jas schreef:Maja de Bij schreef:Als je vindt dat er in een kerk een zodanige leugenleer wordt gepreekt, dat je er wel uit moet en absoluut niet kunt bliven, dan moet dat dus volgens jou ook voor andere gelovigen gelden. Kunnen er nog ware gelovigen in een valse kerk achterblijven?
Maja, ik kan niet voor anderen spreken, ik spreek voor mezelf. Als ik een innerlijke overtuiging heb dat iets niet goed is, wil dat niet zeggen dat iedereen die overtuiging heeft. Maar de consequenties van het onder een foute leer blijven, gelden uiteraard ook voor andere gelovigen.
Ik kan best begrijpen dat je soms in een kerk komt, waar je niet vrolijk van de preek wordt. Ik kan ook wel begrijpen dat je door gelovigen en ambtsdragers soms ernstig teleurgesteld wordt.
Wat ik echter niet kan begrijpen is, dat jij in Rotterdam (daar woon je toch?) niets kunt vinden dat bij je past en dus zondags thuis zit. Is er in die stad helemaal geen gemeente meer waar het Woord recht gesneden wordt? Ik kan het nauwelijks geloven.
Ik woon niet in Rotterdam, er zelfs niet in de buurt, mij past dus hierover ook geen oordeel, maar Jas, thuis zitten zondags en niet opgaan met de gemeente, dat is toch ook een onbegaanbare weg?