Dat mensen van apen afstammen is niets meer dan een aanname. Ook dat valt niet te bewijzen.
Dat apen en mensen bepaalde genetische overeenkomsten vertonen, zegt niets.
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:Pieter schreef:hijwel schreef:Pieter schreef:Geloof laat zich niet bewijzen; dan is het immers geen geloof meer.
God bewijst zichzelf wel! Hij maakt zichzelf bekend aan iedereen die Hem wil ontmoeten!
Natuurlijk, hijwel. Maar zaken zoals Kees noemt, zijn niet wetenschappelijk te bewijzen. De schepping, daar geloof je in of niet. De doortocht door de zee idem. Ik doel uiteraard op dat soort zaken.
het geloven in God is de kern van het geloven in de bijbel. Dus vandaar dat Hij bij God moet beginnen om echt te kunnen zien of onze God bestaat!
kees81 schreef:goed, op verzoek van Henkie in een nieuw topic.
zoals ik dus al zei, ik geloof best dat religie goede dingen met zich meebrengt, maar ik verbaas me over jullie houding tov de realiteit....
velen hier zijn mijn inziens teveel bezig met de bijbel. richt je ogen op wat anders dan die bundel papier en zie de realiteit. De bijbel is in mijn ogen een sprookjesboek. de helft wat erin staat is grote nonsens...
de zee die zich splitst, yeah right. al zet je er 10000 wetenschappers op...
adam en eva zijn volwassen op de aarde gesodemieterd, kom op man, geloof je het echt? leeftijd van 800 jaar... geloof je het echt?
roodkapje is net zo geloofwaardig wat dat betreft. een slang die kan praten... hahahahaha
er staat overigens niks in over pre-historisch leven waar al vele bewijzen van gevonden zijn. dino's, holbewoners... niks daarover in de bijbel...
er komt snel een mooi stukje wetenschap hiero, niet door mij gepost overigens, want ik gok dat meneer Henkie na dit pleidooi mijn account gaat blokkeren (de held).... daarin staan bewijzen (wetenschappelijk) met foto's van skelleten, van 'mensachtigen' van ver voordat jullie boekje bedacht is. Het is raar, dat jullie je zo vastbijten in de bijbel en niks geloven van wat allemaal wetenschappelijk is vastgelegd (en wat dus het tegendeel bewijst)... ik zou haast het woord 'hersenspoelen' gaan gebruiken. als iemand dag in dag uit tegen mij roept dat ik een hond ben blaf ik na tien jaar ook. ik blijf het een vreemd iets vinden dat mensen gewoon alles geloven wat ze verteld word door de bijbel...
ik zeg niet dat er NIETS klopt.... maar er lopen toch een boel dingen flink scheef in dat boek.
Pieter schreef:hijwel schreef:Pieter schreef:hijwel schreef:Pieter schreef:Geloof laat zich niet bewijzen; dan is het immers geen geloof meer.
God bewijst zichzelf wel! Hij maakt zichzelf bekend aan iedereen die Hem wil ontmoeten!
Natuurlijk, hijwel. Maar zaken zoals Kees noemt, zijn niet wetenschappelijk te bewijzen. De schepping, daar geloof je in of niet. De doortocht door de zee idem. Ik doel uiteraard op dat soort zaken.
het geloven in God is de kern van het geloven in de bijbel. Dus vandaar dat Hij bij God moet beginnen om echt te kunnen zien of onze God bestaat!
Mee eens. Maar Kees staat daar waarschijnlijk niet echt voor open, helaas.
God is geen enkel probleem voor de wetenschap. Hij is een non-issue. Evenals Allah, Hare-Krishna, Budda, Yaweh, en alle andere goden die in de loop der tijden bedacht zijn.er is een probleem voor de wetenschap: God
er is in de eerste plaats nooit serieuze aanleiding geweest voor de hypothese 'er bestaat een God' (laat staan de christelijke variant). En als die hypothese onterecht toch opgesteld is, dan is deze in de loop der tijd toch wel verregaand ontkracht.Het bestaan van God is wetenschappelijk gezien niet te bewijzen, en niet te ontkennen. Daarmee is de wetenschap uitgepraat over het bestaan van God. Immers, wil je een zinvolle wetenschappelijke stelling neerzetten, dan moet die stelling verifieerbaar/falsificeerbaar zijn. En het bestaan van een hogere, onzichtbare macht vormt voor de beperkte mens een probleem.
Zeker, maar er is wel sprake van voortschrijdende inzichten. Een theorie die niet klopt zal op zekere dag door een ambitieus jong ettertje grandioos onderuit gehaald worden en daarna ook in de prullenbak verdwijnen. Wetenschap is feilbaar, maar ze durft zichzelf te corrigeren. En alleen zo kom je verder.Ik kan best een mooie theorie bedenken, maar als een van de pijlers onder de theorie niet deugd, of als ik een belangrijke factor vergeet, dan is mijn hele theorie waardeloos.
David Ben Goerion schreef:Om realist te zijn, moet je in wonderen geloven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten