Collateral schreef:Collateral schreef:Ik geloof niet in een God die minder genadig is dan ikzelf.
Zit ik ernaast als ik het woord 'hoogmoed' gebruik?
Waarom hoogmoed? Ik zou pas hoogmoedig zijn als ik geloofde dat ik genadiger was dan God, maar dat geloof ik dus niet. De God waar ik in geloof is volmaakt genadig (en dus genadiger dan ik), in tegenstelling tot de God van de bijbel. Want de God van de bijbel kan kennelijk niet de mensen vergeven die niet in Hem geloven, en dat kan ik, en de God waar ik in geloof, wél.
Je gelooft níet in een God die minder genadig zou zijn dan jou, zeg je, en daarmee doel je op de Bijbel. Als je de God van de Bijbel niet dient is het toch volkomen duidelijk dat je geen God dient, maar een afgod?
Een kind van God zal nooit het Woord van God verwerpen.
Collateral schreef:Dan wordt het hoog tijd dat de Heere je ogen eens opent en dat je eens wordt wie je bent. Ik wil dit zeggen met liefde.
Dat snap ik en ik waardeer het ook. Maar ik kan gewoon niet geloven in een God die niet volmaakt genadig is. Mocht je toch gelijk hebben, dan is het inderdaad hoog tijd dat God mijn ogen opent, en dan hoop ik dat Hij dat ook zal doen. Maar die kans acht ik verwaarloosbaar.
Bid er maar veel om. Ik bid mee.
23 Doorgrond mij, o God! en ken mijn hart; beproef mij, en ken mijn gedachten.
24 En zie, of bij mij een schadelijke weg zij; en leid mij op den eeuwigen weg.
(Psalm 139)