Ik denk dat je best kunt veranderen. Dat vraagt God van je.
Hij wil dat je leert om je helemaal aan Hem te geven.
Om te wandelen zoals Hij wil.
Om je volledig afhankelijk te weten van Hem.
Om gewoon jou handen in Zijn handen te leggen.
Ik denk dat dat veranderingen zijn die best wel tegen ons karakter ingaan.
We willen tenslotte alles zelf doen, en zeker niet afhankelijk zijn van iemand anders.
Dus je kunt best veranderen. En als je van elkaar houd ben je ook bereid om dat voor die ander te doen.
Want als je liefde wilt krijgen zul je het ook moeten geven.
Een relatie waar alles van één kant komt lijkt me een ongelijke strijd.
En een keer een onenigheid over bepaalde dingen is wel gezond.
Als je maar in gesprek blijft.
Wij hebben hier in huis ook best wel eens onenigheid. Maar we gaan nooit met ruzie met iemand slapen. Praten het voor die tijd uit en maken het goed als dat aan de orde is.
Maar gaat inderdaad weleens over het opruimen van de zooi.
Ben erg perfectionistisch, en het liefst zou ik zien dat de rest om me heen dat ook is. Maar zo is het dus niet.
We hebben dus met elkaar een compromie gezocht.
Ik minder perfectionistisch en zij minder rommel makerig.
Ze hebben geleerd om niet de vuile kleren achter zich op de grond te gooien, en de krant gewoon in de krantenbak (en niet over de grond door heel de kamer), om de dingen in de kast terug te zetten waar ze vandaan gehaald zijn, enz. enz.
En daarin kan iemand best veranderen.
Heb trouwens wel een trukie uitgehaald toen ik er in mijn trouwen achter kwam dat hij echt alles achter zich liet liggen. En zijn vuile kleren gewoon onderweg naar de douche achter zich op de grond liet slingeren.
Gewoon niet meer oprapen, en ik schopte ze gewoon aan de kant of onder het bed. En uiteindelijk had hij dus geen ondergoed en sokken meer. Dus moest hij wel gaan rapen.

Na dat hem dat twee keer was overkomen begreep hij de hint, en sindsdien doet hij al zijn kleren in de wasmand en nog de goede ook. Onze kinderen trouwens ook.