jas schreef:en vervolgens mij een pb sturen dat dit speciaal voor mij bestemd is.
Het feit dàt je een PM (= private message) hebt gehad èn de inhoud daarvan is privé, en hoort m.i. niet thuis op een publiek forum.
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Collateral heeft prima verwoord wat ik bedoelde. Jas is inderdaad een van de mensen waar ik op doelde. Me dunkt dat het netjes was om jou, Jas, even te attenderen op het bestaan van dit topic. Er lopen meer mensen rond die jouw wijze van discussiëren hanteren, maar ik heb jou er persoonlijk op aangesproken omdat ik al eens met jou in discussie was geraakt. Ik had van een collega-organist op dat punt toch wel enig begrip verwacht.
jas schreef:Aragorn schreef:jas schreef:Maar i.i.g. ik neem niets terug van wat ik over Mallan heb gezegd in dat beruchte topic GGin-GG omdat het gewoon waar is.
Ookal heb je 1000 keer gelijk, dan is dat nog steeds een enorm pedante discussiehouding waarmee je je opponenten bij voorbaat laat weten geen open oren te hebben (zoals je hen zo dikwijls verwijt). Je zegt te staan voor de zaak van Christus, maar maakt hem gruwelijk te schande op deze manier.
Ik heb het topic gg vs. ggin nog eens doorgelezen en wordt er moedeloos van hoe iemand ZO eigenwijs en ZO bot kan zijn en ZO'N gebrek aan zelfreflectie kan hebben.![]()
Goed, dit dreigt weer een persoonlijk afzeik-topic te worden waarmee we weer vervallen in hetgeen waar Optimatus juist voor waarschuwde dus laten we het over iets positiefs gaan hebben. Zouden we een aartsketter ook niet met een glimlach tegemoet moeten treden om hem te overtuigen? Heeft de Waarheid het nodig om er met agressie ingeduwd te worden? Of kan zij ook in een fatsoenlijke discussie zegevieren? Zoja, laten we dat dan eens proberen..
Het is bijzonder gemakkelijk om mij de zwarte piet toe te spelen en te weigeren inhoudelijk op zaken in te gaan. Je stelt dat ik ZO eigenwijs ben. Dan moet je eerst maar eens aantonen in welk opzicht ik dat geweest ben. Dat is niet gebeurd. Tot het moment daar is, vind ik dus dat jij jezelf zeer aanmatigend opstelt door mij eigenwijs te noemen. Het is dus eerder op jou van toepassing dan op mij. Ik heb al mijn argumenten in betreffend topic gefundeerd op de Bijbel en de acta van de Dordtse Synode en er is niets weerlegd. Ook niet door jou.
Brion schreef:jas schreef:en vervolgens mij een pb sturen dat dit speciaal voor mij bestemd is.
Het feit dàt je een PM (= private message) hebt gehad èn de inhoud daarvan is privé, en hoort m.i. niet thuis op een publiek forum.
Aragorn schreef:
Het gaat mij in dezen ook helemaal niet om het inhoudelijke, ik heb geen idee of Mallan nu wel of geen onwaarheid gesproken heeft omdat ik het zelf niet onderzocht heb. Als jij dat wel hebt wil ik vooralsnog best even aannemen dat het zo is en ook wat betreft de rest van dat topic kan ik me inhoudelijk aardig vinden in je verhaal. Echter, de manier waarop er soms met elkaar wordt omgegaan vind ik, en vinden blijkbaar meer mensen hier, niet bepaald fijn of goed. Waarmee verder alle ruimte is voor rechtlijnigheid, maar wel respect graag.
jas schreef:Brion schreef:jas schreef:en vervolgens mij een pb sturen dat dit speciaal voor mij bestemd is.
Het feit dat ik vond dat de posting op het forum in tegenstrijd was met wat mij middels pb duidelijk gemaakt werd, gaf mij naar mijn mening het recht melding te maken van de pb. Het is mijn pb en ik heb hem zelf openbaar gemaakt. Maar ik begrijp dat mijn verdediging niet echt gewenst is.
jas schreef:Aragorn schreef:
Het gaat mij in dezen ook helemaal niet om het inhoudelijke, ik heb geen idee of Mallan nu wel of geen onwaarheid gesproken heeft omdat ik het zelf niet onderzocht heb. Als jij dat wel hebt wil ik vooralsnog best even aannemen dat het zo is en ook wat betreft de rest van dat topic kan ik me inhoudelijk aardig vinden in je verhaal. Echter, de manier waarop er soms met elkaar wordt omgegaan vind ik, en vinden blijkbaar meer mensen hier, niet bepaald fijn of goed. Waarmee verder alle ruimte is voor rechtlijnigheid, maar wel respect graag.
Ok, ik vind het tof dat je dit zeg. Ik waardeer ook vaak jou manier van discussiëren, maar ook vaak niet. Je kunt echt heel irritant doen maar dat kan ik ook. Wat betreft het respect jegens elkaar, daar kan ik mee instemmen. Maar respect moet je verdienen en dat geldt ook voor Mallan. Hij mag dan in de ogen van zijn brave hoorders meer zijn dan een gewoon mens, voor mij is hij een gewoon mens. En ook nog niet de beste die er rondloopt. Ik zou graag meer respect voor hem hebben, maar zoals gezegd, dat hangt van hem af.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten