Loezje schreef:Happy One schreef:Het zal wel een definitie kwestie zijn, want ik heb het bange vermoeden dat veel ger-gemmers geeneens meer weten wat het aanbod van genade werkelijk is. Hoe dan ook, bij wat ik van Kersten gehoord heb blijft het bij een wensen, en komt het zelden of nooit tot een aanbieden.
Volgende keer beter luisteren.![]()
![]()
De laatste maanden heb ik er eens extra op gelet hoe vaak je wel / niet het evengelie hoort preken, de (bijzondere) genade hoort aanbieden (laten we gemakshalve even in het midden voor wíé), hoop op verlossing hoort preken en of je ècht alleen maar hel en verdoemenis wordt voorgehouden. 'k Moet zeggen dat in iedere preek tot nu toe alle elementen werden behandeld, al verschillen de verhoudingen van die elementen.![]()
Nee, zonder gekheid, ook in de GGiN wordt nog steeds verteld (en gelezen) dat er hoop is zolang er leven is; het is nog 'genadetijd', zoals dat dan wordt genoemd. Het kàn nog...
Ja, het kan nog. Maar hoe moeilijk zal het zijn om aan die genade te komen? 2 weken geleden ds. Van Voorden gehoord, en daar zat echt geen evangelie in! 1x de tekst aangehaald dat de engel tegen Maria zei: "Zie, ik verkondig u grote blijdschap!" Dat was het enige. Verder alleen hoe slecht het er met de mens wel niet voor staat, en dat we verloren zijn en blijven als we ons niet bekeren. Da's allemaal helemaal waar, maar de verlossing komt dan niet aan bod. Dus is mijn vraag aan jou: Hoe wordt in jouw ogen de genade in de GGiN verkondigd? Volgens mij wordt alleen het leven van Gods kinderen geschilderd. Hoe zij wel niet leven, en hoe jij ook zou moeten leven. Maar verder hoor ik niet zoveel. Ik kan het mis hebben, dan graag tegenargumenten. Een rijke Christus voor een arme zondaar! Hoe je daaraan komt: Bidt en u zal gegeven zijn, zoekt en gij zult vinden, klopt en u ZAL open gedaan worden. Niet: "Klop en als je geluk hebt gaat de deur open, want je moet aan zoveel voorwaarden voldoen."