DE MENSEN DIE DIT HEBBEN VERZONNEN GA IK NEERSCHIETEN!
IK WORDT NIET BEINVLOED!

Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Twee psychologen uit Iowa State zijn tot de conclusie gekomen dat games wel degelijk verantwoordelijk zijn voor agressief gedrag. Hoewel het onderzoek niet sluitend is, is er wel bewijs dat spelers agressiever worden.
Vooral het idee dat mensen hebben van "anderen worden misschien beinvloed door geweldadige media, maar ik zeker niet" schijnt niet te kloppen.Op 20 april 1999 vermoordden Eric Harris en Dylan Klebold op de Columbine High School in Littleton Colorado in de VS 13 mensen en verwonden zij 23 mensen, waarna zij zichzelf van het leven beroofden. Alhoewel het onmogelijk is om de exacte oorzaak van het voorval te achterhalen denkt men aan meerdere factoren. Een van de factoren waarvan men denkt dat deze heeft bijgedragen aan het gedrag is het spelen van geweldadige videogames. Beide jongens waren namelijk fan van het geweldadige spel Doom. Zo had Harris ooit een website met zijn aangepaste versie van Doom, met extra wapens, ammunitie en weerloze mensen. Ook hadden ze tijdens een schoolproject ooit een videofilm gemaakt die overeenkwam met hun aangepaste versie van Doom.
De media beinvloed de levens van mensen. Er theorieen, die erop duiden dat geweldadige videogames een zelfde of misschien zelfs grotere invloed hebben op het gedrag van mensen.Onderzoek wijst uit dat gewelddadige spellen weldegelijk agressief gedrag kunnen veroorzaken en het lijkt erop dat dat toeneemt omdat de beelden in actie- en horrorspellen steeds realistischer worden.
Waardoor kunnen kinderen agressief worden van gewelddadige spellen?
Identificatie: bij tv speelt dit al een rol. Bij pc-spellen is dit effect nog intensiever, omdat de speler zelf een hoofdfiguur kiest en vanuit dat perspectief door de spelomgeving beweegt en zelf de acties bepaalt en uitvoert.
Opzwepend: beelden, geluiden en acties volgen elkaar in hoog tempo op, de muziek is vaak erg druk. Deze onrust kan na het spelen met een dergelijk computerspel, druk gedrag of impulsief/agressief spel stimuleren.
Afstompen: de extreme beelden van agressie en geweld in de spellen kunnen veroorzaken dat meer alledaags geweld als ‘niet erg’ afgedaan wordt. Eigen agressief gedrag kan daarmee verkeerd ingeschat worden (ergere gevolgen dan ‘gepland’).
Frustratie: in computerspellen wordt veel gewerkt met beloningssystemen: hogere niveaus (‘levels’) halen, gevechten winnen levert extra levens op en zo meer. Maar als het hogere niveau niet behaald wordt of het gevecht niet gewonnen, dan kan dat leiden tot frustratiegevoelens. Zeker als het een aantal keren achter elkaar niet helemaal goed gaat.
Me dunkt het is genoeg zo. Laat die rommel maar genoeglijk in de vuilnisbak zakken...
mistermister schreef: en tja... tis maar waar je je lekker bij voelt toch?
Raido schreef:zijn die bloedig? mwah je schiet mensen neer ja, maar maaien met geweer neuh, dat kan ik van die drie games niet zeggen. Maaien vind ik dus vooral Unreal, Quake, Man Hunt, Painkiller dat is echt zo wreed bloederig, juck.
Unreal bijvoorbeeld, bloed aan de muren, overal liggen stukken been en zooi, niet zo gek als je met je gatling-raketwerpen of 12 dubbelloopsjachtgeweeer op iemand schiet... not yet my style ...
Raido schreef:Dat is toch dat spel waar ook vrouwen van lichte zeden zijn die je kunt gebruiken? echt een spel voor een jochie van 10, ik heb GTA2 nog wel een keer gespeeld, daar keek je van boven op, maar sind het 3D is hoeft het niet meer van mij, ik vind het gewoon een ranzig rotspel. Het schieten heeft geen functie, zowel met geweren als andere atributen.
en om te racen heb ik Stunts nog, Need For Speed fantastisch spel maar mijn vader vind die schone wulpse vrouwen toch wel net iets te goed gemaakt... maar het spel vind hij echt te gekik wacht met verlangen naar Crashday het vervolg van Stunts...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten