemd in de oren. We zeggen dit met klem, omdat u als u nog niet in Christus bent, een mens bent wat nog verkeert onder de heerschappij van satan, een mens uit de aarde aards, zoals het er nu voorstaat, geestelijk dood en blind, niet wetend wat u zou moeten kiezen om behouden te worden. Daarom is ons eerste welgemeend advies. Doe niet wat uw hart u ingeeft maar lees verder, al is het met grote tegenzin."

:D

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 23:35

Herkenbaar?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 10 dec 2004 23:45

caprice schreef:Herkenbaar?

Ik wil best antwoorden maar ik weet niet precies wat je bedoelt. Ik herken niets in wat er op die site staat (alle kerken zijn fout!) en ik houd ook niet zo van allerlei gedoe met de duivel, en al helemaal niet van duivelse dreigementen, om zó een website aan te prijzen. Ik heb de site niet verder doorgelezen, en dat zou dus een "ingeving van de duivel" zijn. Ik denk dat dat wel meevalt..... :D

Maar nu jij! Herkenbaar?

Terug naar “Archief”