Open "brief" aan zoekers naar de Waarheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 06 dec 2004 18:29

jas schreef:en vervolgens mij een pb sturen dat dit speciaal voor mij bestemd is.

Het feit dàt je een PM (= private message) hebt gehad èn de inhoud daarvan is privé, en hoort m.i. niet thuis op een publiek forum.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 dec 2004 18:31

Hij mag het van mijn part best publiceren hoor.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 dec 2004 22:44

Optimatus schreef:Collateral heeft prima verwoord wat ik bedoelde. Jas is inderdaad een van de mensen waar ik op doelde. Me dunkt dat het netjes was om jou, Jas, even te attenderen op het bestaan van dit topic. Er lopen meer mensen rond die jouw wijze van discussiëren hanteren, maar ik heb jou er persoonlijk op aangesproken omdat ik al eens met jou in discussie was geraakt. Ik had van een collega-organist op dat punt toch wel enig begrip verwacht.

Sorry, het doet er even niet toe of ik een collega organist ben, of voor mijn part een collega putjesschepper, of een collega bankdirecteur, het collega zijn staat hier voor mij geheel los van. Waar het op neer komt is dat er blijkbaar hier geen plaats is voor rechtlijnigheid. Want dat zul je me niet kunnen verwijten, dat ik niet rechtlijnig ben. Ik vind het een grof schandaal dat predikanten zo vereerd worden dat ze niet eens meer leugenaar genoemd worden als ze opzettelijk gelogen hebben. Ik zou zelf als predikant bang zijn voor zoveel eer van mensen, dat men blijkbaar totaal blindvaart op iemands status als predikant. Ik zou zeggen "lieve mensen doe dat niet. Ik Frans Mallan, ben ook maar een mens, een zondig mens, net als jullie ben ik van mezelf onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Ik heb gelogen. Ik wist dat er in de Acta der Dordtste synode iets anders stond dan ik beweerd heb. Ik heb gezondigd tegen God en tegen jullie". Kijk, dat zou nog eens taal zijn een dominee waardig. Alle respect zou ik daarvoor hebben. Maar niet voor dominees die zich het geslijm en met stroop smeren van de hun 'toevertrouwde zielen' zo laten welgevallen en een kennelijk behagen hebben in hun vermeende onfeilbaarheid. En al gaat iedereen hier op zn kop staan, wie steelt is een dief, wie moordt is een moordenaar, en wie liegt...........juist, een leugenaar. Mallan is een leugenaar, en wat nog belangrijker en erger is, een onvergeeflijke leugenaar want ik heb hem daarover nog nooit het schuldig horen uitspreken.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 06 dec 2004 22:54

is deze discussie nu ontopic of juist offtopic of is er nu een ordinaire (rechtlijnige) discussie gaande over de mening van 2 mensen over een persoon die er voor een heleboel mensen eniet eens toe doet. ik ken ds.mallan niet. en de dordtse llerstellingen zeggen mij niets.. maar ik vindhet wel heel erg dat 2 christenen zo lijnrecht tegenover elkaar staan.

:oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 dec 2004 23:07

jas schreef:
Aragorn schreef:
jas schreef:Maar i.i.g. ik neem niets terug van wat ik over Mallan heb gezegd in dat beruchte topic GGin-GG omdat het gewoon waar is.

Ookal heb je 1000 keer gelijk, dan is dat nog steeds een enorm pedante discussiehouding waarmee je je opponenten bij voorbaat laat weten geen open oren te hebben (zoals je hen zo dikwijls verwijt). Je zegt te staan voor de zaak van Christus, maar maakt hem gruwelijk te schande op deze manier.

Ik heb het topic gg vs. ggin nog eens doorgelezen en wordt er moedeloos van hoe iemand ZO eigenwijs en ZO bot kan zijn en ZO'N gebrek aan zelfreflectie kan hebben. :|

Goed, dit dreigt weer een persoonlijk afzeik-topic te worden waarmee we weer vervallen in hetgeen waar Optimatus juist voor waarschuwde dus laten we het over iets positiefs gaan hebben. Zouden we een aartsketter ook niet met een glimlach tegemoet moeten treden om hem te overtuigen? Heeft de Waarheid het nodig om er met agressie ingeduwd te worden? Of kan zij ook in een fatsoenlijke discussie zegevieren? Zoja, laten we dat dan eens proberen..

Het is bijzonder gemakkelijk om mij de zwarte piet toe te spelen en te weigeren inhoudelijk op zaken in te gaan. Je stelt dat ik ZO eigenwijs ben. Dan moet je eerst maar eens aantonen in welk opzicht ik dat geweest ben. Dat is niet gebeurd. Tot het moment daar is, vind ik dus dat jij jezelf zeer aanmatigend opstelt door mij eigenwijs te noemen. Het is dus eerder op jou van toepassing dan op mij. Ik heb al mijn argumenten in betreffend topic gefundeerd op de Bijbel en de acta van de Dordtse Synode en er is niets weerlegd. Ook niet door jou.

Hm, het was inderdaad niet goed van mij om het zo persoonlijk te spelen, mijn excuses daarvoor. Ik was eventjes gefrustreerd omdat het soms onmogelijk lijkt om je duidelijk te maken dat een bepaalde discussiehouding niet de meest prettige en doelmatige is, terwijl het andere keren weer prima praten is.

Het gaat mij in dezen ook helemaal niet om het inhoudelijke, ik heb geen idee of Mallan nu wel of geen onwaarheid gesproken heeft omdat ik het zelf niet onderzocht heb. Als jij dat wel hebt wil ik vooralsnog best even aannemen dat het zo is en ook wat betreft de rest van dat topic kan ik me inhoudelijk aardig vinden in je verhaal. Echter, de manier waarop er soms met elkaar wordt omgegaan vind ik, en vinden blijkbaar meer mensen hier, niet bepaald fijn of goed. Waarmee verder alle ruimte is voor rechtlijnigheid, maar wel respect graag.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 dec 2004 23:21

Brion schreef:
jas schreef:en vervolgens mij een pb sturen dat dit speciaal voor mij bestemd is.

Het feit dàt je een PM (= private message) hebt gehad èn de inhoud daarvan is privé, en hoort m.i. niet thuis op een publiek forum.

Het feit dat ik vond dat de posting op het forum in tegenstrijd was met wat mij middels pb duidelijk gemaakt werd, gaf mij naar mijn mening het recht melding te maken van de pb. Het is mijn pb en ik heb hem zelf openbaar gemaakt. Maar ik begrijp dat mijn verdediging niet echt gewenst is.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 dec 2004 23:24

Aragorn schreef:
Het gaat mij in dezen ook helemaal niet om het inhoudelijke, ik heb geen idee of Mallan nu wel of geen onwaarheid gesproken heeft omdat ik het zelf niet onderzocht heb. Als jij dat wel hebt wil ik vooralsnog best even aannemen dat het zo is en ook wat betreft de rest van dat topic kan ik me inhoudelijk aardig vinden in je verhaal. Echter, de manier waarop er soms met elkaar wordt omgegaan vind ik, en vinden blijkbaar meer mensen hier, niet bepaald fijn of goed. Waarmee verder alle ruimte is voor rechtlijnigheid, maar wel respect graag.

Ok, ik vind het tof dat je dit zeg. Ik waardeer ook vaak jou manier van discussiëren, maar ook vaak niet. Je kunt echt heel irritant doen maar dat kan ik ook. Wat betreft het respect jegens elkaar, daar kan ik mee instemmen. Maar respect moet je verdienen en dat geldt ook voor Mallan. Hij mag dan in de ogen van zijn brave hoorders meer zijn dan een gewoon mens, voor mij is hij een gewoon mens. En ook nog niet de beste die er rondloopt. Ik zou graag meer respect voor hem hebben, maar zoals gezegd, dat hangt van hem af.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 06 dec 2004 23:26

jas schreef:
Brion schreef:

Het feit dat ik vond dat de posting op het forum in tegenstrijd was met wat mij middels pb duidelijk gemaakt werd, gaf mij naar mijn mening het recht melding te maken van de pb. Het is mijn pb en ik heb hem zelf openbaar gemaakt. Maar ik begrijp dat mijn verdediging niet echt gewenst is.

Die PB was inderdaad van jou, maar óók van de verzender. Het schrijven (en ontvangen) van een PB is een kwestie van wederzijds vertrouwen, en dat heb je geschonden. Ik weet dat het zinloos is dat ik dit schrijf, omdat je altijd gelijk hebt, maar toch doe ik het maar even.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 dec 2004 23:30

jas schreef:
Aragorn schreef:

Ok, ik vind het tof dat je dit zeg. Ik waardeer ook vaak jou manier van discussiëren, maar ook vaak niet. Je kunt echt heel irritant doen maar dat kan ik ook. Wat betreft het respect jegens elkaar, daar kan ik mee instemmen. Maar respect moet je verdienen en dat geldt ook voor Mallan. Hij mag dan in de ogen van zijn brave hoorders meer zijn dan een gewoon mens, voor mij is hij een gewoon mens. En ook nog niet de beste die er rondloopt. Ik zou graag meer respect voor hem hebben, maar zoals gezegd, dat hangt van hem af.

*Aragorn komt al bijna in kerstsferen* :mrgreen:

Hehe, ik speel inderdaad veel en graag de rol van advocaat van de duivel, dat is ook een beetje mijn manier om uit een fel debat een mening te destilleren. :wink:

Ik bedoelde overigens nog niet eens direct respect voor ds. Mallan, maar voor degene waarmee je praat. Iemand uit de ggin zal het als kwaadsprekerij en achterklap ervaren als je Mallan een grove leugenaar noemt. Dat komt misschien idd voort uit een ongezonde dweperij met zijn persoon, maar het werkt niet bevorderlijk voor het onderlinge verstaan.

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 06 dec 2004 23:39

Hm.... Zou het niet beter zijn als we al die tijd die we aan dit topic besteden eens gewoon gaan wèrken? :roll: Of desnoods een spannend boek gaan lezen? Tip: het boek 'Zo ben ik nu eenmaal' van v.d. Does :P Niet stichtelijk, wel leuk :wink: . En waarschijnlijk kunnen we daar minder schade mee aanrichten... :P

'k Kijk over een paar weken wel weer of 't hier wat is afgekoeld...
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2004 00:08

Jas, bedankt voor je PB. Daar was ik oprecht heel blij mee. Je voornemen is een geweldig voornemen. Veel succes er mee. Ik geloof dat je het kunt.

*geniet intussen van Ps. Kinnegin*

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2004 00:44

Niets is mooier dan een hardhandig topic muzikaal te besluiten, temeer omdat ik mijn doel bereikt heb: Jas heeft beloofd zijn best te doen iets vriendelijker te discussiëren zonder zijn punt te laten verwateren.

Een mooier einde van dit topic had ik me niet kunnen indenken.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2004 01:06

*reikt Jas de hand*

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 dec 2004 01:08

Optimatus schreef:*reikt Jas de hand*

Als ik hem maar terug krijg. :mrgreen:

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 07 dec 2004 16:07

Tijdelijk gesloten in afwachting van opruimingswerkzaamheden.

*** De vloer is nog aan het drogen zeg maar ***

Terug naar “Archief”