Waarom gaat iedereen dood!!!!!!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 dec 2004 16:54

Er zijn een heleboel dingen die God weliswaar toestaat, maar niet zelf doet. Lees ook het verhaal van Job daarvoor.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 dec 2004 18:52

Christa schreef:Wat een pijn een verdriet. IEts waaraan je kapot, onderdoor kunt gaan. Maar Gods weg is ECHT onbegrijpelijk... IK begrijp het ook niet. Ik denk dat we het nooit begrijpen. Het enige wat wij kunnen doen voor jullie is bidden...

sorry, maar ik denk niet dat God persoonlijk uitkiest wie wel en niet gaat en wanneer. als het je tijd is, is het je tijd.

je kunt het ook zien als iets dat niet droevig hoeft te zijn, voor degenen wie daadwerkelijk geloven dat God ze uitkiest: misschien had God wel op dat moment een mooi, goed persoon nodig aan zijn zijde in de hemel en is die persoon verlost van het aardse lijden...
gods hand creeërt prachtige dingen

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 dec 2004 19:13

rosechild schreef:sorry, maar ik denk niet dat God persoonlijk uitkiest wie wel en niet gaat en wanneer. als het je tijd is, is het je tijd.

Hier spreek je jezelf tegen. Wie bepaald dan wanneer het tijd is?? Jij zelf??

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 dec 2004 19:36

niemand bepaalt dat. je gaat nu eenmaal er is niets of niemand die bepaalt wanneer jij gaat.
gods hand creeërt prachtige dingen

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 dec 2004 20:06

rosechild schreef:niemand bepaalt dat. je gaat nu eenmaal er is niets of niemand die bepaalt wanneer jij gaat.

Dat zou erg raar zijn. Je gaat zomaar dood en niemand of niets bepaald dat. Vreemde gedachten gang. Ik neem aan dat jij gelooft in en schepping en gelooft dat de dood de straf is op de zonde.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2004 09:15

Weet je waar ik zo moe van wordt? van mensen die alles zomaar accepteren, op JeV laatst. Ging het over vergeving, allemaal van de blije mensjes die zeggen dat God zo goed is, terwijl ik daar met een verscheurd hart zit. God is Liefde, God is God, Barmharig en Rechtvaardig.

Wat is er Godsnaam dan rechtvaardig aan de dood van een jongere? een lieve jongen! zomaar dood, hij leeft niet meer! Vaders die dochters verkrachten, moeders die kinderen kort meppen. En wat zeggen ze... je moet respect voor je ouders hebben, en het vergeven!!!!

Een mens kan dat toch niet vergeven?? Als jij verkracht bent door je vader, dan kun je dat toch niet? En wat staat er dan in de Bijbel? Vergeef ons onze schulden, gelijk wij vergeven onze schulderenaren. Wat zeggen ze dan!... Jij moet eerst allemensen vergeven voordat God jou kan en wil vergeven... en dan durf ik te zeggen ONZIN!

En hun maar blaten, en zieken dat als jij God wilt zien hem zult zien, dat er voor je is, dat hij je wil vergeven. ZE SNAPPEN HET NIET!!! Stelletje theoretische hypocrieten! Altijd dat domme geziek, God zorgt er toch zeker voor dat het allemaal maar kan, en dan vinden hun gek dat ik niet geloof...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 06 dec 2004 13:02

En dat is reformatorisch???

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2004 13:51

Nee dat ben ik...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 15:34

Ik begrijp de hoofdvraag van dit topic niet. Waarom zoeken naar een oorzaak van het overlijden van mensen, hoe onbegrijpelijk en onacceptabel ook. De dood is een wezenlijk onderdeel van het leven en in het leven moeten wij zoeken naar God en leven naar zijn wil. Dat is de opdracht die God ons meegeeft. Het sterven is voor de achterblijvers misschien erg moeilijk, maar je mag weten dat een geliefde het aardse leven heeft verruild voor een leven dichtbij God. Een zeer troostvolle gedachte lijkt mij dat.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2004 16:03

*spreek iemand zonder ervaring*

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 16:07

Waar zou ik geen ervaring mee hebben? Met het overlijden van mensen? Dat is wel een heel erg naïve stelling van jou.

Ik zie de dood als onderdeel van het leven, en vraag mij niet af waarom dat zo is. Dat is een onomkeerbaar feit.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2004 16:09

Ik vraag het mij ook niet af waarom het gebeurd om een antwoord te geven, maar als schreeuw van pijn en verdriet ...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 dec 2004 16:12

Ik begrijp het verdriet van het overlijden van een persoon. Maar ik wilde enkel een extra dimensie toevoegen.

sela

Berichtdoor sela » 06 dec 2004 16:14

het vocabulaire waarin ik me zou uitdrukken aangaande mensen om me heen die dood zijn ligt denk ik dicht dat van raido..
'ik snap er ook geen snars van dat dergelijke zaken gebeuren'
't is soms gewoon ff teveel om het allemaal verantwoord te verwoorden.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 dec 2004 18:50

Ik heb het idee, hoe moeilijk dat ook te zien is als je kapot bent van verdriet, dat mensen vergeten dat we in een gebroken wereld leven, waar de duivel nog tekeer gaat. Wat is er rechtvaardig aan God als Hij toelaat dat er meisjes worden verkracht, jonge mensen sterven.

Het was juist God die vanuit de hemel in JEzus naar deze ''hel'''kwam om onder ons mens te zijn, om met mensen te praten En om behalve de belangrijkste boodschap van verlossing, ook de boodschap achterliet om lief te hebben, zachtmoedig te zijn, om gebroken mensen op te richten. En uit te blijven zien naar de hemel, die eens zal komen.
God is betrokken bij verdriet, verdriet dat is ontstaan door schuld van de hele mensheid. God laat ons niet in de steek, maar is bij ons, en vraagt ons elkaars lasten te verlichten, tot de grote dag gekomen is en alle tranen afgewist worden.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”