Soms heb ik ook wel eens t idee dat wel teveel weten; en dan ook nog eens steeds meer willen weten. Aan de ene kant natuurlijk superinteressant, maar aan de andere kant vraag ik me dan af: tot in hoeverre is dat nuttig..?
Ik bedoel: ik ben net begonnen met theologie studeren. Is echt superinteressant enzo, ik wil er ook graag heel veel en steeds meer van weten ja.. Maar aan de andere kant heb ik nu al zoiets (en ik heb nog niet eens zo heel veel geleerd) door alles wat je leert ga je ook aan dingen twijfelen die eerst zo vanzelfsprekend waren enzo.
Ik vind de geschiedenis en de context en alles van de bijbel echt superinteressant om te weten, je leert er ook heel veel dingen waardoor dingen uit de bijbel ineens veel beter te verklaren zijn. Bijv. waarom staat dit er eigenlijk; en dan kom je er achter dat dat een heel gewoon gebruik was in die tijd en die cultuur enzo.
Maar je komt ook achter dingen waardoor je op sommige punten de bijbel in twijfel gaat trekken. En dan moet ik echt proberen heel rationeel te denken en denken van: dit is een heel logische verklaring, maar God staat hier wel boven, en heeft zeg maar wel gelijk.
En dat is dus soms moeilijk als je zeg maar teveel weet en steeds meer wil weten...
*sorry, vaag onsamenhangend verhaal..

*